RPG bucket list

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Jag har en lista på spel jag vill spela, men det är inte riktigt en bucket list, för mycket av det är saker jag vill spela mer av (Svavelvinter, Electric Bastionland) eller sådant som jag nyss fått hem och är nyfiken på (Dancing with bullets under a neon sky, Vindsjäl) eller egna projekt jag vill speltesta. En bucket list för mig är mer saker som stått där länge och som jag hoppas på att någon gång kunna bocka av. Och jag vet inte hur mycket sådant jag aktivt har. Det skulle kanske vara något med Exalted i så fall, troligtvis med något annat regelsystem (definitivt om jag skulle spelleda). Möjligtvis någon version av Den femte konfluxen-kampanjen.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Oj! Den var udda. Jag har Bughunters i hyllan, och har länge tänkt att det vore kul att spela.
Jag har Bughunters, For Faerie, Queen and Country, Magitech, The Galactos Barrier och Metamorphosis Alpha to Omega. Den sistnämnda är inplanerad till när jag har kört klart en Gamma Worldkampanj.
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
Mage: the Ascension (har spelat förr men skulle vilja få spela en ordentlig längee kampanj)
Electric Bastionland
Nobilis
Travellers on a Red Road
Godbound
Houses of the Blooded
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,290
Kampanj i Burning Empires (med de riktiga reglerna).
Men annars Skulle jag gärna få spela/spelleda Burning empire, och ars magica, eller gamla rolemaster.
Spela [...] Burning Empires med någon som lyckats tyda reglerna så att jag kan lära mig spelen genom osmosis.
Instämmer angående Burning Empires! Det har länge legat på min lista, men blir liksom aldrig av.
Jag med! Någon som är på att försöka få ihop en grupp online? Har sett att det finns formulär för bland annat world burner på roll20
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Jag har ingen nedskriven lista så det här blir väldigt ad hoc. Jag missar säkert nåt viktigt. Men om jag bara ska dra fram några namn:
  • Mothership. Jag är sugen på, men också väldigt nervös inför, att testa att spelleda Gradient Descent till Mothership. Jag skulle egentligen helst vara spelare lite i spelet först, men det lär inte hända.
  • Mutant Chronicles, COG-versionen. Den som aldrig blev av, ja.
  • Eclipse Phase. Gärna med något annat regelsystem, men jag skulle vilja testa den världen.
  • Nobilis. Har velat spela sen jag köpte den stora vita boken en gång i urtiden.
  • RIFTS. Yes, really. Gärna med annat regelsystem, men absolut i den helt jävla bonkers spelvärlden.
  • Oktoberlandet. Någon av versionerna.
  • Ashen Stars. CSI Starfleet, the gritty reboot låter som något jag skulle kunna gilla ganska mycket.
  • Aberrant. Jag är nyfiken på hur den här spelvärlden känns i spel, för jag gillar att läsa den.
  • Engel. Jag har ingen aning om hur Engel-spelande faktiskt funkar, trots att jag läst åtminstone de böcker som kom på engelska.
  • Mechanical Dream. Mest för att kunna säga att jag gjort det.
Sen har jag såklart spel jag spelat och vill spela mer av, men det är ju en helt annan sak.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Jag med! Någon som är på att försöka få ihop en grupp online? Har sett att det finns formulär för bland annat world burner på roll20
Jag är på, förutsatt att vi akn hitta tider alla kan
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
Det är förvisso inte ett eget spel, men nog skulle jag vilja spela igenom Masks of Nyarlathoteph också.
 
Top