Rutland: Fantasy Guild Manager

Prins Ragnar tar motvilligt emot erbjudan att härska över Tulpangård. Fint land, synd bara att det är fullt med äckliga fattiga!

För att bättra på landets kassa behöver vi GULD! Hm, den där otäcke långhårige monoteisten hade visst guldtavlor? Hit med dem!

2,3,3.

Vex tänker sedan hoppa över till en annan äventyrargrupp direkt! Absolut inte en förbjuden dödskult kan välja att skvallra om detta till Ryan Adventurer så att det hela stoppas… Eller så kan de sno Vex till sin äventyrargrupp. Ledningen väljer.
TAGET! Välkommen Vex. Hoppas du är en kaotiskt ond psykopat, för vi har en kaotiskt ond psykopat-formad lucka i vårt lag just nu.

Tråkigt med explosionen, men Eira hade blivit besviken på oss om vi inte tog tillfället i akt och tog över demonkungens arméer.

5 5 5

BFV beklagar att Selene Skuggsteg väljer att lämna i förtid men vill ändå passa på att önska henne lycka till hos sin nya arbetsgivare.

Gruppen Sol och måne är skakade över att deras kollega och vän har förråt dem. Lyra get dock Selene ett sista tid och det är att aldrig låta någon filma hennes nya äventyr.

BFV skickar Sol och måne för att hantera den kaos spridande profeten. Gruppen smiter också iväg till Megafängelsehålan Läskig-Staden för att försöka gömma Selene's förräderi. (3,2,2)

Last edited:
Fråga till @God45 , med de mynt man har kvar från budandet (jag vann ingen, så jag har typ 100gp) kan man anlita någon annan grupp för att ev göra saker för att hjälpa mitt gille? Jag menar, Chantals 13 iglar far/mor föräldrar kanske behöver vägledas till andra sidan

Fråga till @God45 , med de mynt man har kvar från budandet (jag vann ingen, så jag har typ 100gp) kan man anlita någon annan grupp för att ev göra saker för att hjälpa mitt gille? Jag menar, Chantals 13 iglar far/mor föräldrar kanske behöver vägledas till andra sidan

Nej, tyvärr inte :( De mynten är bara till för budandet i början.

Lättaste sättet att få nya rekryter är att ta uppdrag som ger guld och att följa en moralisk riktning. Lyckas du träffa en av de nio rutorna på alignment griden och tjänar nog guld på en runda får du en ny rekryt med 75% chans.

Nej, tyvärr inte :( De mynten är bara till för budandet i början.

Lättaste sättet att få nya rekryter är att ta uppdrag som ger guld och att följa en moralisk riktning. Lyckas du träffa en av de nio rutorna på alignment griden och tjänar nog guld på en runda får du en ny rekryt med 75% chans.
Ah... och alignment är (tittar på tidigare uppdrag) 2x2 Ond, God, Kaos och Ordning.

Kanske dags att justera spelstil ;)

Ok Gardin dog ju bara nästan. Vi försöker igen 2 2 2.
Om det är OK att ändra sig så byter jag till 3, 3, 3. Röda Ugglan ver hur man håller proselyter kort.

Last edited:
Back