Leon
Leo carcion
För Imperiet! För Kejsaren! För Tributskörden!Din vilja att tjäna imperiet räcker mer än väl broder. Välkommen!
Skakar pansarnäve på allians
För Imperiet! För Kejsaren! För Tributskörden!Din vilja att tjäna imperiet räcker mer än väl broder. Välkommen!
Peppig planet!Du får planeten Viride, en absolut livlös sten utan något av värde, den enda befolkningen är straffångar skickade till dödsläger. Producerar varje år: 0 Skatter - 0 Materiel - 2 Space Marines.
Du börjar med 300 Space Marines.
Kaos Faktor: Bra revisor: Du betalar inte skatt!
Peppig planet!
APPLÅDER!Mäklare: Välkommen, välkommen! Får jag presentera en av sektorns mest underskattade investeringsmöjligheter: Viride!
Kund: Är det inte den där döda stenen där imperiet dumpar straffångar tills de dör?
Mäklare: Jag hör att du redan känner till dess starkaste varumärken! Autenticitet! Exklusivitet! Minimalism!
Kund: Jag ser här att planeten är helt livlös.
Mäklare: Precis! Inga invasiva ekosystem. Inga allergener. Inga besvärliga ursprungsarter som aktivister vill skydda. Bara ren, orörd... potential!
Kund: Den producerar noll skatter.
Mäklare: Noll skatter att administrera. Vilken lättnad för byråkratin!
Kund: Och noll materiel.
Mäklare: Exakt. Fullständig frihet från lagerhantering. Du behöver aldrig bekymra dig om överproduktion.
Kund: Det står bokstavligen "absolut livlös sten utan något av värde".
Mäklare: Ett mycket konservativt utlåtande från Kejsarens geologiska myndighet. Jag skulle mer formulera det som: "En marknad som ännu inte upptäckt sina styrkor."
Kund: Den enda befolkningen är straffångar i dödsläger.
Mäklare: En stabil och självförnyande arbetskrafts... närvaro.
Kund: De dör. För de är i dödsläger.
Mäklare: Personalomsättning skapar möjligheter!
Kund: Det finns inte ens vatten.
Mäklare: Inga översvämningar!
Kund: Ingen atmosfär.
Mäklare: Inga stormar!
Kund: Ingen odlingsbar jord.
Mäklare: Inget ogräs!
Kund: Ingen ekonomi.
Mäklare: Inga lågkonjunkturer!
Kund: Vad producerar planeten egentligen?
Mäklare: Och nu kommer vi till kronjuvelen! Trots att Viride genererar 0 skatter och 0 materiel producerar den varje år...
(dramatiskt paus)
Två Space Marines.
Kund: Två?
Mäklare: Två! Varje år!
Kund: Hur skickas stadigt två barn starka nog att bli Space Marines till de här dödslägren varje år?
Mäklare: Ingen vet. Administratum har försökt utreda saken i två århundraden och gett upp. Men siffrorna stämmer!
Kund: Så hela planetens existensberättigande är två Space Marines om året?
Mäklare: Jag föredrar uttrycket "stabil population av elitpersonal med konsekvent avkastning."
Kund: Jag skulle kunna köpa en jordbruksvärld som producerar något istället!
Mäklare: Och drunkna i spannmålsrapporter? Nej tack.
Kund: En industrivärld, oavsett hur förorenad, producerar åtminstone utrustning…
Mäklare: Utrustning slits ut. Space Marines håller mycket längre.
Kund: Två stycken.
Mäklare: Hela två stycken!
Kund: Det här är skrattretande.
Mäklare: Det sa man om Viride också. Och ändå har planeten aldrig blivit invaderad.
Kund: För att ingen vill ha den.
Mäklare: Vilket innebär att konkurrensen om den är obefintlig!
Kund: Vad är priset?
Mäklare: Praktiskt taget ingenting. Bara några miljarder Kronor.
Kund: Jag köper den absolut inte.
Mäklare: Förståeligt. Viride är inte för alla. Den kräver vision, mod och en fullständig likgiltighet inför ekonomiska nyckeltal.
Kund: Jag går nu.
Mäklare: Får jag åtminstone skicka med broschyren?
Kund: Vad står det i den?
Mäklare: "Viride – Planeten som omöjligt kan minska i värde!."