Nekromanti [Rotsystem] Korrläsare sökes!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne


Hej!

Jag blev nyss "klar" med texten till "Vad döljer du för mig", det första äventyret i Den Stora Kampanjen som jag planerar att skriva och ge ut till Rotsystem. Kampanjen kommer att spänna över flera böcker - minst två - och i den första boken samsas det här äventyret med två andra.

En kort sammanfattning:

Rollpersonerna anlitas för att utföra ett lönnmord och sedan fejka utredningen kring mordet för att lägga skulden på en specifik person. De dras därmed in i en härva av oanade proportioner. De kan här bland annat kan få reda på att personen de anlitades för att lönnmörda laddat upp sitt medvetande till en dator, något hon ännu så länge är ensam om i arkologin – den tekniken finns helt enkelt inte. Däremot är den eftertraktad, och många har sökt efter den och närmast betraktat den som den heliga graal.

Jag blev rätt nöjd med äventyret, framför allt givet att det är av en sorts ganska öppet äventyr som jag är extremt ovan vid.

Så... Nu letar jag korrläsare. Allt som krävs är att du har ett googlekonto och att du har tid över. Korren kommer att göras i ett gemensamt google docs-dokument, så ni som ställer upp kommer inte att riskera att göra dubbelarbete eller så; man kan lätt ta en sektion som ingen annan kollat på och tycka saker om den.

Totalt rör det sig just nu om c:a 30 sidor som behöver tittas på. Alla måste inte läsa eller kommentera alla sidor.

Jag är ute efter all form av respons, till exempel:
  • Stavning
  • Grammatik
  • Syftningsfel
  • Stilblandningar som inte fungerar
  • Reproduktion av sunkiga normer
  • Strukturella problem
  • Typografi (hey, det där är ett minustecken, det borde vara ett pratminus...)
Belöning utgår i första hand i form av att man får sitt namn i boken. Om man vill kan man också få en personligt signerad PDF =)
 

Attachments

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Hur lång tid är det tänkt att läggas på korrekturläsning?

Jag är ju alltid på att hjälpa till men det där med tid kan vara svårt ibland.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
.113;n295625 said:
Hur lång tid är det tänkt att läggas på korrekturläsning?

Jag är ju alltid på att hjälpa till men det där med tid kan vara svårt ibland.
Idealiskt sett kommer jag nog att vilja ha in det mesta under oktober månad. Om inte annat eftersom jag hoppas på att i slutet av månaden ha ett nytt äventyr att be om korr av...
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
krank;n295627 said:
Idealiskt sett kommer jag nog att vilja ha in det mesta under oktober månad. Om inte annat eftersom jag hoppas på att i slutet av månaden ha ett nytt äventyr att be om korr av...
Jamen kör på, fördel. Med ett delat dokument är ju som du säger att man inte behöver dubbelkolla andras delar (iofs bra om nån gör det säkert)

Allt man hittar är ju något någon annan inte behöver hitta i vilket fall, även om det bara är ett ord. :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Om det är "under oktober" som är deadline kan jag vara med på ett hörn och skriva förvirrade Google-kommentarer. Jag PM:ar dig.
 
Top