Nekromanti Romantik bland nördar

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Jag träffade min tjej på ett Scout arr (Försmak) pratade inte så mycket då, tyckte mest han var den vackraste person som fanns (finns) I slutet gav hon mig sin MSN, vi snackade sedan träffades 2gånger sen var vi tillsamans :gremlaugh:

Och Körv e äckligt
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Korv med ketchup

Senaste gången jag åt en korv...
...eehh, vänta nu, du frågar efter senast jag åt en kokt med bröd. Jag äter bara grillad med bröd, kokt smakar ju sand instoppad i ett skinn.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Är inte detta supergulligt så säg...

Jag träffade min man för 15 år sedan, eller egentligen för 17 år sedan då vi började på gymnasiet. Vi var till en början enbart klasskamrater, sedan hände något riktigt udda.

Han skulle spela rollspel med sina kompisar, jag gick förbi i korridoren och frågade till min förvåning om jag fick vara med (hade inte ens hört talas om rollspel). Det fick jag och jag gjorde min första karaktär, en PsiMutant. Vi spelade tillsammans och jag upptäckte en ny värld - inte bara rollspel utan film, musik, serier, böcker och jag tilltalades oerhört av detta. Äntligen umgicks jag med människor där man kunde vara intresserad av skolan utan att kallas för pluggis, gilla att leka utan att kallas för barnslig. Jag blev frälst, och dessutom kär i SL :)

I den desperata jakten på alla poppiskillar hade jag såklart förbisett min blivande make och han hade mest gluttat på min storbystade och populära blondin-bästis, liksom alla andra killar på skolan. Till sist insåg vi väl båda att det var bäst att spela i sin egen division så vi började plugga tillsammans (vilket ökade mina mattebetyg och hans historiebetyg från 2 till 4). Sen trasslade vi in oss i hans telefonsladd under hysteriskt fnitter en kväll och pussades tills vi fick såriga läppar. Vi funderade på om vi var ihop eller inte och bestämde oss för att vi nog var det.

Jag flyttade till en egen lägenhet där vi utforskade alla varianter av hångel till ett blandband som jag minns med stor förtjusning, på slutet var 1,5 "Take my breath away" inspelade och under den tiden hann man med en massa oanständiga aktiviteter. Vi var båda fullständiga noviser på området men vi har lärt oss allt tillsammans...

Nu har vi som sagt varit ett par i 15 år, med villa, kombi och snart 2 kids är vi Svenssons personifierade. Jag är övertygade om att vi kommer att hålla handen på hemmet. Anledningen är att jag verkligen är kär i min man och fortfarande tycker att han är smartast, roligast och bäst - dessutom är han en synnerligen bra pappa. Jag har hittills aldrig träffat någon som når upp till halva hans nivå, så man kan ju säga att jag hade tur som gick förbi i korridoren den där dagen och fick ett infall att vara med och spela rollspel.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Barcelona
Sist jag åt korv var faktiskt på GothCon. Jag hade spellett Västmark pass 7 och skulle hämta ut mitt GothCon-meal. Jag var sugen på korv, och av någon anledning kunde jag hämta ut alla de 25 kronor jag var god för antingen hos korvkillen eller i kiosken, men jag kunde INTE fördela tillgodohavandet mellan de båda. Med resultatet att jag fick fem stycken korvar. Som jag tryckte i mig under plågsamma former.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Handlar förvisso om ett ex. Men ändå. Jag var redaktör här på WRNU (om någon mot förmodan minns :gremlaugh:) och redaktionen fick ett mail från en tjej i min dåvarande hemstad Karlstad, som ville veta mer om rollspel. Jag svarade, eftersom vi var från samma stad, och snart blev mail till ICQ, ICQ till bio, bio till tillsammans, tillsammans till förlovning... det tog iaf slut två år senare - men två mycket nyttiga, underbara och lärorika år.

/RipperDoc - som nu är glad singel, så försök inte!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Senaste gången jag åt en kokt korv med bröd var på Coop Forum nån gång i vintras. Skövde innebandyklubb sålde korv för tio kronor styck, och de urgulliga små liven var ju hur söta som helst. Korven var rätt OK, lite mjäkig i sältan kanske, men de hade Slotts starka senap för en gångs skull.

Senast jag blev ihop med någon... tja, borträknat ett par one night stands som jag helst glömmer bort, så var det med en gåfftjej i Göteborg. Hon flyttade sedermera till London för att jobba som studiotekniker för Virgin Records, och tanken var att jag skulle följa efter, men sen kom kungen och kallade in mig till grönkläderna.

...eh, hur vi träffades, var det. Hon stod och väntade på samma spårvagn som jag, och jag läste nyligen inköpta Usagi-album från Dolores. Hon började läsa över axeln, och jag kläckte ur mig nåt dumt i stil med "ska vi leta upp ett ställe där vi kan läsa tillsammans?" Det funkade: en kvart senare satt vi på Bräutigams och sörplade te och läste Usagi. Och resten är så att säga historia.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ahhh, fina minnen..

Jag var nere i Göteborg och hälsade på vännerna. Vi träffades ute på Robins gård allihopa.. Jag, Deviant, DarkMystic, EmwiZ, Samuel och Robin. Slutligen var Robins syster där.
Det var kväll och vädret var perfekt, vi hade fixat käk tillsammans. Allt var mysigt.

Och sen började en katt i ett fönster jama som en galning åt oss, vi snackade lite Save Toby och crinos, och Samuel ba' "Ni kan ta korv om ni inte orkar vänta på köttet"

Så då tog jag en korv. Mmmm.
Det var västkustsallad på den!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Hon var utomhus.. Vinden blåste i hennes hår.. Hon tittade mot mitt leende ansikte och skrattade.. Jag ville ta henne i min armar och säga hur mycket jag älskade henne men det enda jag gjorde var att blicka ner och försynt säga "Åh, gud vad den tjejen är otrolig.".. Jag tittade upp och såg att hon hade vänt ryggen till mig.. Hon vände sig om och vinkade till sig mig och frågade om jag ville komma..

Jag kanske inte borde beskriva något mer, men jag kan säga att hon efter en stund låg i gräset naken och att jag redan var halvnaken från början.. Det var den bästa kväll jag någonsin upplevt sexuellt.. Jag stängde sedan av datorn, kastade pappersservetten och gick och kissade.. Efter det så kokade jag mig några korvar som jag lindade in i tunnbröd och det var nog den senaste gången jag åt det..

/Han som bara skojade men som faktiskt åt kokt korv med tunnbröd och potatismos senast och fick den idén från sin maträttstråd
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Vi har en gemensam god vän, min sambo och jag, som vi båda känner ända sedan högstadiet. Förra sommaren, på Popaganda, så sprang min nuvarande sambo och den här bekanta in i varandra och bestämde sig för att ta upp kontakten igen. Sagt och gjort, och de umgicks mycket under sommaren, vilket innebar att de ibland umgicks också med mig och kompisar till mig. Snart nog blev jag lite intresserad av den här söta tjejen som börjat hänga med oss, men trevande kommentarer möttes av kalla handen (jag har aldrig varit särskilt bra med the ladies, till mitt förtret, allt funkar bättre när jag håller käften).

Snart så hade den här tjejen en cocktailfest hemma hos sig, och jag var bjuden. Det slutade med att jag och hon satt och pratade hela natten tills jag var tvungen att åka iväg, eftersom jag lovat bort mig till en vecka på sjön.

Så, vår gemensamma bekant skulle flytta till Malmö, och som hej då-tillställning skulle vi gå till en något större krog och dricka oss fåniga. Av någon anledning var det snart bara jag och den här tjejen kvar, och till slut åkte vi taxi hem till mig. Vi hånglade och spelade skivor hela natten tills grannarna klagade.

Sen låg hon bakfull i min säng i två dagar och sa knappt ett ord.

Sen kommer det en kort historia som har med gräsnojja, vegetarisk anka på burk och Hornstull att göra, men den orkar jag inte dra nu. Hursomhelst är vi kära och lever ihop.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,927
Location
Sandukar
Jag får nog inte gå in på detaljerna, men det handlade om rejäla och grova förolämpningar, våld, trakasserier, svek, lurendrejeri och annat. Och det är sant - och inga mysko undanflykter eller undermeningar. Det var verkligen "kärlek börjar med bråk".

En vändpunkt var när jag grabbade tag i henne på öppen gata en Stockholmsnatt, gav henne en häftig kyss, hon stirrade förnärmat på mig och fräste "Vad var det där?!" varpå jag kontrade, helt förvånande för alla, inklusive mig själv, "Håll käften och acceptera!". Världen blev med ens tyst, avskärmad och elektrisk.

Hon gav mig en finurlig blick, brast ut i ett leende, och liksom dansade i väg. Där bröts isen, och vi fann varandra. Efter flera års gnabb.

Och hon var den ende som jag misslyckades med att förföra inom 24h från att fysiskt ha träffats. Så hon är speciell. Även efter de fem år vi har varit tillsammans. =)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
kraftigt friserat Marco-citat said:
varpå jag kontrade, helt förvånande för alla, inklusive mig själv, "Håll käften och acceptera!" … hon var den ende som jag misslyckades med att förföra inom 24h från att fysiskt ha träffats.
Shit vad creepy du framstog helt plötsligt! :gremshocked:


Storuggla, rädd för 031-mannen
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Hon är mitt ex nu, och jag träffade henne första gången då jag var tillsammans med exet före henne. Hmm, låt oss kalla dem 1 och 2, där 2 är den senare... :gremlaugh:

1 och jag hade varit tillsammans i 3 år och höll på att glida isär. Hon var på g att bli mormon, och överhuvudtaget mkt religiös (vilket jag inte var/är). Men innan hon skulle "döpa" sig ville hon dra ut på ett uteställe där nr 2 jobbade; 1 kände nämligen 2 lite flyktigt genom en gemensam bekant. Jag följde naturligtvis med ut (hmm, mysko inställning... Mormoner får inte dricka, varvid nr 1 skulle festa till det en sista gång innan hon blev gudsfruktig. Det är som att gå med i viktväktarna och vräka i sig käk dan innan. Jaja... :gremsmile: )

Väl på utestället hade 1 träffat en gammal killbekant. Som sagt, vi hade haft det dåligt det senaste halvåret och nästan gjort slut flera gånger. När jag sedan såg 1 hångla med en gammal killkompis gick jag fram till dem och bad henne fara och flyga. Jag hade också druckit lite. På väg från utestället stannade jag till vid baren och snackade med hennes kompis (2) som jobbade där. Vi tyckte båda instinktivt om varandra, och det blev lite pinsamt bitvis. Till slut frågade hon om jag hade lust att följa henne hem efter arbetspasset, eftersom hon kände sig lite illa till mods av att vandra själv. Hon såg ut som en gudinna och var dessutom väldigt trevlig, med en finurlig glimt i ögonen. Hur kunde jag säga nej?

Jag följde henne hem och hela vägen upp i lägenheten. Väl där var jag skitnervös. När hon bjöd på gott och blandat i en skål slukade jag nästan allt på en gång p g a nervositet, samt svepte ölen jag också fick. Det slutade med att vi kysstes i soffan, men p g a dåligt samvete drog jag mig ur och tog mig hemåt. Slut på kapitel 1

Kapitel 2

Någon vecka senare

1 och jag snackade igenom allt och bestämde att vi bara skulle vara vänner. En dag vandrade jag med henne och hennes mormonvänner runt växjösjön (de bearbetade mig, utan någon som helst framgång). Till slut stannade vi intill en park, där 1 la av sig sin jacka för att strosa runt lite själv med mormonvännerna. Lurig som jag är tog jag snabbt fram hennes mobil och skrev ner nr 2:s nummer från 1:s telefonlista (jag hade ju glömt att fråga 2 innan). Senare ringde jag (hon blev lite förvånad när jag berättade hur jag fått hennes nummer), vi träffades under ett par kvällar innan det var kört. Jag kunde knappt hålla ögonen öppna på jobbet under nästan en månads tid (the price of nyförälskelse). 2 och jag blev ovänner med 1, eftersom hon blev fruktansvärt lessen och avundsjuk (fullt förståeligt). Det var mkt jobbigt.

Grejen var att 2 trodde jag var en riktig festcooling (jag styrketränade som mest under den perioden, samt klädde mig hyfsat. Gick även ut ganska ofta för hennes skull, även om jag inte rådiggar det precis). Med tiden avslöjades mina mer nördiga och snälla sidor, och jag gick från att vara spännande till lite tråkig. Men trots allt tyckte vi mkt om varandra, så vi höll ihop i hela 5 år från och till (jobbigt på slutet). Vi har fortfarande mkt kontakt, men i grunden är vi väldigt olika. Hon är på många vis min drömtjej, men jag är inte en ultrahård ultracooling, vilket det känns som om jag måste vara i längden för att det ska hålla. Sen tycker hon inte om rollspel och nördaktiviteter, vilket är ett stort minus... Nå, vi får se vad som sker.

Nu är även jag med i korvätarklubben...
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Marco, din casanova... [ANT]

Inte bara att du kan häva ur dig en sån replik och lyckas vända det till något positivt, utan du hittar även rollspelsintresserade flickor! Du får fan köra en charmkurs för oss andra och avslöja dina hemliga trix! :gremwink:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Korvätarklubben! Yeah! [ANT]

Ha haa! Korvätarklubben! Briljant! :gremsmile:

Från och med nu ska jag kalla singellivet för korvätarklubben. Om jag kommer ihåg.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Sista gången jag åt en korv var det en grillad. och det var väldigt speciellt. En religöscermoni när jag tog det sista steget in i religionen. Jag var ensam och njöt av varmkorv med bröd på en fredag. För att bryta mot förbuden då.

Sen dess har jag blivit vegetarian och äter alltså inte fler korvar. Om man inte räknar sojakorvarna, men hur ska man komma ihåg senast man åt en sådan....

När det gäller romantik så hinner jag absolut inte förklara den invecklade historien om hur jag träffade madde här. Inte just nu i alla fall. Men det är i alla fall en spännande historia som inte innehåller fadersmord, biljakter och en sjuhelvetes massa explosioner.

Istället kan jag berätta om när jag friade. Det var en måndag och jag hade funderat på det hela ett tag. Det kändes rätt och sådär. Så jag gick in på ringen på skanstull och köpte en stor röd ros. Sen satte jag mig på tunnelbanan och lyssnade på flogging molly.
Lite senare går jag av och börjar kedjeröka en cigarett på vägen från tunnelbanan, går in i lägenheten, håller fram rosen och... den tar madde direkt, säger tack och springer ut i köket. Så jag sliter av mig skorna, springer efter och medan hon står och fyller en vas med vatten går jag ner på knän och frågar om hon vill gifta sig med mig. Hon tittar chockat på mig och säger tveksamt ja. Sen säger hon: "betyder det här att du vill ha barn nu också?" med en tydlig ton av direkt skräck i rösten. Jag säger nej och sen har vi sex.

länge.

Den 29 juli gifter vi oss.

chrull
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Om man inte räknar sojakorvarna, men hur ska man komma ihåg senast man åt en sådan...."

Var det dem du krubbade på Dantes grillfest? De smakade ju örjan :gremfrown:

"När det gäller romantik så hinner jag absolut inte förklara den invecklade historien om hur jag träffade madde här. Inte just nu i alla fall."

Men den är cool. "Ansiktet åt fel håll!" minns jag att du beskrev det som. Fast det kanske var en annan story, eftersom jag distinktivt minns en biljakt.

"och sen har vi sex."

För att förekomma Niklas: Har du bilder?
I övrigt var det jättesött. Speciellt att hon högg blomman inna du hann säga ett ord :gremsmile:


Storuggla, Black and Brown var det nog
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Frieri med förhinder [långt]

Well, om vi ändå är inne lite på hur man friar och så…

Det var dags. Vi hade varit tillsammans i sju och ett halvt år och hade bestämt att den 5 juni 2004 skulle det ske. Så långt inget vidare romantiskt tycker ni kanske? Vänta bara…

Den 4 juni tillbringade jag med att åka runt och leta efter en mysig plats vid vattnet att fria på. Sjön av val var Roxen utanför Linköping. Jag säger er, det är klippt djävla omöjligt att komma ner till sjön! Jag åkte in på en väg och kollade. Efter diverse farande runt i det området så stannades jag av en bonde som informerade mig om att det var enskild väg och att jag inte fick fara omkring där. Efter att jag förklarat mitt ärende så mjuknade han betänkligt och föreslog att vi kunde använda hans brors brygga. Men det kändes kymigt då det mycket väl kunde komma att involvera att hans bror kom utfarande med hagelbrakaren och jaga iväg oss. Jag letade glatt vidare.

Men med tiden sjönk humöret. Varenda dj@vla väg i området hade vägbommar. Precis var enda en, jag skojar inte! Det gick så långt att jag for in på en liten timmerväg in till en glänta i skogen och gick ned mot sjön. Men efter mer än fem minuters promenad fick jag ge upp.

Desperationen steg. Men jag skulle fria vid sjön. Så var det bara! Till sist hittade jag en väg bakom en blomsterhandel där en gammal betongpir stack ut en bit i vassen. Ha! Jag hade hittat vattnet.

Så hem igen. På den stora dagen så skrev jag ut en lapp där det stod ”vill du gifta dig med mig” direkt babelfish:at till spanska. Spansktalande på jobbet sa att det betydde ”jagar du mig”… Äh, vad tusan. Det blir nog bra. Ut till piren igen och lämna jordgubbar, lite bubbelvin och lite annat gott och sätta fast lappen under en gren.

På eftermiddagskvisten föreslog jag slugt för min blivande brud att vi skulle åka på tur. Bara kolla runt lite. Sagt och gjort. I Berg halvvägs ut till platsen så sa hon att hon var hungrig och undrade om vi kunde stanna på affären. Jag hade både snacksen ute på piren samt en mysig restaurang bokad så jag försökte avstyra det hela men då blev hon nästan sur på mig. Nåväl, så är det väl.

När vi kom till platsen så svängde jag ner ditåt och sa att vi kunde väll titta ut lite över sjön. På plats plockade jag fram en filt tänkte att vi skulle sätta oss ned. Då kommer en gammal folkabuss farande nedifrån blomsterhandeln och ut hoppar en grumsen trädgårdsmästare.

TM: ”Vad håller ni på med?!? Vad gör ni här?”
Jag: ”Vi tänkte bara titta lite…”
TM: ”Vad sysslar du med? Jag såg du var här i går…”
Jag (lätt desperat): ”Kom här lite…” *går bort ett par steg*
TM (ryggar undan): ”Vaddå? Vad…”
Jag, två och ett halvt steg bort och viskande: ”Jag tänkte fria och…”
TM: ”Oj.. Ojsan. Jag såg att du for här i går och… Jag tar vatten där nere och… Detta är privat mark och…”
Jag: *desperata valpögon!!!*
TM: ”Ja, ok…” *in i bilen och åker upp*

Ok, dags att börja andas igen. Så åter till min dam. Hon undrar förståss vad han menat med ”såg att du var här i går” men jag lyckas flaxa bort det med "förvirrad lantis" eller någonting liknande.

Jag: ”Skall vi slå oss ned lite?”
Hon: ”Tja, det är ganska kallt. Och inte direkt mysigt…”

Jag tittar mig omkring och… Hon har rätt. Det ligger en trave bildäck till höger. Ett litet fult pumphus står till vänster… Och att se vattnet är en klar överdrift. Man ser mest en massa vass… Piren ser ut som ett gammalt brofundament… Vad fan tänkte jag på? Vattnet antar jag.

Men nu är det bara att köra. Jag i princip föser ut henne på den fula betongsuggan uti vattnet och håller om henne och ser ut över… vassen… Jag tittar ner och ”får syn på” lappen.

Jag: ”Titta”.
Hon: ”Vad står det?”
Jag: ”Det är spanska tror jag. Det betyder ’vill du gifta dig med mig’”
Hon: ”Gör det? Hur vet du det?”
Jag: *faller på knä och tar fram ringen jag köpt* ”Jag bara vet det. Vill du det?”

Tack och lov så svarade hon ja. Trots mackan från berg, de fula omgivningarna (som vi skrattade mycket och gott åt både då och även i dag) och det ruggiga vädret så lyckades vi få till en mysig picknick med jordgubbar och bubbel. Middagen blev väldigt trevlig och vad vi gjorde sedan har ni inte med att göra!
 
Top