Jag funderade på att göra ett Lasers and Feelings-hack om att vara en Bridezilla. Insåg efter ett tag att det redan var gjort så jag lade ner den idén.
Slappt att kalla statsen för bride och zilla när både better/worse och sickness/health fanns tillgängligaJag funderade på att göra ett Lasers and Feelings-hack om att vara en Bridezilla. Insåg efter ett tag att det redan var gjort så jag lade ner den idén.
Här är mitt bidrag: Paradise Wedding. Det är tänkt till The Troubleshooters.
Ett bröllop på en tropisk paradisö, men konstiga saker försigår bakom kulisserna.
Kan hända det blir fler bidrag.![]()
Ok, första gången jag skriver ett äventyr till andra.
Helt systemoberoende. Jag visualiserade mig en svensk bykyrka i en by på 1800-talet, men det skulle lika gärna kunna vara generisk fantasy.
Nu bryter jag nog mot reglerna, men jag var tvungen att skriva en till. Jag valde mellan idéerna, men kunde till slut inte släppa den här.
Det fick väl bli något svagt sammanhängande - hade lite tid över och en idé jag vill få ur mig.
Jag skrev ihop ett till äventyr lite snabbt.
Nu tror jag att jag har fått ur mig alla dåliga idéer!
Denna gång med en handmålad karta som jag råkade beskära så hela balkongen försvann... Men inget är perfekt och bara kul att kasta ur sig massa skit![]()
Jag lyckades få klart ett bidrag, trots en bebis, 50 timmars arbetsvecka och snuva.
Låt mig presentera "Tills döden skiljer Er åt".
Den har ALLT! Spänning, omöjlig kärlek, skärgårdsidyll, en karta gjort i PAINT, onda fåglar, obskyra referenser till Hasse&Tage, zombies, slumptabeller och Vattenskotrar! ALLT säger jag!
Länk:
https://drive.google.com/file/d/1bdl9fszr03W0r43pjAKLl9UDha-IGtZA/view?usp=sharing
Blev ett pocketäventyr i form av en vikbar folder till rollspelet Tassar & Morrhår av Nils-Erik Lindström som i min mening får allt för lite cred. Om andan faller på kommer detta äventyr få en tvilling till ett annat system.
Jag ska egentligen planera lektioner ... men jag skriver scenarion istället för att undkomma arbete... Mitt sista bidrag tror jag.
Gick ju fort det här (det är väl både bra och dåligt eller nåt, och korrläsning är för fegisar...).
Jaha.... jag gjorde ett till scenario då...
Edit: Såg nu att jag råkade ta ett namn som redan var i bruk på scenariot - så kan skifta namnet till "Ett sista löfte". Men filen får stå kvar som "Till döden skiljer oss åt"![]()
Jo. Det är så jobbigt varje gång det händer.Hatar inte du också när paradis ön du är på ett kändis bröllop visar sig ha en hemlig bas för en internationell brottsorganisation?
Jamen klart det ska vara hobbit-buskis!Hobbit buskis!![]()