SÄLLSKAPET PBS SKRIVARUTMANING 2025 - TEMA GIFTERMÅL

Här är mitt bidrag: Paradise Wedding. Det är tänkt till The Troubleshooters.
Ett bröllop på en tropisk paradisö, men konstiga saker försigår bakom kulisserna.

Kan hända det blir fler bidrag. ;)

Hatar inte du också när paradis ön du är på ett kändis bröllop visar sig ha en hemlig bas för en internationell brottsorganisation?

Ok, första gången jag skriver ett äventyr till andra.

Helt systemoberoende. Jag visualiserade mig en svensk bykyrka i en by på 1800-talet, men det skulle lika gärna kunna vara generisk fantasy.

Du kan inte skriva den här pitchen! Du får scenariot att låta mycket mindre coolt än det är ju! Det här är hardcore weird nästan jhorror i stil med finalen på The Complex eller Dark Water fast på svenskt 1800-tal och med en experimentel man måste spela en helt akt tysta struktur. Det här är sjukt coolt. Hela scenariot är att sätta spelarkaraktärerna och alla NPC:erna i fasansfull situation där de alla kommer drunkna om inte en katastrofal emotionell eller fysisk konfrontation fås till. Och med meta-teknik så att spelarna känner sig fast där med.

Jag skrev ihop ett till äventyr lite snabbt.

Äventyrarna hyrs in för att mörda Östanvinden på ett bröllop. Det här är sjukt coolt, det är unikt, originellt och jag har inte sett något liknande tidigare. Det är sådan där murderhobo fantasy + full folksaga. S-Rank.

Jag lyckades få klart ett bidrag, trots en bebis, 50 timmars arbetsvecka och snuva.

Låt mig presentera "Tills döden skiljer Er åt".
Den har ALLT! Spänning, omöjlig kärlek, skärgårdsidyll, en karta gjort i PAINT, onda fåglar, obskyra referenser till Hasse&Tage, zombies, slumptabeller och Vattenskotrar! ALLT säger jag!

Länk:
https://drive.google.com/file/d/1bdl9fszr03W0r43pjAKLl9UDha-IGtZA/view?usp=sharing

Zombies anfaller skärgårds bröllop på ön (fniss) Asdö. Jättebra ton som passar spelet perfekt, professionell nivå layout, mycket att göra förmedlat med lite text och detta är också en bra start på en kampanj.

Last edited:
Blev ett pocketäventyr i form av en vikbar folder till rollspelet Tassar & Morrhår av Nils-Erik Lindström som i min mening får allt för lite cred. Om andan faller på kommer detta äventyr få en tvilling till ett annat system.

Holy shit du får ju in hela systemet, slumphändelser och en ganska rejält äventyr på 2 sidor. Layouten är *chef’s kiss*. Men texten är väldigt liten 😂Jättebra fabel stämning!

Gick ju fort det här (det är väl både bra och dåligt eller nåt, och korrläsning är för fegisar...).

En grupp cowboys i Fronteir Scum har varit brakfulla dagen innan ett bröllop och nu är en massa saker som behövs till bröllopet borta. Nu måste de fixa tillbaks allting (och få ut prästen ur finkan) innan bröllopet! Riktigt kul!

Jaha.... jag gjorde ett till scenario då...

Edit: Såg nu att jag råkade ta ett namn som redan var i bruk på scenariot - så kan skifta namnet till "Ett sista löfte". Men filen får stå kvar som "Till döden skiljer oss åt" :gremsmile:

Ett allvarsamt och ledset scenario för två spelare. Väldigt annorlunda allt annat i tävlingen hittils. Om du spelar det ovh inte båda gråter har ni gjort fel!

Här kommer en till.

I "Älskling, vem bjöd in zombierna" möter bröllop From Dusk till Dawn i en zombie-splatterorgie.

Generiskt skrivet, går att använda i nästan vilken setting som helst. Om inte annat som en (mar-)drömepisod.

Attachments

Back