[Rotsystem] Korrläsare sökes för kampanjbok (framför allt slutet)!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,480
Location
Rissne
Jag blev just klar med en sista genomläsning av all text till den kommande kampanjboken till Rotsystem.

Boken består av en introduktionsdel som beskriver uploading-teknologi samt några viktiga organisationer, och sedan tre hyfsat matiga äventyr.

Introduktiondelen och de två första äventyren har redan lästs och korrats minst en vända vardera – det första äventyret pratade jag om här och det andra här.

Fattar ni vad skönt det är att den tredje delen nu är "klar"?

I alla fall: Nu letar jag korrläsare igen, i första hand av den tredje delen men givetvis är jag tacksam för alla ögon jag kan få även på de två första.

Allt som krävs är att du har ett googlekonto och att du har tid över. Korren kommer att göras i ett gemensamt google docs-dokument, så ni som ställer upp kommer inte att riskera att göra dubbelarbete eller så; man kan lätt ta en sektion som ingen annan kollat på och tycka saker om den.

Ska man läsa hela boken snackar vi 117 sidor. Det bryts upp såhär:
  • Introdelen – 19 sidor
  • Vad döljer du för mig – 23 sidor
  • Hit man kommer när man kommer hem – 41 sidor
  • Ambassadören som försvann – 34 sidor
  • Efterspel – 2 sidor
Det tillkommer några kortfattade punktliste-dokument om olika SLP:er.

Jag är ute efter all form av respons, till exempel:
  • Stavning
  • Grammatik
  • Syftningsfel
  • Stilblandningar som inte fungerar
  • Reproduktion av sunkiga normer
  • Strukturella problem
  • Typografi (hey, det där är ett minustecken, det borde vara ett pratminus...)
Belöning utgår i första hand i form av att man får sitt namn i boken. Om man vill kan man också få en personligt signerad PDF =)

Skriv en rad här eller skicka ett PM så svarar jag med en länk. Skriv gärna vilket namn du vill stå som i boken, annars använder jag det som Google ger mig när jag tittar på era kommentarer…
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,480
Location
Rissne
Jag insåg just att jag verkar ha gjort mina första anteckningar till den här kampanjen 2014. Det har alltså tagit mig sex år att skriva tre äventyr… Inte undra på att det kändes bra att bli "klar".
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,480
Location
Rissne
Jag upptäckte att en nodkarta saknades i äventyret; jag fixar (åtminstone en version av) den i morgon och skickar sedan ut länkarna till er som anmält er hittills. Stort tack, och extra tack för lite extra tålamod!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag kollar gärna om du har behov av fler ögon. Vet egentligen inte om jag har tid, men det här är ju mer kul än jobb, så jag kanske får feeling.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,480
Location
Rissne
Kan man inte starta PM-konversationer med fler än sex deltagare?

Nåja, alla utom @Khan har nu fått PM, hoppas jag. Och han får ett så snart forumets cooldown är klar.
 
Top