Rutland Warhammer 40K - Space Lords

1. Helvetets hundar kommer fortfarande skicka 300 trupper för att hantera orkerna som anfaller Mata Stigmata.

Uppdaterade min gamla post

Deadline var nog 12:00?

Menar inte att dessa sista drag inte ska vara giltiga. Men bra om @God45 skrivet STOPP i tråden när han börjar administrera årets drag, så det inte blir några missförstånd.

Anfäkta och anamma! Dessa halsstarriga knipsande landkrabbor gör mig vansinnig. Jag börjar fundera på om jag behöver omdirigera mina trupper för att ta hand om både @RasmusL och @Hägerstrand samtidigt!

Anfäkta och anamma! Dessa halsstarriga knipsande landkrabbor gör mig vansinnig. Jag börjar fundera på om jag behöver omdirigera mina trupper för att ta hand om både @RasmusL och @Hägerstrand samtidigt!
Sabba nu inte Demogorgonkorståget!

Vi ser hur situationen är när röken från detta år lagt sig och bestämmer sen vad som är bäst.

(Jag tycker att det är något av en winwin att xenoälskarna och det mest korrupta kapitlet i sektorn tar kål på varandra)

Sabba nu inte Demogorgonkorståget!

Vi ser hur situationen är när röken från detta år lagt sig och bestämmer sen vad som är bäst.

(Jag tycker att det är något av en winwin att xenoälskarna och det mest korrupta kapitlet i sektorn tar kål på varandra)
Är vi fortfarande minst 2000? Jag kan inte hålla räkningen med alla dessa kappvändare

Är vi fortfarande minst 2000? Jag kan inte hålla räkningen med alla dessa kappvändare
Har inte haft möjligheten att följa spelet så nog sen igår (midsommar firande), så jag har inte någon större koll på hur många som skickades. Och jag antog att då 900 trupper försvann att vi inte skulle vara tillräckligt många för att lyckas.

Fan vad snabba ryck ni kör så har morgonen efter midsommarafton!

Pratar ni ärligt talat om att attackera varandra när vi står inför ännu en demoninfesterad planet som är ett direkt hot mot hela imperiet!?

Skall broder verkligen slåss mot broder när kaos makter försöker slå in vår dörr!

DÖD ÅT KAOS! KRIG!!!

500 Pale specters till Demogorgon!

Har inte haft möjligheten att följa spelet så nog sen igår (midsommar firande), så jag har inte någon större koll på hur många som skickades. Och jag antog att då 900 trupper försvann att vi inte skulle vara tillräckligt många för att lyckas.
Vi var 2127 i post 242: http://www.rollspel.nu/threads/rutland-warhammer-40k-space-lords.87801/post-1414177. Så vitt jag kan se står alla fast vid sina tigrar ordets, och @TobiasEkwall har skickat 500. Och ned jag skrev detta kastade @Rymdhamster in 500 till!

Conditional order:
Om det nu INTE är någon som anfaller mig längre skickar jag 500 astartes tillsammans med alla andra istället för mitt kill team #2!

Missade deadline, eller att deadline var en grej såhär i midsommaryran, hoppas att vi får vara med och kriga ändå @God45

Sen har jag en fråga om den tänkta spelstilen:
Både jag och @Hägerstrand är ju varulvsspelare då tror väl att vi är helt okej om det är så, men är det tänkt att vi ska hålla på med snajp-orders kring deadline och så? Är det in the spirit of the game?

.... Och i så fall kan vi ha fasta deadlines så att en kan hänga på F5-tangenten och se om en kan skicka trupper eller inte i sista sekund? ☺
Det är ju en lose-lose med att faktiskt göra inbördeskrig, men också att verktyg för att låsa ner någon om en skickar sina trupper och sen kanske dirigerar om dem 11:59:59 :)

Jag skulle nog föredra ifall det inte var någon direkt fast deadline, utan att God45 bara skriver stopp när rundan tar slut. Vilket gör att det inte går att slänga in en action i sista sekund.

Jag skulle nog föredra ifall det inte var någon direkt fast deadline, utan att God45 bara skriver stopp när rundan tar slut. Vilket gör att det inte går att slänga in en action i sista sekund.
Jag har tänkt samma sak. Tycker det är en bra lösning.

Ja, gillar det. Så gör vi 👍

Back