Varulv Rymd-Bettan och Mårten: Total Mårtenkallelse - R2

Har bara sett ett avsnitt, men det är väl samma person?
Om man ska gå enligt serie lore så var Rickard full och skapade en klon av Bettan, I och med sitt onyktra tillstånd så switchade han på kropparna så att han inte skulle veta vem som var den riktiga. En av kropparna åkte till rymden medan den andra stannade kvar. Man vet inte vem som är den riktiga. Och nu har vi inte tid för fler historier idag

Har bara sett ett avsnitt, men det är väl samma person?
Om jag fattat wikin rätt så har de gjort en DC/Marvel och har kloner och parallella tidslinjer och skit överallt. Beth Smith i wikin står som att hon kommer från "Dimension C-131", och Space Beth som att hon är en klon. Eller kanske den riktiga.
Men jag har också bara sett ett avsnitt av serien, så jag rullar bara med det 😅
Tydligen så är Beth och Space Beth även flickvänner i något avsnitt :ROFLMAO:

Jag ska till jobbet och kommer återkomma efter 19, samt lite ikapp läsning under rasterna. Häll ut för mina kloka råd!

Med Mr.Js outning som kom medan jag samlade in resterande får jag det till följande lista:
Anthrox - Snöboll
Basenanji - Konduktören
StradhLestat - Rymd-bettan
Vimes - BBQ-samuraj
Sidd - Lennart Andersson
Sysp - Herr Pruttigbajsbyxa
Christina -
Brynolf - Smilla Andersson
fjodorsenuba - Sömn-Göran
Big Mama - Erik Andersson
Mr. J - Bettan Andersson
BiobunkerVII - Rimligtvis Rickard
Octagonal - Kameradinosaurien

Svårt att tänka annat än att @Christina är Mårten?
Så vi har lite avvikande filurer:

Anthrox - Snöboll (syntes inte till i avsnittet vad jag kunde se)
Basenanji - Konduktören (inte med i avsnittet)
StradhLestat - Rymd-bettan (inte med i avsnittet)

Stradh var förstås bybo, så att inte vara med i avsnittet är bevisligen inte ulvigt per se. MEN om JAG hade varit SL hade jag kanske försökt sprida ulvarna lite, så att iaf EN av dem fick en karaktär som inte var med i avsnittet. Vilket ger lite meta-ulvpoäng till Basse och Anth.

Vad kan det ha varit för förmåga då? Det HAR ju hänt en massa skumt:

*Biobunker raderades, väktarskapet flyttades och speltråden döptes om.
*Inget mord tycks ha begåtts, men det är osannolikt att det beror på ett lyckat väkt, eftersom båda potentiella väktarna dött.
Det kanske låste upp en goodiebag av engångs effekter? Typ,

Om du får en bybo att skriva ut frasen [MURDALYZING COMBAT DROID] så får ulvarna:
  1. Ett valfritt nattmord att använda när som helst.
  2. En extra röst att lägga i valfri runda på vem som helst.
  3. En extra fin pinne att peta på döda lik med.
  4. Ett meddelande som SL skriver ut i fluffet i ett startinlägg.
  5. Fred på jorden.
  6. En valfri runda då väktning inte gäller.
Impe kanske tagit inspiration från mitt Tjuvar och Lönnmördare så alla ulvar har knasiga olika förmågor?

Angående den där post-it-lappen med siffran 7 på, då...

ANDERSSON:
Sidd - Lennart Andersson
Christina - Mårten?
Mr. J - Bettan Andersson

INTE ANDERSSON:
Vimes - BBQ-samuraj
Basenanji - Konduktören

OKLARA:
Anthrox - Snöboll

Frågan är om Rymd-Bettan och Snöboll räknas som familjemedlemmar? Och rimligtvis kan bara EN av dem göra det, för annars blir vi ÅTTA (och alla vet ju att det är Bajsbyxa som är nr 8). Vem, i så fall?

Det kanske låste upp en goodiebag av engångs effekter? Typ,

Om du får en bybo att skriva ut frasen [MURDALYZING COMBAT DROID] så får ulvarna:
  1. Ett valfritt nattmord att använda när som helst.
  2. En extra röst att lägga i valfri runda på vem som helst.
  3. En extra fin pinne att peta på döda lik med.
  4. Ett meddelande som SL skriver ut i fluffet i ett startinlägg.
  5. Fred på jorden.
  6. En valfri runda då väktning inte gäller.
Impe kanske tagit inspiration från mitt Tjuvar och Lönnmördare så alla ulvar har knasiga olika förmågor?
Men är vi verkligen säkra på att det var octas förtjänst eller ett vanligt nattmord? Hur kan vi veta, vad har ja missat.

.

ANDERSSON:
Sidd - Lennart Andersson
Christina - Mårten?
Mr. J - Bettan Andersson

INTE ANDERSSON:
Vimes - BBQ-samuraj
Basenanji - Konduktören

OKLARA:
Anthrox - Snöboll

Frågan är om Rymd-Bettan och Snöboll räknas som familjemedlemmar? Och rimligtvis kan bara EN av dem göra det, för annars blir vi ÅTTA (och alla vet ju att det är Bajsbyxa som är nr 8). Vem, i så fall?
Är Sidds outning menat att vara den där snubben som satt med vid frukostbordet i början av avsnittet? För han var ju en parasit?

ANDERSSON:
Sidd - Lennart Andersson
Christina - Mårten?
Mr. J - Bettan Andersson

INTE ANDERSSON:
Vimes - BBQ-samuraj
Basenanji - Konduktören

OKLARA:
Anthrox - Snöboll

Sjukt bra sammanställning. Om vi flyttar upp Stradh till de andra har vi sju pers.

.

Är Sidds outning menat att vara den där snubben som satt med vid frukostbordet i början av avsnittet? För han var ju en parasit?
Jag trodde han var kusinen i hissen. Men han var visserligen också parasit, när jag tänker på det. Sidds outning är väldigt luddig, tycker jag. Diarre och sköna lirare i baren. Wat?

Men i så fall måste nog både rymd-bettan och snöboll vara Anderssonare.

Case closed.

Hahaha vafan, jag berättar infon om hemliga ordet för att ni inte ska döda er själva. Resultat: Två pers har just därför sagt ordet och dödat sig själva.

Jag borde bara varit tyst. Då hade ni inte blivit triggade att testa😅

Jag hittade hundjäveln i avsnittet nu, han sitter och spelar kort med Rick under Ricks flashback när han står on trial mot parasiterna, när de tagit laserpistolen från honom. Typ 13 minuter in eller så. Med i en halv sekund. Tack för den @Impetigo.

Nu blir jag lite osäker på om jag dödade mig själv genom att citera men hoppas inte det😂
Men hur är "förmågan" formulerad som sagt? Funkar den om karaktären som säger frasen säger den på japanska in-game?

När jag frågade Impetiog om du dör av att säga ordet på ett annat språk fick jag bara svaret att Impetigo citerade sig själv där begreppet stod på svenska. Jag får inga tydliga svar så tolkar det som att SL tycker vi ska lista ut mekanikerna på egen hand✌️

När jag frågade Impetiog om du dör av att säga ordet på ett annat språk fick jag bara svaret att Impetigo citerade sig själv där begreppet stod på svenska. Jag får inga tydliga svar så tolkar det som att SL tycker vi ska lista ut mekanikerna på egen hand✌️
Jag får heller inget utskrivet svar. Det här är ett komplicerat spel!

Hahaha vafan, jag berättar infon om hemliga ordet för att ni inte ska döda er själva. Resultat: Två pers har just därför sagt ordet och dödat sig själva.

Jag borde bara varit tyst. Då hade ni inte blivit triggade att testa😅
Du var VÄLDIGT tydligt uppmanande till att jag skulle säga "det förbjudna ordet" iofs.
@Anthrox skriv ordet i chiffret om du nu menar att jag ljugit ihop allt!
Anthrox skriv ut chiffret så åker du pga upphovsrättsliga skäl. Det går att testa. Samtidigt är det extremt dåligt om du är bybo och gör detta. Det jag har skrivit är sant.
Skulle jag ha ljugit ihop detta säger du.

Du får gärna säga frasen i fråga och utmana ödet om du inte tror mig.

Så du kan ju inte direkt påstå att du försökte hindra mig från att säga ordet.

Back