Rutland Warhammer 40K - Space Lords

1: Vad heter ditt ordenskapitel? Storm Reavers

2: Vad är deras gimmick? (Har mekanisk effekt så välj noga) De kommer från en planet som är mestadels täckt av enorma hav. Aspiranter måste döda gigantiska havsmonster innan de får påbörja implantation. (Skickliga på marin krigföring och på att döda stora varelser)

3: Hur är deras rustningar målade? Djupblå rustning med benvita detaljer

4: Vilken är deras symbol? Stiliserad käft från ett leviathanliknande havsmonster genomborrad av korslagda harpuner

5: Vilken legion härstammar de från? Vet de eller är det okänt? (Har mekanisk effekt så välj noga) Okänt (om inte någon har ett bättre förslag, jag är för dålig på loren)

Badass! :D

1 - Vermillion Templars
2 - Snorrika på plundergods från tusen världar
3 - Guld på guld
4 - Ett ljusrött korsat kors
5 - Imperial Fists (genom Black Templars)

Motto: Festina Rapite

Du får planeten: Warion, en idyllisk agroplanet med hundra månar. Producerar varje år: 1 Skatter - 1 Materiel - 5 Space Marines

Du börjar med 500 Space Marines.

Kaos Faktor: Vänner på höga platser: Kejserliga flottan evakuerar 1T100% av Space Marines som annars skulle dött vid förlorade krig.

Namn: Pretas Aeternae

Gimmick: Uthålliga som fan, har återvänt efter 10 000 år penance crusade i galaxen västra ytterkant. Deras gene seede är stabilt muterad, mutationen ter sig så att de ser ut som levande lik och under processen att skapa nya space mariens måste dom äta människokött.

Färg: Smutsigt benvit, likvaxad, eroderad och rostig.

Symbol: Gapande mun i kedjecirkel.

Ursprung: Unknown Founding (misstänkt Death Guard-derivat, men aldrig bekräftat.

Non est pax, non est saturitas.

Repentia est fames

Du får planeten: Mortis Ultima, en brutal öken dödsvärld. Producerar varje år: 0 Skatter - 0 Materiel - 15 Space Marines

Du börjar med 1200 Space Marines.

Kaos Faktor: -][-: Har vänner inom Inkvisitionen och kommer därför aldrig hållas ansvariga för brott av Kejsardömet.

Namn: Helvetets hundar

Gimmick: Helvetets hundar ryktas vara immuna mot eld och det sägs att Ingen plats är för het för dem, oavsett om det gäller fysiska konflikter eller världar som brinner. Och om platsen inte stod i lågor när det kom ditt så kommer den göra det när de väl lämnar den.

Rustning: Ljus blå underton som tillvis dels är täckt av svart och grått.

Symbol: En trehövdad varg

Ursprung: Space wolves

- "Länge leve kejsaren, må hans fiender brinna för evigt."

Du får planeten: Testament, en förgiftad och smutsig industrivärd. Producerar varje år: 0 Skatter - 10 Materiel - 5 Space Marines.

Du börjar med 700 Space Marines.

Kaos Faktor: Terror: Har ett så imponerande rykte att varje Space Marine räknas som två i krig eller dödspatruller som slåss mot människor.

1 Namn: Pale Specters
2 Gimmick: Rustningarna är synliga, men de faktiska krigarna under är osynliga.
3 Rustning: Beroende på ljuset är de antingen svarta med silvertrim, eller vita med guldtrim
4 Symbol: En dödskalle, delad i två uppifrån och ner, där vänstra halvan bara är konturerna av en skalle, medan högra halvan är ifylld.
5 Ursprung: Raven Guard

Du får planeten: Null Oblivionis, en dekadent paradisplanet där sektorns rikaste förlustar sig. Producerar varje år: 20 Skatter - 0 Materiel - 1 Space Marine

Du börjar med 700 Space Marines.

Kaos Faktor: Älskade av Malal: Av mystiska anledningar är ordenskapitlet ovanligt skickliga på att bekämpa Kaos. Varje Space Marine räknas som två i krig eller dödspatruller som slåss mot Kaos.

Kul!

Namn: Fraternitas Pennarum

Gimmick: Esoterisk riddarorden med hemliga grader och invigningsriter. Tung Feodalism. Rider på farliga djur! Svärdsdueller! Hövisk kärlek och poesi!

Rustning: Grönt och vitt med tabarder

Symbol: Svärd och fjäderpenna korslagd

Ursprung: Dealers choise!

Du får planeten: Oraculas VM-67, en primitiv agroplanet som dyrkar ordenskapitlet som gudar. Producerar varje år: 5 Skatter - 5 Materiel - 5 Space Marines.

Du börjar med 800 Space Marines.

Kaos Faktor: Ghola teknologi: Förbjuden teknologi kan skapa kloner av döda Space Marines med alla originalets minnen. 1T100% av Space Marines som dött i krig och samtliga medlemmar av dödspatruller ”dog inte”. Detta är ett brott mot Kejsardömet!

Chapter name: Angels Aerarius
Gimmick: Har ett nära samarbete med Adeptus Mechanicus och har fler techmarines och mer sällsynt teknologi än vanligt. Bring forth the Bling of War!
Colours: Stålfärgade rustningar med hjälm, handskar och trim i skinande mässing.
Symbol: Bevingad Powerhammer i Mässing på svart bakgrund.
Parent chapter: Iron Hands

View attachment 31155
First company Angels Aerarius (jag har använt Bolter&Chainswords space marine painter)

Du får planeten Mul Terminus, en massiv planet med otroligt hög gravitation där bara de tuffaste överlever. Producerar varje år: 10 Skatter - 10 Materiel - 20 Space Marines.

Du börjar med 500 Space Marines.

Kaos Faktor: Exterminatus arsenal: Du har virsubomber och kärnvapen nog att en enda gång under spelets gång omedelbart förinta en planet och döda allt levande på den. Att använda denna förmåga ett brott mot Kejsardömet!

1 Namn: Brazen Husars

2 Gimmick: alla är Primaris. Alla bär power weapons i form av Sablar och använder motorcyklar som kavalleri. Många bär eleganta djurpälsar till sina rustningar

3 Rustning: Metall, rött och detaljer av brons

4 Symbol: en örnvinge i brons mot röd bakgrund

5 Ursprung: White Scars

(Okej, Jag inspirerades mycket av Polska husarer)

Du får planeten Ambrosiusa, en massiv, massiv stackplanet där 99% av befolkningen aldrig sett solen. Producerar varje år: 5 Skatter - 5 Materiel - 5 Space Marines.

Du börjar med 400 Space Marines.

Kaos Faktor: Pious: Vänner med kyrkan. Varje gång Space Marines vinner ett krig i sektorn, oavsett om det här ordens kapitlet var med i kriget, får de 1 Ära.

Kommer inte ge mig in i det här, för mycket annat just nu, men om någon vill ha en namnlista för sitt kapitel så har jag några på lager. Ni kan antingen efterfråga något slumpmässigt eller så kan jag dela hela samlingen.

Kommer inte ge mig in i det här, för mycket annat just nu, men om någon vill ha en namnlista för sitt kapitel så har jag några på lager. Ni kan antingen efterfråga något slumpmässigt eller så kan jag dela hela samlingen.

Awesome erbjudande! :D Tack för hjälpen!

Jag har snott saker från dina listor, så ser du något du känner igen är det därför :D

4: Vilken är deras symbol? Stiliserad käft från ett leviathanliknande havsmonster genomborrad av korslagda harpuner
Läste först "käft" som "kräfta":
b5c50c4220b3b4e2f2d4961914573a39.jpg

Tjörns kommuns vapen

jag kan ingen 40k-lore, så jag är redo att ändra saker som är helt åt haparanda

1 Namn: Gla'aki Infantry
2 Gimmick: Har ingått en pakt med ett mardrömslikt kosmiskt väsen (i fåfäng tro att det ska ge dem en fördel mot ondskan)
3 Rustning: Blekt gröngråa - långa spett sticker ut genom rustningarna (och kropparna däri)
4 Symbol: Cirkel med utstickande streck, som en taggboll
5 Ursprung: ...?

Du får planeten Viride, en absolut livlös sten utan något av värde, den enda befolkningen är straffångar skickade till dödsläger. Producerar varje år: 0 Skatter - 0 Materiel - 2 Space Marines.

Du börjar med 300 Space Marines.

Kaos Faktor: Bra revisor: Du betalar inte skatt!

1: Vad heter ditt ordenskapitel? Storm Reavers

2: Vad är deras gimmick? (Har mekanisk effekt så välj noga) De kommer från en planet som är mestadels täckt av enorma hav. Aspiranter måste döda gigantiska havsmonster innan de får påbörja implantation. (Skickliga på marin krigföring och på att döda stora varelser)

3: Hur är deras rustningar målade? Djupblå rustning med benvita detaljer

5: Vilken legion härstammar de från? Vet de eller är det okänt? (Har mekanisk effekt så välj noga) Okänt (om inte någon har ett bättre förslag, jag är för dålig på loren)

Du får planeten Aurum Ultima, en otroligt rik tempelplanet. Producerar varje år: 10 Skatter - 10 Materiel - 10 Space Marines.

Du börjar med 1000 Space Marines.

Kaos Faktor: Förrädare!: Varje Space Marine i ordenskapitlet räknas som två vid Inbördeskrig.

Har också samlat på mig långa listor med möjliga kapitelnamn, så om någon vill delta men inte kommer på ett bra kapitel namn har jag några på lager.

Back