Nekromanti Runequest 6 finns!

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Här kan ni läsa om, och förhandsbeställa RQ6. Jag rekommenderar att ni gör det, eftersom de få sidor jag hunnit läsa av pdfen rockar.


Storuggla, ljust skägg
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag har läst mer nu och det är riktigt bra. Genomgående vettiga ändringar från MRQ2, och mycket mer än MRQ2. Detta gillar jag skarpt.


Storuggla, dags att hitta spelare då
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag har en Gaming as Women interview på gång om de ändrigar de gjort för att få spelet mer jämnställt och inklusivt också. Kommer förhoppningsvis upp på GAW inom några veckor
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
w176 said:
Jag har en Gaming as Women interview på gång om de ändrigar de gjort för att få spelet mer jämnställt och inklusivt också. Kommer förhoppningsvis upp på GAW inom några veckor
Superbra med en titt på ett konkret exempel! Det ser jag fram emot. :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Storuggla said:
Här kan ni läsa om, och förhandsbeställa RQ6. Jag rekommenderar att ni gör det, eftersom de få sidor jag hunnit läsa av pdfen rockar.


Storuggla, ljust skägg
Finns det ankor?
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Storuggla said:
"Nix"

Jo.


Storuggla, bara för att du inte hittat dem
Jaha, jag har inte ens sökt, men på forumet påstod dom att dom inte skulle finnas mer.... så du har fel då...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jaha, jag har inte ens sökt, men på forumet påstod dom att dom inte skulle finnas mer.... så du har fel då..."

Jaha. Då har väl jag och de andra som sett ankorna i pdfen hittat på då. Sida 361: "Although halflings are clearly a human-like species in most fantasy settings, this need not be a hard and fast depiction. One could very easily use the halfling's characteristics to, for instance, portray a race of sapient duck-like people..."
Voilá, ankor. Förklädda för att folk inte ska få krupp, men ankor! :gremwink:


Storuggla, bestickshygien
 

Pete Nash

Veteran
Joined
29 Jan 2012
Messages
31
Location
Boden, Sverige
Arfert said:
Pete Nash finns här på forumet då och då. RQ är ju "halvsvenskt" numera. :gremsmile:
Yes indeed. Half written, half tested and half edited here in Sweden, by a man who half-heartedly learned Swedish. :gremwink:
 
G

Guest

Guest
Storuggla said:
One could very easily use the halfling's characteristics to, for instance, portray a race of sapient duck-like people
De här orden gjorde det för mig. Jag ska köpa det här spelet.
 

Pete Nash

Veteran
Joined
29 Jan 2012
Messages
31
Location
Boden, Sverige
The book is currently at the printers. They quote an average of three weeks to print, at which point the copies will be shipped directly to Alliance who will them distribute them to any FLGS who've placed an order.

I have no idea how long it takes Alliance to ship overseas to Sweden, so it could be anywhere from 1-2 months before it turns up in the shops. Your best bet it to ask SF-bokhandeln to pre-order which might speed up the process.
 

Loz

Veteran
Joined
10 Jul 2012
Messages
4
Please forgive the English post - I don't speak a word of Swedish even though I've visited Sweden every year for the past seven or eight years!

I just wanted to stop by and thank our Swedish friends for the support shown for RuneQuest 6. I really hope you enjoy the game and I hope I may meet you in person at some stage.

Thank you all!

Lawrence (the other half of The Design Mechanism).
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Och om jag förstod saken rätt så börjar böckerna skickas ut idag. Ska bli skoj att kolla in den. Har inte orkat läsa pdf'en speciellt mycket.
 
Top