Rutland: Trollkarlskungens gladiatorer

N
Vi ska alla dö. Alla! Vilken cirkus!
Bara en sån sak borde göra att vi älskar varandra, men det gör vi inte.
Jag försökte med Taigabarbarisk kärlek och se hur det gick! Eller sorry jag menar grym grymt grymt

Fängelsehåla val: 5 Edva hoppas hitta något användbart, lootar även igenom sina fallna kamrater om hon hinner detta.

Arena skämt: Edva ser till att puffa upp rösten så det hörs upp till trollkarlen.
Två ilskna personer stövlade en dag in hos en bonde:
– Vi köpte en get av dig för en tid sedan, men den ger så förfärligt lite mjölk! Det räcker ju bara till kaffet!
Bonden svarar:
– Men det var ju en getabock!!

Spök-Herr Bob går fram till Galfjondriel och faller ned på ett knä: ”Ädla mö! Jag förstå av ert sätt ta ni måste vara en högättad dam, som minst en furstinna. Som riddersman är det min svurna plikt att göra mitt yttersta för att tjäna er! Jag svär er min trohet! Jag kommer icke vika en tum från er sida förrn vi båda tagit oss ut från dessa fånghålor! Låt mig traktera er med Niebelugenlied under tiden. Jag har lärt mig alla 2177 raderna utantill!”

Trollkarlskungen skrattar gott åt Ulgurs skämt ”Som jag älskar kannibal skämt!”. Senare när han utforskar fängelsehålan hittar Ulgur en magisk rulle som kan återuppliva en av de andra gladiatorerna som dött (detta kostar inte en handling).

Trollkarlskungen svajar lite från alkoholen när han hör vad Antedemortius säger. ”Alltså, det är ju inte ett skämt… Men det är roligt för det är sant. Jag har saknat de här samtalen med min gamla lärare men *hick* jag vet att om det är meningen så kommer du vara den som lyckas överleva de andra stackarna. Då kan du återvända till hovet”.

Trollkarlskungen bara stirrar på Verm. ”För uttjatat och osmaklig. Och du missade biten om hur man får en hund att låta som en katt! DÖ!!!”. Med det förvandlas Verns skelett till syra och han dör i en pöl av sig själv. Hans magiska rustning går (valt via slump) till Antedemortius.

Trollkarlskungen skrattar hysteriskt åt Fjompur ”Hahaha, för du är kort!”.

Trollkarlskungen skrattar åt Edvas skämt ”Det var ju kul och nytt! Inte uttjatat alls!”. Senare hittar Edva en del av den magiska staven Naitsabes när hon letar i fängelsehålan.

Dag 6:
Fängelsehåla val:

1: Gör inget alls (detta är vad som automatiskt väljs om du inte postar innan tidsgränsen eller inte skriver samtlig information som krävs för ett val).

2: Mörda en annan valfri spelarkaraktär (skriv vem du mördar). Om offret inte valt/väljer att skydda sig själv (val 3) eller någon annan skyddar dem (val 4) kommer de att dö.

3: Skydda dig själv från att bli mördad.

4: Skydda någon annan från att bli mördad (skriv vem du skyddar)

5: Försök hitta ett användbart föremål (1 på 6 chans).

6: Försök hitta en väg att fly (1% chans, om du lyckas kommer Trollkarlskungen avrätta alla andra).

Arena utmaning val:
Läktaren är fylld med Trollkarlskungens gäster från många avlägsna länder. En vis trollkarl från ett avlägsen land kommer med en gåta till gladiatorerna och en drake på ett gyllen koppel som kommer äta de som inte klarar att svara på den.

”När lägger man till sex till elva och får fem?”

(Skicka svaren i PM till mig med era svar)

Överlevande gladiatorer:
Cybot: Ulgur, vilddjursmänniska. - 2/6 delar av den magiska staven Naitsabes.

Rymdhamster: Antedemortius, urgammal lich. Osårbarhetens rustning.

NordicMouse: Edva, ½hobbit ½goblin. ⅙ delar av den magiska staven Naitsabes.

Man Mountainman: Fjompur, dvärg med skägg och stor yxa. - Magisk yxa, mörda 2 karaktärer sammtidigt.

Spöken:
obak: Galfjondriel Silfverpiil, töntig alv.

Arrikir: Råttjägarn, Råttfångare och lokalt fyllo.

Sidd: Travalié, fryntlig gycklare.

Vimes: Hjullpinn, bard och skälm.

Hägerstrand: Grums, rumpnisse.

Tant Ragnar: Torkel, värdshusvärd.

Leon: Tumbar Thul, taigabarbar.

Skarpskytten: Herr Bob, riddare till kung Karl den Återvändande.

Sömniga Isaac: Kato, riddare med stora ambitioner.

Vicotnik: Verm, lönnmördare och muterad råttman.

Arena: *viskar svaret till Trollkarlskungens gåtmästare*

Fängelsehålan: 5. Ulgur fortsätter leta efter nyttiga saker i fängelsehålan.

Ulgur använder sin magiska rulle och väljer det GRYMMASTE, ONDASTE och MEST SADISTISKA ALTERNATIVET...

...han återupplivar Galfjondriel Silfverpiil.

P.S: Lite ledsen då endast ett dödsfall betyder att det inte kvalificerar sig som en Nöjesmassaker

( @obak du lever igen! :D Du får välja vad du gör direkt men du behöver inte svara på gåtan.)

KNIVA ULGUR I PUNGEN GALFRONDIEL DET VORE JÄTTEKUL viskar en spökröst alldeles för högt för att bara Galfrondiel ska höra

SWISHA MIG 100 GULDMYNT FÖR SVARET PÅ GÅTAN, viskar Hjullpinn till alla som inte har AdBlock påslaget.

Fängelsehåla val: 5. Vill hitta något att skydda mig med, saknar min get något så mycket, för om jag hade honom med mig skulle jag kunna hoppa upp ifrån arenan ju.

Va? Lever jag igen? I den här hålan? Din sadist!
Jaja, låt oss leta efter den där trollstaven så vi kan komma här ifrån nån gång, det vore ju på tiden. Än är inte klockan slagen.
*vädrar i luften*
Usch, jag stinker, har rumpnissen gjort toalett i min kravatt innan han dog?

Fängelsehåla val 5

Back