Nekromanti [Rotsystem] – Korrläsare sökas för äventyr ute i den gröna vildmarken

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
De senaste åren har jag skrivit på en serie äventyr till Rotsystem. Tanken är att producera en ganska matig bok, första delen i en kampanj.

Första delen hette "Vad döljer du för mig" och var en story som utspelade sig inuti arkologin. Del två heter "Hit man kommer när man kommer hem" och är istället ett utforsknings/överlevaräventyr ute i den förväxta vildmarken.

Precis som den första delen har jag här försökt mig på en sorts äventyr jag är ganska ovan vid. Det är lite point crawl, och lite dungeon crawl. Jag bygger ju annars mest mordmysterier… Så jag hoppas på att kunna få lite kommentarer.

Så... Nu letar jag korrläsare. Allt som krävs är att du har ett googlekonto och att du har tid över. Korren kommer att göras i ett gemensamt google docs-dokument, så ni som ställer upp kommer inte att riskera att göra dubbelarbete eller så; man kan lätt ta en sektion som ingen annan kollat på och tycka saker om den.

Totalt rör det sig just nu om c:a 40 A4-sidor i storlek 11 (14 585 ord) som behöver tittas på. (EDIT: Plus ett separat dokument med kort info om alla SLP:er; det är på 4 sidor, 1 079 ord) Alla läsare måste inte läsa eller kommentera alla sidor.

Jag är ute efter all form av respons, till exempel:
  • Stavning
  • Grammatik
  • Syftningsfel
  • Stilblandningar som inte fungerar
  • Reproduktion av sunkiga normer
  • Strukturella problem
  • Typografi (hey, det där är ett minustecken, det borde vara ett pratminus...)
Belöning utgår i första hand i form av att man får sitt namn i boken. Om man vill kan man också få en personligt signerad PDF =)

Skriv en rad här eller skicka ett PM så svarar jag med en länk. Skriv gärna vilket namn du vill stå som i boken, annars använder jag det som Google ger mig när jag tittar på era kommentarer…
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Första korrfelet hittat: Det ska stå "sökes", inte "sökas", i trådtiteln =)

För övrigt kan man konstatera att jag inte är så effektiv i mitt äventyrsskrivande. Ni som korrläser går gärna uppskatta ungefär hur lång tid ni tror att äventyret skulle ta att spela igenom – det har tagit typ flera år att skriva så…
 
Top