Rutland Warhammer 40K - Space Lords

Peppig planet!

Mäklare: Välkommen, välkommen! Får jag presentera en av sektorns mest underskattade investeringsmöjligheter: Viride!

Kund: Är det inte den där döda stenen där imperiet dumpar straffångar tills de dör?

Mäklare: Jag hör att du redan känner till dess starkaste varumärken! Autenticitet! Exklusivitet! Minimalism!

Kund: Jag ser här att planeten är helt livlös.

Mäklare: Precis! Inga invasiva ekosystem. Inga allergener. Inga besvärliga ursprungsarter som aktivister vill skydda. Bara ren, orörd... potential!

Kund: Den producerar noll skatter.

Mäklare: Noll skatter att administrera. Vilken lättnad för byråkratin!

Kund: Och noll materiel.

Mäklare: Exakt. Fullständig frihet från lagerhantering. Du behöver aldrig bekymra dig om överproduktion.

Kund: Det står bokstavligen "absolut livlös sten utan något av värde".

Mäklare: Ett mycket konservativt utlåtande från Kejsarens geologiska myndighet. Jag skulle mer formulera det som: "En marknad som ännu inte upptäckt sina styrkor."

Kund: Den enda befolkningen är straffångar i dödsläger.

Mäklare: En stabil och självförnyande arbetskrafts... närvaro.

Kund: De dör. För de är i dödsläger.

Mäklare: Personalomsättning skapar möjligheter!

Kund: Det finns inte ens vatten.

Mäklare: Inga översvämningar!

Kund: Ingen atmosfär.

Mäklare: Inga stormar!

Kund: Ingen odlingsbar jord.

Mäklare: Inget ogräs!

Kund: Ingen ekonomi.

Mäklare: Inga lågkonjunkturer!

Kund: Vad producerar planeten egentligen?

Mäklare: Och nu kommer vi till kronjuvelen! Trots att Viride genererar 0 skatter och 0 materiel producerar den varje år...

(dramatiskt paus)

Två Space Marines.

Kund:
Två?

Mäklare: Två! Varje år!

Kund: Hur skickas stadigt två barn starka nog att bli Space Marines till de här dödslägren varje år?

Mäklare: Ingen vet. Administratum har försökt utreda saken i två århundraden och gett upp. Men siffrorna stämmer!

Kund: Så hela planetens existensberättigande är två Space Marines om året?

Mäklare: Jag föredrar uttrycket "stabil population av elitpersonal med konsekvent avkastning."

Kund: Jag skulle kunna köpa en jordbruksvärld som producerar något istället!

Mäklare: Och drunkna i spannmålsrapporter? Nej tack.

Kund: En industrivärld, oavsett hur förorenad, producerar åtminstone utrustning…

Mäklare: Utrustning slits ut. Space Marines håller mycket längre.

Kund: Två stycken.

Mäklare: Hela två stycken!

Kund: Det här är skrattretande.

Mäklare: Det sa man om Viride också. Och ändå har planeten aldrig blivit invaderad.

Kund: För att ingen vill ha den.

Mäklare: Vilket innebär att konkurrensen om den är obefintlig!

Kund: Vad är priset?

Mäklare: Praktiskt taget ingenting. Bara några miljarder Kronor.

Kund: Jag köper den absolut inte.

Mäklare: Förståeligt. Viride är inte för alla. Den kräver vision, mod och en fullständig likgiltighet inför ekonomiska nyckeltal.

Kund: Jag går nu.

Mäklare: Får jag åtminstone skicka med broschyren?

Kund: Vad står det i den?

Mäklare: "Viride – Planeten som omöjligt kan minska i värde!."

Mäklare: Välkommen, välkommen! Får jag presentera en av sektorns mest underskattade investeringsmöjligheter: Viride!

Kund: Är det inte den där döda stenen där imperiet dumpar straffångar tills de dör?

Mäklare: Jag hör att du redan känner till dess starkaste varumärken! Autenticitet! Exklusivitet! Minimalism!

Kund: Jag ser här att planeten är helt livlös.

Mäklare: Precis! Inga invasiva ekosystem. Inga allergener. Inga besvärliga ursprungsarter som aktivister vill skydda. Bara ren, orörd... potential!

Kund: Den producerar noll skatter.

Mäklare: Noll skatter att administrera. Vilken lättnad för byråkratin!

Kund: Och noll materiel.

Mäklare: Exakt. Fullständig frihet från lagerhantering. Du behöver aldrig bekymra dig om överproduktion.

Kund: Det står bokstavligen "absolut livlös sten utan något av värde".

Mäklare: Ett mycket konservativt utlåtande från Kejsarens geologiska myndighet. Jag skulle mer formulera det som: "En marknad som ännu inte upptäckt sina styrkor."

Kund: Den enda befolkningen är straffångar i dödsläger.

Mäklare: En stabil och självförnyande arbetskrafts... närvaro.

Kund: De dör. För de är i dödsläger.

Mäklare: Personalomsättning skapar möjligheter!

Kund: Det finns inte ens vatten.

Mäklare: Inga översvämningar!

Kund: Ingen atmosfär.

Mäklare: Inga stormar!

Kund: Ingen odlingsbar jord.

Mäklare: Inget ogräs!

Kund: Ingen ekonomi.

Mäklare: Inga lågkonjunkturer!

Kund: Vad producerar planeten egentligen?

Mäklare: Och nu kommer vi till kronjuvelen! Trots att Viride genererar 0 skatter och 0 materiel producerar den varje år...

(dramatiskt paus)

Två Space Marines.

Kund:
Två?

Mäklare: Två! Varje år!

Kund: Hur skickas stadigt två barn starka nog att bli Space Marines till de här dödslägren varje år?

Mäklare: Ingen vet. Administratum har försökt utreda saken i två århundraden och gett upp. Men siffrorna stämmer!

Kund: Så hela planetens existensberättigande är två Space Marines om året?

Mäklare: Jag föredrar uttrycket "stabil population av elitpersonal med konsekvent avkastning."

Kund: Jag skulle kunna köpa en jordbruksvärld som producerar något istället!

Mäklare: Och drunkna i spannmålsrapporter? Nej tack.

Kund: En industrivärld, oavsett hur förorenad, producerar åtminstone utrustning…

Mäklare: Utrustning slits ut. Space Marines håller mycket längre.

Kund: Två stycken.

Mäklare: Hela två stycken!

Kund: Det här är skrattretande.

Mäklare: Det sa man om Viride också. Och ändå har planeten aldrig blivit invaderad.

Kund: För att ingen vill ha den.

Mäklare: Vilket innebär att konkurrensen om den är obefintlig!

Kund: Vad är priset?

Mäklare: Praktiskt taget ingenting. Bara några miljarder Kronor.

Kund: Jag köper den absolut inte.

Mäklare: Förståeligt. Viride är inte för alla. Den kräver vision, mod och en fullständig likgiltighet inför ekonomiska nyckeltal.

Kund: Jag går nu.

Mäklare: Får jag åtminstone skicka med broschyren?

Kund: Vad står det i den?

Mäklare: "Viride – Planeten som omöjligt kan minska i värde!."
APPLÅDER!

Kom igen gott folk! Bara att anmäla sig! Vi börja inte förrän på måndag! :D

Kommer inte ge mig in i det här, för mycket annat just nu, men om någon vill ha en namnlista för sitt kapitel så har jag några på lager. Ni kan antingen efterfråga något slumpmässigt eller så kan jag dela hela samlingen.
Ja, slumpa något coolt till mig (eller välj något som du gillar och låtsas att du har slumpat det)

Åh
Åh nej! Först på måndag! Här går jag och väntar på att det ska dra igång idag....

Jag kanske läste slarvigt

Jag vill också börja idag :D

Men jag skrev måndag i startposten och jag vill ha så många spelare som möjligt. Så jag sitter på händerna.

Jag vill också börja idag :D

Men jag skrev måndag i startposten och jag vill ha så många spelare som möjligt. Så jag sitter på händerna.

Ja det är ju vettigt, jag var bara taggad

Hade jag vetat det hade jag ju kunnat tänka ut något bättre kapitel. Men nu har jag bestämt mig det blir ser psudo-riddare

Hade jag vetat det hade jag ju kunnat tänka ut något bättre kapitel. Men nu har jag bestämt mig det blir ser psudo-riddare
med Ghola teknologi.

Nu är frågan, vilken typ av namn tradition ska du gå med dem. Återupplivnings grejen + riddare gör att jag tänker på Kung Arthur vilket får mig att föreslå walesiska namn (Arthur var ju ursprungligen walesare).

1: Vad heter ditt ordenskapitel?
Octagrammic Brotherhood

2: Vad är deras gimmick? (Har mekanisk effekt så välj noga)
De har en massa svinhemliga frimurarriter som de håller på med som stoppar dem från att Blood Angel-flippa ur och döda alla. (Har jag fattat Blood Angels rätt?)

3: Hur är deras rustningar målade?
Fjärdedelsmålade med rött och rosa

4: Vilken är deras symbol?
Ett oktagram

5: Vilken legion härstammar de från? Vet de eller är det okänt? (Har mekanisk effekt så välj noga)
Blood Angels

spacemarine.jpg

Jag har ju d
med Ghola teknologi.

Nu är frågan, vilken typ av namn tradition ska du gå med dem. Återupplivnings grejen + riddare gör att jag tänker på Kung Arthur vilket får mig att föreslå walesiska namn (Arthur var ju ursprungligen walesare).

Jag har ju halvdålig koll på 40k, men walesiska namn är ju coola, vad har man för titlar och grejer? Det är ju roligt om ens 800 space marines är fördelade på ett gäng förläningar i San feodalismanda och att man sedan går igenom hemliga riter för att få nya grader och titlar. Och såklart ett hov i någon slags teckno-castel på en berg där man kan skåda utöver alla livegna.

Och en fråga: har vi rymdskepp? Visst kan man ute och åka i rymden?

1: Vad heter ditt ordenskapitel?
Octagrammic Brotherhood

2: Vad är deras gimmick? (Har mekanisk effekt så välj noga)
De har en massa svinhemliga frimurarriter som de håller på med som stoppar dem från att Blood Angel-flippa ur och döda alla. (Har jag fattat Blood Angels rätt?)

3: Hur är deras rustningar målade?
Fjärdedelsmålade med rött och rosa

4: Vilken är deras symbol?
Ett oktagram

5: Vilken legion härstammar de från? Vet de eller är det okänt? (Har mekanisk effekt så välj noga)
Blood Angels

View attachment 31167

Super coola! Gillar färgerna! Och ja, du har förstått Blood Angels! :D

Jag har ju d

Jag har ju halvdålig koll på 40k, men walesiska namn är ju coola, vad har man för titlar och grejer? Det är ju roligt om ens 800 space marines är fördelade på ett gäng förläningar i San feodalismanda och att man sedan går igenom hemliga riter för att få nya grader och titlar. Och såklart ett hov i någon slags teckno-castel på en berg där man kan skåda utöver alla livegna.

Ni har rymdskepp som ni kan åka omkring i. Ni har varsin en liten flott skepp som ni kan flytta era Space Marines med och göra lite krig i rymden/bomb planeter med.

Jag har ju d

De kan ju ha sina egna ("icke-codex" som det väl heter) titlar inspirerade av walesiska titlar? T.ex. ledas av en Prince/Tywysog. Bard, Senechal, Penteulu för kaptenen av 1:a kompaniet

Ni har rymdskepp som ni kan åka omkring i. Ni har varsin en liten flott skepp som ni kan flytta era Space Marines med och göra lite krig i rymden/bomb planeter med.
Vår är av guld*

*skrapa inte på färgen för att se om det är riktigt guld hela vägen igenom. Vi har haft det lite svårt sedan vi skaffade vår planet.

Back