Rutland Warhammer 40K - Space Lords

Om alla mot förmodan skickar sina trupper mot Tyranidflottan så behövs det fortfarande ett mirakel för att vi ska vinna. Utan några specialla bonusar så har vi totalt 8023 space marines att skickar. Så våra chanser att vinna är väldigt små. Och om vi ändå kommer att dö under tyranidernas flotta så önskar jag att någon kunde bomba "Octagrammic Brotherhood" till stenåldern och helst längre tillbaka i tiden.

Går det att använda mina exterminatus vapen för något konstruktivt? T.ex. sända ut min dödspatrull, konstruera en psychic amplifier som med hjälp av Librarian Svarog simulerar en gentjuv-patriarchs psychic beacon (han har lång erfarenhet av gentjuvar och deras psykiska närvaro närvaro med tanke på hur många omgångar han slogs mot gentjuvar på Forlorn Hope), locka till sig en hive flotta, teleportera ut min dödspatrull i sista sekunden och sedan detonera vapnen i en kaskad av melta-förstörelse?

Det är i alla fall planen när jag skickar ut en 3. Dödspatrull led av Chiron Sideros och hans trogna squad.

Ja, du kan avfyra exterminatusen mot 2 utvalda Tyranid infekterade planeter och göra både kriget och försvar lättare för alla. Det tar inte handlingar att avfyra exterminatusen.

Vermillion Templars utropar heligt KORSTÅG mot Tyraniderna och kättarna i Octgrammatic Brotherhood. Båda farsoternas skall utplånas. Eftersom vi är ättlingar till Black Templars är det helt i sin ordning att vi går i korståg med större truppstyrkor än Codex föreskriver.

X: Öppnar våra heliga cryovalv och tinar 3000 Space Marines
1: Krig.
2 564
Spacemarines skickas in i stackflottans käftar. Död och ära!
1 000 Spacemarines skickas till Hockney för att göra mot Octgrammatic Brotherhoods planet vad de gjorde mot Helvetets hundar.

1 Space Marine, beväpnad med en boltpistol, stannar på Warion framför skattkammarens förseglade dörrar på evig vakt.

Om alla mot förmodan skickar sina trupper mot Tyranidflottan så behövs det fortfarande ett mirakel för att vi ska vinna. Utan några specialla bonusar så har vi totalt 8023 space marines att skickar. Så våra chanser att vinna är väldigt små. Och om vi ändå kommer att dö under tyranidernas flotta så önskar jag att någon kunde bomba "Octagrammic Brotherhood" till stenåldern och helst längre tillbaka i tiden.
Broder, bevittna!

Ja, du kan avfyra exterminatusen mot 2 utvalda Tyranid infekterade planeter och göra både kriget och försvar lättare för alla. Det tar inte handlingar att avfyra exterminatusen.

...går det att locka Tyranids till Planeten Hockney? :gremgrin:

Nej, tyvärr. Du måste välja om du vill använda båda dina planetförstörande vapen för att försökta rädda sektorm eller om du vill använda ett av dem för att ta personlig hämnd på dina politiska fiender 😂

Broder, låt mina klonsoldater ta hand om Hockney och utföra personlig exterminatus på planeten, Octgrammatiker för Octgrammatiker. Använd bomben på insiktssvärmen istället!

Förutom min tidigare deklarerade 3. Dödspatrull (Chiron Sideros) så.

X. Exterminatus av Tyranidinfesterad planet
X. Exterminatus av en Tyranidinfesterad planet.

P.S: Vi, Angels Aerarius, respekterar givetvis våra bröders förmåga att utföra den här handlingen och ställer våra exterminatusvapen till förfogande. Det är en stor chans att Inkvisitionen inte ser med blida ögon på denna användning av Exterminatus-vapen, så jag, Chapter Master av Angels Aerarius, tar på mig fullt ansvar för denna handling. För Kejsaren.

Vermillion Templars utropar heligt KORSTÅG mot Tyraniderna och kättarna i Octgrammatic Brotherhood. Båda farsoternas skall utplånas. Eftersom vi är ättlingar till Black Templars är det helt i sin ordning att vi går i korståg med större truppstyrkor än Codex föreskriver.

X: Öppnar våra heliga cryovalv och tinar 3000 Space Marines
1: Krig.
2 564
Spacemarines skickas in i stackflottans käftar. Död och ära!
1 000 Spacemarines skickas till Hockney för att göra mot Octgrammatic Brotherhoods planet vad de gjorde mot Helvetets hundar.

1 Space Marine, beväpnad med en boltpistol, stannar på Warion framför skattkammarens förseglade dörrar på evig vakt.
Fröken, fröken, @Leon försöker göra tre handlingar fast han bara har 57 materiel. Får han göra så?

[Coolt move ❤️]

[fast det är kul att skoja om så har jag inga invändningar mot att du ändrar den ordern. Jag är hellre heel och slåss mot 1000 soldater än överlever på en teknikalitet]

Hmmm, tänker nog mest att det är orättvist mot @Cybot som nog använt en Exterminatus på dig om jag inte slarvat med reglerna. Så om det går att ändra order så kanske jag skickar hela min styrka på 'Nids och Cybot delar på sina två bomber?

Back