Nekromanti Runequest 6 finns!

Herr Grönstedt

Swordsman
Joined
29 Dec 2000
Messages
444
Location
Linköping
The only problem is the price SF-bokhandeln has set: 478 kronor. $25 for a PDF from DriveThrough is probably a better alternative for me. Unfortunately, since I would love to have a print.

Just compare it to Legend at lekbergs.se that costs 145 kronor... Perhaps an unfair comparison though. ;-) But for 500 kr I would expect a game with a production value like Shadowrun 20th Anniversary Edition, The One Ring, Svavelvinter, or Operation: Fallen Reich.

Do you know if there are any online stores that ship in Europe that has a better price than SF-bokhandeln?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Testa Noble Knight i USA och Leisure Games i England, de brukar ligga billigare än SFbok även efter frakt. De har dock inte lagt upp sina priser ännu...


Storuggla, lekbergs kanske tar in
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Runequest 6 finns på video!

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/C0MxSk4gEAU"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/C0MxSk4gEAU" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>


Storuggla, mer sägs inte
 

Herr Grönstedt

Swordsman
Joined
29 Dec 2000
Messages
444
Location
Linköping
Re: Runequest 6 finns på video!

$62 alltså efter intropriset. Då är inte SF-bokhandelns pris orimligt med det som pris hos dem.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Runequest 6 kom hem till mig igår, men jag kunde inte hämta ut det förrän idag. Nu bor den 456 sidor tjocka boken hemma hos mig och har redan skrämt andra böcker med sitt awesome.


Storuggla, mums
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Storuggla said:
Runequest 6 kom hem till mig igår, men jag kunde inte hämta ut det förrän idag. Nu bor den 456 sidor tjocka boken hemma hos mig och har redan skrämt andra böcker med sitt awesome.


Storuggla, mums
Samma här, ungefär
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Jag överväger att köpa detta (I pdf form, dock, av logistiska skäl). Jag är en BRP buff men är orolig för att det skall vara för mycket stridsmanövrar, specialregler, passioner etc etc. Är min oro berättigad, eller är sådant som action points, passions etc sådant som gör spelet smidigare/elegantare snarare än klunkigare?

Grymt tacksam för hjälpsamt svar :gremsmile:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Etepete said:
Grymt tacksam för hjälpsamt svar :gremsmile:
ok då undviker jag att svara då, har knappt hunnit läsa och har egentligen bara BPR erfarenhet från Call of Cthulhu och Drakar och Demoner...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Är min oro berättigad, eller är sådant som action points, passions etc sådant som gör spelet smidigare/elegantare snarare än klunkigare?"

Jag skulle gärna ge ett bra svar, men jag har inte testat spelet utan bara läst det. Jag skulle gärna testa det, om det inte vore för att Stövelkatten enbart vill spela det för att han tror att man inte behöver ha byxor på sig om man spelar anka.


Storuggla, cementmekka
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Tja, jag har haft nöjet att spela RQ6 och jag tyckte det var trevligt, och för att vara helt ärligt är det specialreglerna som gör det hela smidigare, snarare än klumpigare.
 
G

Guest

Guest
Storuggla said:
"Är min oro berättigad, eller är sådant som action points, passions etc sådant som gör spelet smidigare/elegantare snarare än klunkigare?"

Jag skulle gärna ge ett bra svar, men jag har inte testat spelet utan bara läst det. Jag skulle gärna testa det, om det inte vore för att Stövelkatten enbart vill spela det för att han tror att man inte behöver ha byxor på sig om man spelar anka.


Storuggla, cementmekka
Var du lugn! Det här ska spelas...

...med eller utan byxor.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Jag ville bara ha ett snabbt svar, men nu lämnar jag den här tråden med svårläkta mentala ärr (och en kopia av RQ6, tack allihop :gremsmile: )
 
Top