SÄLJES Säljer av lite rollspel,

Joined
4 Aug 2020
Messages
33
Som erfaren handlare kan jag säga att, om man orkar, så är det generellt sett bättre att sälja per auktion på Tradera, det är helt enkelt en större spridning av försäljningen. Däremot så är det bra att förbereda sig så man inte blir överrumplad av hur mycket arbete det kan vara att skicka dem, lägger du upp 40 försäljningar så kan du värsta fall sitta med 40 olika köpare som var och en ska ha ett paket! så mycket emballage krävs, speciellt boxar är notoriska att man ska inte skicka dem i något annat än låda, välförpackade med tex bubbelplast.

Angående priser; sätter du 7 dagars försäljning, Söndag till Söndag. efter en löning så kvittar ursprungspriset, man kan lika gärna börja lägre för att få igång budgivning, annars så riskerar man sitta med att folk drar av sina bud med 1 sek kvar och de hinner helt enkelt inte bjuda över varandra, jag börjar med 1kr själv och det tenderar att funka bra, iallafall om sakerna är relativt åtråvärda.

Just gamla äventyrsspel är många nostalgiska över så jag tvivlar på att du inte kommer på en bra försäljning på Tradera, jag ger gärna dig en bud MEN som andra påpekat behöver man oftast se bilder så man inte köper grisen i säcken! "Bra" skick är subjektivt :) Och du kommer nog tjäna mer på en Styckvis försäljning på Tradera! En snabb, återhållsam, beräkning skulle gissa på iallafall 10-12000 och sedan 10% av det försvinner till Tradera, men auktioner är som auktioner är, ibland så går slitna ex för förvånansvärt mycket och ibland blir man överraskad att saker går för hälften av vad man normalt förväntar sig,
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Just gamla äventyrsspel är många nostalgiska över
Helt riktigt! Bra input!

Av det som finns i listan här är nog Svavelvinter den största guldklimpen. Följt av Mutant-lådan (om det är den första "lila" lådan), och sedan Kult-lådorna. Där kan nog en säljare vänta sig den bästa utdelningen. De andra är lite mer volatila, känner jag. :D
 

Kite75

Veteran
Joined
9 Jun 2022
Messages
9
jag har fått ett bud på 6000:- för hela paketet, kan de vara nåt?
jag har verkligen skitdålig koll på om de är ett bra eller dåligt bud
 

Henaiy

Veteran
Joined
16 Oct 2004
Messages
62
Location
Salem
Jag skulle säga att det är ett mycket dåligt bud, har själv köpt sålt och bytt i många år.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
En snabb titt i Traderas historik säger mig att Kult och Mörkrets legioner nog är värda omkring 1 000 kr per styck så bara där har du 2 000 kr. 4 000 kr för resten låter billigt. Jag tror till exempel att Svavelvinter och Den femte konfluxen är rätt eftertraktade (ett riktigt fint ex av Svavelvinter har gått för 3 000 kr på Tradera, en risigt ex för 600 kr).
 
Top