SÄLJES Säljer av lite rollspel,

Kite75

Veteran
Joined
9 Jun 2022
Messages
9
Nedan listat vad som finns

Då jag inte har nån större koll på värde av allt detta tänker jag att lägg ett bud så ser vi vart de landar
jag håller tråden öppen till den 25/6, har jag inte fått nåt seriöst bud som är intressant tills dess stänger jag tråden
Jag kommer logga in kanske varannan dag o kika

Efter alla råd i denna tråd om att sälja allt separat så tänker jag att jag kanske ändå ska lägga ut detta på Tradera som separata delar

Tack för alla råd jag fått, jag kanske kan få ut en peng för detta även om de egentligen är tråkigt o sälja i delar, hade ju varit kul om nån entusiast som faktiskt ska använda grejerna hade köpt hela paketet
De ligger ju trots allt en del affektionsvärde i dessa grejer, även om jag själv inte längre spelar

TitelSkickTillverkare
Drakar och demoner år -91använt skick, något slitet saknar figurer men tärningarna finns kvarÄventyrsspel
Tjuvar och lönnmördare -92 expansionanvänt skickÄventyrsspel
Svartfolk expansionbra skickäventyrsspel
Alver expansionbra skickäventyrsspel
Drakar expansionBra skickäventyrsspel
Krigarens handbok expansionsliten, tejpad ryggäventyrsspel
Hjältarnas handbok expansionok skickäventyrsspel
Kaos väktare expansionok skickäventyrsspel
Drakar och demoner Magibox expansionanvänt skick komplettäventyrsspel
Drakar och demoner Ivanhoe boxBöcker o karta i bra skick, boxen slitenäventyrsspel
Monster och män i Ereb Altor bokbra skickäventyrsspel
Ereb altor Den kompletta kampanjvärlden Bokbra skickäventyrsspel
Spelledarskärmanvänt skickäventyrsspel
Äventyr till drakar och demoner
Svavelvinter Boxok skick på böcker och karta, boxen slitenäventyrsspel
Nidland BoxBöcker o karta bra skick, låda ok skickäventyrsspel
Krilloan BoxBöcker o karta bra skick, låda ok skickäventyrsspel
Den femte konfluxenBra skick inkl kartaäventyrsspel
Tempelherrenbra skickäventyrsspel
Demonprinsenbra skickäventyrsspel
Enhörningshornetbra skickäventyrsspel
Mutant orginalboxok skick, lite trasig låda komplett med tärningaräventysspel
Mutant äventyr
Drakens landbra skickäventysspel
drakens ögabra skickäventysspel
Kult originalboxbra skick inklusive tärningar samt blad för karaktär 1st originalÄventyrsspel
Kult mörkrets legionerbra skickÄventyrsspel
Tärningar
1 komplett uppsättning melerade träningarT4,T6,T8,T10,T12,T20,T100
3 st T20Röd,Svart,Vit
2 st T12Svart
5 st T10Svart, Grå, 2 olika blå, Gul
3st T82 svart 1 grön
1 st T6svart
3 st T41 svart, 1 grön, 1 genomskinlig
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Hej!

En gedigen samling, det bör finnas intressenter.

Några snabba frågor:

1. Var finns grejerna?
2. Om de inte finns i närheten av köparen, vad kan frakten tänkas gå på?
3. Tillverkare "Repro" vad betyder det?
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Skulle tippa att repro betyder reproduktion och inte som i fortplantning utan som i kopia alltså en kopia av originalet

"Konstreproduktion är när man inom konsten återskapar något vilket kan ske genom exempelvis grafiska eftertryck, förfalskiningar samt i reproduktion av arkitektoniska element"
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Just ja en sak till, det blir lite krångligt om det är både allt i en klump eller styckvis. Jag kan tänka mig att lägga bud på hela paketet, men det faller ju så snart något försvinner och säljs styckvis. Bättre att välja antingen klump eller styckvis.

Du får nog mest pengar om du säljer det styckvis, på Tradera skulle du kunna dra in flera tusenlappar på allting tror jag nog. Å andra sidan är det mycket mer jobb med det också förstås.
 

Henaiy

Veteran
Joined
16 Oct 2004
Messages
62
Location
Salem
Jag håller med du kommer att förlora en jävla massa pengar om du säljer allt i ett stycke.
Lägg upp det på Tradera.
 

Kite75

Veteran
Joined
9 Jun 2022
Messages
9
Hej!

En gedigen samling, det bör finnas intressenter.

Några snabba frågor:

1. Var finns grejerna?
2. Om de inte finns i närheten av köparen, vad kan frakten tänkas gå på?
3. Tillverkare "Repro" vad betyder det?
Det är utgivaren som står i boken, just den boxen har jag ganska dålig koll på om jag ska vara ärlig
Grejerna finns i Norrtälje, frakten är nog väldigt beroende på vart de ska skickas
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
frakten är nog väldigt beroende på vart de ska skickas
Så länge du skickar inom Sverige är frakten densamma oavsett avstånd. Det är vikten som avgör.

Du menar att lägga upp allt var för sig på tradera då eller?
Det mesta av det du säljer brukar ge bra betalt, särskilt om skicket är gott, så du lär tjäna på att köra individuella auktioner. Vissa saker som har ett naturligt samband kan å andra sidan lämpa sig att sälja gemensamt. Det beror lite på hur mycket tid du vill lägga på att packa och skicka prylar. Ett tips är att titta på avslutade auktioner på Tradera för att få en uppfattning om vad som är värdefullt. Ett annat tips är att ta bra bilder och beskriva varorna utförligt i annonserna. Det inger förtroende och lockar köpare.

Om du inte vill sälja på Tradera så är den här Facebook-gruppen ett bra ställe. Även där rekommenderar jag att du kör med auktioner eftersom det annars är risk att du sätter fel pris (för billigt och du går miste om slantar, för dyrt och ingen vill köpa).
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Det är utgivaren som står i boken, just den boxen har jag ganska dålig koll på om jag ska vara ärlig
Grejerna finns i Norrtälje, frakten är nog väldigt beroende på vart de ska skickas
Norrtälje är ju inom rimligt avstånd till Stockholm, för min del.

Har du bilder på grejerna? Särskilt på Kult-boxen, jag fattar inte riktigt vad det är, för på mina Kult-boxar står det Äventyrsspel med stora bokstäver.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Jag är intresserad av magiboxen men har ingen aning om vad som är ett rimligt bud. Så jag håller koll på om den dyker upp på Tradera (eller i köp/byt/sälj på Facebook) :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Jag rekommenderar också att sälja individuellt. Jag gjorde det med hela min samling Äventyrsspel för 7-8 år sedan och fick en bit över 30kkr. Ett annat tips är att kolla vad motsvarande saker slutar på i tidigare budgivningar, men också att lägga sig ungefär i den prisklassen redan från början. Har man otur som säljare och det inte blir någon rejäl budgivning så är risken att du säljer för billigt. Det kostar ju inget extra att starta om en auktion så då är det bra att göra det och eventuellt lägga sig någon hundralapp lägre i den nya auktionen för att se om någon nappar då.
Lycka till!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Annars kan du lägga reservations pris på en auktion tex säljer du drakar&demoner boxen och lägger reservationspris 1500 kronor och då blir inte varan såld om inte reservationspriset nås.

Vill minnas att det funkade så på Tradera förr i tiden iaf.
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Min åsikt är att samlingen nog är mycket värd, men om ni läser listan och beskrivningar så är det överlag ganska använda grejer.

Men det bästa tipset är att sälja på Tradera för att få ut mesta möjliga värde, och det även om man inte vill besvära sig med att sälja det uppdelat, utan allt som en klump.
 

Kite75

Veteran
Joined
9 Jun 2022
Messages
9
Norrtälje är ju inom rimligt avstånd till Stockholm, för min del.

Har du bilder på grejerna? Särskilt på Kult-boxen, jag fattar inte riktigt vad det är, för på mina Kult-boxar står det Äventyrsspel med stora bokstäver.
Nu är jag hemma igen och kunde kolla boxen, ja det står Äventyrsspel på boxen, bara att de står på sidan och inte på baksidan som på alla andra, därav har jag missat de
 

Kite75

Veteran
Joined
9 Jun 2022
Messages
9
Just ja en sak till, det blir lite krångligt om det är både allt i en klump eller styckvis. Jag kan tänka mig att lägga bud på hela paketet, men det faller ju så snart något försvinner och säljs styckvis. Bättre att välja antingen klump eller styckvis.

Du får nog mest pengar om du säljer det styckvis, på Tradera skulle du kunna dra in flera tusenlappar på allting tror jag nog. Å andra sidan är det mycket mer jobb med det också förstås.
Jo förmodligen så får jag ju ut mest om jag skulle orka lägga ut allt var för sig på Tradera, vet bara inte om jag har orken till de, men de verkar ju som de flesta säger samma sak, att jag ska just sälja de styckvis på tradera, jag får fundera över de, om de nu inte kommer ett bud på paketet som känns ok, då säljer jag så klart av de innan
 

Kite75

Veteran
Joined
9 Jun 2022
Messages
9
Om boxen är hel och komplett med båda tenngubbarna så får du nog räkna med närmare runt 2000kr.
Boxen är i bra skick och båda tenngubbarna är kvar, 2000 känns ju som ett trevligt värde för mig som säljer så klart :)
 

Kite75

Veteran
Joined
9 Jun 2022
Messages
9
Tacksam för alla råd jag fått jag börjar ju inse att de troligen är bättre o sälja på tradera som separata artiklar, även om de kräver lite mer jobb
Egentligen hade de ju varit kul om nån som faktiskt kommer använda grejerna skulle ha köpt paketet, men jag inser att de kanske är svårt o sälja på de sättet
Men jag har efter Era råd luskat runt lite och insett att en del av sakerna i samlingen faktiskt kan vara värda en del pengar, så de blir kanske för de bästa att sälja på tradera, men om nån nu skulle vilja lägga ett seriöst bud på nåt så gör gärna de så svarar jag självfallet på detta, jag kommer som tidigast att lägga ut dessa saker nästa helg på tradera, fram tills dess är det helt ok att lägga ett bud på nåt i samlingen
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Tacksam för alla råd jag fått jag börjar ju inse att de troligen är bättre o sälja på tradera som separata artiklar, även om de kräver lite mer jobb
Just nu pågår en del auktioner på Tradera på saker som är samma som du vill sälja. Kolla in dem och deras utropspris och slutpris så får du bra vägledning hur du ska lägga dig!

Lycka till! Jag vill alltid att folk ska få bra betalt för sina saker!
 
Top