Rutland Warhammer 40K - Space Lords

Krig!
500 spacematinrs till 888/14

Jag är helt för, tau känns som de äkta fienderna här. De små rymdgnomerna kan vi nog lämna för rillfället

Osäker på vad Diplomati blir för typ av handling, men väljer att göra gemensam sak med de andra ordenskapitel som förhandlar för att vända Votann mot Tau Imperiet.

Vi stödjer våra bröders handlingar.

1. Krig. 3 kompanier (300) under Kapten Leonidas till Kejsarens Hedervärda Yttrande/Sudoku och 2 kompanier (200) under Chiron Sideros till 888/14.

Jag har hört att dessa "Tau"s krigstaktiker är fortfarande i grunden oförändrade från deras rötter som ett jägarfolk, jakten och bakhållet. Låt oss se hur de agerar när de inte längre är jägare.

...Broder Leonidas är för övrigt STRIKT förbjuden att gå i strid barbröstad. Vi lämnar sådant brölande till Space Wolves och White Scars.

Last edited:
Osäker på vad Diplomati blir för typ av handling, men väljer att göra gemensam sak med de andra ordenskapitel som förhandlar för att vända Votann mot Tau Imperiet.
Tack broder. Tillsammans kan vi säkra en bundsförvant för kejsardömet. Så länge ingen av våra bröder för något förhastat

År 9.089.M42
Pågående krig som kräver intervention:

-Planeten HammarDahl är hem åt Leagues of Votan civila skyddade av deras flotta. Om ni bara kan komma förbi flottan kan ni slakta dem som groxar utan sin herde. Krävs 500 Space Marines.

-Precis vid händelsehorisonten runt det svarta hålet Nidhöggr befinner sig demiurge/Leagues of Votan flottan, där kan ni tvinga dem slåss med ryggen mot väggen! Krävs 1000 Space Marines.

-Planeten Kejsarens Hedervärda Yttrande/Sudoku 2 har fallit till Tau kejsardömet! Rädda planeten! Krävs 400 Space Marines.

-Tau planeten 888/14 är sårbar! Anfall och driv xenosen ur sektorn! Krävs 1000 Space Marines.

Välj handling (Spendera 50 Materiel för att få en extra handling):
1: Krig! Välj vilken/vilka planeter med pågående krig du skickar dina Space Marines till och hur många du skickar. (Att vinna krig ger ordenskapitlet Ära. Ära ger stora fördelar när positiva särskilda händelser inträffar. Att skicka fler Space Marines är att riskera att fler av dem dör eller drabbas av andra problem, därför är det en bra idé att samordna anfall med andra ordenskapitel så att risken sprids).
Pale Specters väljer KRIG!

200 Marines till Kejsarens Hedervärda Yttrande/Sudoku 2
300 Marines till 888/14

Nej, men du kan raida dig själv. Liksom, om du vill?
Kejsardömet är emot mig! Allt är orättvist! Alla är dumma och jag har inte gjort något alls för att förtjäna något av det här. Ni är alla konspiratörer och lyssnar fortfarande på Jokaero säkert. @RasmusL är förresten dödad och utbytt mot en apa.

Octagrammic Brotherhood skickar 500 soldater i inbördeskrig mot Helvetets hundar (för att hjälpa dem att rensa ut alla Jokaeros i deras byråkrati)

@God45 Eftersom jag får tillbaka 25 materiel för att göra kätteri borde en extrahandling kätteri bara kosta mig 25 materiel?

I så fall gör jag också 5 extrahandlingar kätteri där jag lyssnar på tentakelrösterna som berättar var alla Jokaeros har gömt sig. Om det inte går att göra 5 extrahandlingar kätteri så gör jag bara en extrahandling kätteri (men det borde gå att göra 5 eftersom det är roligare)

Last edited:
Kejsardömet är emot mig! Allt är orättvist! Alla är dumma och jag har inte gjort något alls för att förtjäna något av det här. Ni är alla konspiratörer och lyssnar fortfarande på Jokaero säkert. @RasmusL är förresten dödad och utbytt mot en apa.

Octagrammic Brotherhood skickar 500 soldater i inbördeskrig mot Helvetets hundar (för att hjälpa dem att rensa ut alla Jokaeros i deras byråkrati)

@God45 Eftersom jag får tillbaka 25 materiel för att göra kätteri borde en extrahandling kätteri bara kosta mig 25 materiel?

I så fall gör jag också 5 extrahandlingar kätteri där jag lyssnar på tentakelrösterna som berättar var alla Jokaeros har gömt sig. Om det inte går att göra 5 extrahandlingar kätteri så gör jag bara en extrahandling kätteri (men det borde gå att göra 5 eftersom det är roligare)
Så här i efterhand: de rosa rustningarna var ett varningstecken som ingen tog på allvar.

Jag är dock säker på att de soldater som Järnarkivarierna har skänkt till OB kommer att förbli kejsaren trogen! (Alla försök att få tillbaka våra bröder har tyvärr stupat på en klagomåls-servitor på OCs affärsavdelning vars förinställda svarsalternativ bara går runt i cirklar).

Så här i efterhand: de rosa rustningarna var ett varningstecken som ingen tog på allvar.

Jag är dock säker på att de soldater som Järnarkivarierna har skänkt till OB kommer att förbli kejsaren trogen! (Alla försök att få tillbaka våra bröder har tyvärr stupat på en klagomåls-servitor på OCs affärsavdelning vars förinställda svarsalternativ bara går runt i cirklar).
Det var när den lojalt rosa färgen ifrågasattes som vi på allvar började förstå hur djupt Jokaero-korruptionen rotat sig bland våra bröder.

Alla före detta järnarkivariers omskolning var framgångsrik. Era försök att få tillbaka dem var dömda att misslyckas, då det inte finns en enda soldat på Hockney som kan minnas något annat än att de tillhört Octagrammic Brotherhood hela livet.

Det var när den lojalt rosa färgen ifrågasattes som vi på allvar började förstå hur djupt Jokaero-korruptionen rotat sig bland våra bröder.

Alla före detta järnarkivariers omskolning var framgångsrik. Era försök att få tillbaka dem var dömda att misslyckas, då det inte finns en enda soldat på Hockney som kan minnas något annat än att de tillhört Octagrammic Brotherhood hela livet.

Det kanske finns en liiiten ledtråd i ditt kapitelnamn med...?

(Du kan bara göra en kätteri är jag rädd. Men jag lägger mass-heresy som en design punkt till nästa gång! :D )

Utgående Astropathic meddelade.
Psychic signatur: Nova Keledones
Telepatisk länk: Octagramic brotherhood

Meddelande: En kokande vortex av skuggor, eld och plågade skrik tagna fysiskt form, materialiseras till ilsket röda bokstäver, lysande med en inre eld mörkare än bläck, innan dem snabbt åter igen löses upp i den Kärnande massan som om dem aldrig varit där. ”U OK BRO?”

Back