Nekromanti Romantik bland nördar

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jupp, nu när jag ligger här och är sjuk (först kom pollen och en kom vaktavlösningen – en riktig jävla dödsmördarförkylning från Prag) så roar jag mig med att läsa romantisk manga och sentimental manga. Och hårda snuteserier, men det är en annan femma. När jag är trött på att läsa så glor jag på Notting Hill. Ni kanske nu ser en metod i min galenskap.

Sålunda undrar jag nu, efter alla dessa seriealbum och filmer, hur det gick till när ni blev i hop med er nuvarande pojk- eller flickvän. Jag vet att Dante och chrull har både roande och gulliga storys på lut där, men vi kanske blir förvånad och de blir brädade av någon annan, helt oväntat! :gremshocked:

Så, berätta för en sjukling nu hur det gick till. Och om ni inte har någon fjälla/kis, så kan ni väl berätta om senaste gången ni åt en kokt med bröd.


Storuggla, tvingar ner maten
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Re: Korv med bröd

Senast jag åt korv med bröd var inför en WarCry-turnering och jag hann inte hem och äta mellan vad jag nu gjorde innan turneringen och själva turneringen.
Korven smakade bra och för att jämna ut min tur med korven fick jag tokdäng i turneringen.
 

Kinapuffen

Veteran
Joined
7 Jan 2003
Messages
92
Location
Stockholm
Senaste gången jag åt korv med bröd var när min kompis från japan var på besök och han absolut ville ut och kolla på det stora IKEAtämplet i Skärholmen. Sagt och gjort så åkte vi dit och genomsökte stället i varje skrymsel och vrå. Väl ute ur butiken var vi slitna och seende det fantastiska IKEApriset på korv och bröd kunde vi inte bärga oss. Jag tror jag åt tre stycken, alla med senap och ketchup och sen avslutade vi med varsin glass... Man måste älska IKEA
 

Gud

Veteran
Joined
21 Feb 2004
Messages
4
Location
Linköping
Militär korvätning

Ja, senaste gången jag åt korv (visserligen inte kokt, den var grillad) med bröd var när jag var på besökshelg på S1 (Upplands Regemente) på besökshelg i april i år, då jag rycker in i juni.

Vi hade efter en dag av genomgångar ledda av KB-eleverna blivit bjudna på korv. Vi var uppdelade i grupper, och jag tillhörde den sista gruppen, grupp fyra. De andra grupperna hade blivit ivägskickade för att ställa iordninging inför natten. Då skriker en av korvgrillarna: "Grupp fyra ska äta upp all korv innan de får gå och lägga sig!" Så det blev en hel del korvar där. Ni kan se hur de tvingar i oss korven här .

Spännande, inte sant?
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Romantik bland nördar (EDITED)(semi-OT)

Senast jag åt korv med bröd var när jag var i kalmar i helgen. (detaljerna om det där, som förvisso möjligtvis passar ämnet bättre, har jag pratat er trötta om på irc så det tänker jag inte ta upp.) Någon typ av studentförening på sjöbefälshögskolan hade vårfest där det skulle bjudas på mat, så jag var där med hon jag var och hälsade på (hon går på sjöbefälshögskolan). Klockan 17:30 går vi ifrån vårfesten för att besöka systembolaget (det är gott med öl) och möter en figur med en dunk i handen, och när vi kommer tillbaka vid 18:00 har figuren tvärdäckat och folk sitter omkring honom och dricker direkt ur hans dunk. Det var alldeles fullt av manliga män där, så jag kände mig en smula malplacé. (Ni som träffat mig vet att jag är en extraordinärt omanlig man :gremsmile:.) En av grenarna i femkampen som hölls var t.ex. skumbrottning för lagens kvinnliga deltagare (kvinnsen som var där räckte ganska precis till en per lag), och det var så grabbigt att jag hade svårt att hålla mig för skratt.

Hursomhelst, för att komma till poängen i mitt rantande, var maten som bjöds på bullens korv med bröd. Jag åt 5 stycken tror jag.

EDIT: Oops, jag är visst helt OT. Läste inte orginalinlägget tillräckligt noga. Fick för mig att det stod korv med bröd, men det stod visst kokt med bröd och korvarna jag åt var grillade :gremfrown:.
 

Yheela_UBBT

Veteran
Joined
21 Mar 2005
Messages
100
Jag träffade min man första gången jag spelade rollspel. :gremgrin:
En kompis till mig blev tillfrågad av en klasskompis, i ettan på gymnasiet, om hon inte ville pröva på rollspel och hon grabbade tag i mig och vips satt vi och spelade rollspel.
Jag fick höra innan vi spelade att jag inte skulle bry mig om de cyniska kommentarerna från min blivande make, men när vi väl satt där allihop kunde jag inte göra annat än att skratta åt hans knäppa kommentarer och helt sjuka humor.
Nu i efterhand har vi båda insett att vi var kära i varandra samtidigt, men vi gick båda som katten kring het gröt och ingen tog första steget.
Då jag började tvåan i gymnasiet visade det sig att vi skulle gå i samma klass!
Wow! :gremlaugh:
Meeen vågade jag göra något åt saken? Nehepp... :gremsuck:
Allt som hände var att vi hånglade på en klassfest, efter det inget mer.
Det var först ett år efter studenten som vi faktiskt BLEV tillsammans, tre månader senare var vi förlovade och sommaren därpå gifta.
Jag har idiotförklarat mig själv ett oräkneligt antal gånger för att jag inte tog chansen... fast det är väl inget att klaga på nu.
Jag har honom ju! :gremwink:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
www.rpg.nets tangency startade nån en tråd om att folk skulle lägga upp en bild på sig själva. Jag la upp en suddig bild på mig i rutig skjorta och orakad (men klädd, obs). Forumets mest aktiva bög, min blivande SO, startade därför en tråd på temat Let's all talk about how beautiful Nightowl is!

Jag skrev efter ett tag ett PM och tyckte att det var smickrande men att han gjorde mig generad. Sedan började vi PM-växla. På den vägen var det.

Erik
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Forumets mest aktiva bög, min blivande SO, startade därför en tråd på temat Let's all talk about how beautiful Nightowl is!"

Vilken flört. Faktiskt väldigt sött, men när du säger "forumets mest aktiva bög", så menar du aktivast på forumet eller aktivast som bög? :tekopp:


Storuggla, korvstorysarna leder
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Romantik bland nördar [ant]

Forumets mest aktiva bög, min blivande SO, startade därför en tråd på temat Let's all talk about how beautiful Nightowl is!
Haha, gulligt gjort.

//Anders, ska nog starta en Let's all talk about how beautiful Anders Åstrand is! här. :gremsmile:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Flört

En hel del av mina vänner anser mig vara helkorkad som svarar på en sådan invit... men jag är liksom lättledd.

Erik, tänker oftast med testiklarna
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Minns faktiskt inte när jag käkade korv senast (det var nog inte länge sedan, jag har bara inte lagt det på minnet), så jag tar den andra istället.

hur det gick till när ni blev i hop med er nuvarande pojk- eller flickvän.

Jag tog semester och följde med herr och fru Mekanurg när de åkte och hälsade på släkten i Indien (jag hade väl kunnat dra till Mallis eller nåt istället, men att umgås med lokalbefolkning klår turisthotell any day). Väl där så kom det släktingar resande från när och fjärran för att träffa dem, bl.a en ruskigt söt kusin som var rätt kul att prata med. Det tyckte visst hon också, för hon tog ut lite semester själv och följde med oss när vi kuskade runt och såg på sevärdheter. När jag åkte hem utbytte vi adresser och började brevväxla efteråt.

Fast credit för att det blev mer än så efter det går nog främst till henne, för hon var klart mer aktiv än jag på att hålla igång korrespondensen - det hann ofta komma ett nytt brev innan jag hann svara på det förra, och när jag inte hade kommit mig för att skriva på ett par månader tog hon ut sin daglön, klev iväg till en telefonstation och ringde till Sverige....

Vi hade pratat om att hon borde komma på besök hit redan i Indien, men det tog ett drygt år innan det blev av, på ett tremånaders turistvisum. Någon gång under tiden här gick vi sedan från såta vänner till de facto-ihop till fästfolk utan att egentligen prata särskilt mycket om saken - vi bara visste om det, liksom.

När vi väl hade bestämt oss för att göra slag i saken måste vi först få grönt ljus av släkten (annars hade det inte blivit nåt, period); turligt nog hade jag ju redan träffat hennes föräldrar i Indien, så de visste mycket väl vem jag var. Sen blev det en rätt grymt hektisk tid med att få alla papper och tillstånd i ordning innan hennes visum gick ut. Tidsmarginalen blev läbbigt liten, men vi lyckades i alla fall. (-:

Lite tragi-romantiskt var det förstås att vi bara hann vara gifta i 10 dagar innan hon var tvungen att återvända till Indien (i USA kanske man kan stanna så fort man har sin äktenskapslicens i handen, men det funkar inte så i Sverige). Där fick hon så ansöka om uppehållstillstånd, vilket tog kanske två veckor för Migrationsverket att behandla... men tack vare deras raska papperskvarnar gick det närmare ett år innan de ens började titta på ärendet. Totalt tog det 13 månader innan vi sågs igen - vi firade vår första bröllopsdag över telefon...

--
Åke
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,477
Location
Stockholm
Jag fuskar med en snabbis

Eftersom jag numera är singel (tror jag) så kommer här inte en beskrivning av hur jag träffade min nuvarande (som alltså inte finns), utan en snabb beskrivning av hur lättledd jag är ibland:

Sagt av en tjej jag träffade en midsommar (på ett ungefär): "Hej! Dig har jag inte sett förut. Ska vi gå hem till dig istället?"

Och det gjorde vi. Till sist i alla fall. Eller, egentligen åkte vi bil. Allt tog slut lika fort som det började, i och med att jag var ett svin, som egentligen hade siktet inställt på en kvinna som inte var närvarande. Som jag blev ihop med nån vecka senare istället, och det höll i sex år.

Snyft, vad vackert. Lite romantik kom in där i alla fall. :gremlaugh:

Korv med bröd minns jag inte när jag åt senast. På riktigt. Det har fallit ur minnet, och kommer eftersom det aldrig kommer att inträffa igen, så är det en förlorad erfarenhet för mig.

/M
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Romantik bland nördar (EDITED)(semi-OT)

"EDIT: Oops, jag är visst helt OT. Läste inte orginalinlägget tillräckligt noga. Fick för mig att det stod korv med bröd, men det stod visst kokt med bröd och korvarna jag åt var grillade"

Förvisso, men du berättade ju om skumbrottning för damer, vilket ju inte kan vara fel, så helt off är du ju inte.


Storuggla, papala gester
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Jag fuskar med en snabbis

Jag har fö förgäves försökt övertyga min fru att ordet 'snabbis' numera faktiskt används i vidare bemärkelse än det gjorde på, typ, 70-talet ("vi tog en snabbis mot köksbordet") - hon kanske tror mig, men inte mycket att hon törs använda det.

"Hej! Dig har jag inte sett förut. Ska vi gå hem till dig istället?"

En midsommar för väldans länge sen så fick jag repliken "Om inte Lasse fanns - och Mats - så skulle jag nog vilja vara ihop med dej!" Har alltid undrat om det betydde att jag borde ha gått loss med förskäraren...

Korv med bröd minns jag inte när jag åt senast. På riktigt. Det har fallit ur minnet, och kommer eftersom det aldrig kommer att inträffa igen, så är det en förlorad erfarenhet för mig.

Men korv med mos då?

--
Åke
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Min tragiska Romeo och Julia historia är fortfarande i bruk.

En vinter dag ser jag en helt underbar kvinna sitta på bussen på väg mot samma håll som jag. Tänker inte mer på det än att jag är en fegis och aldrig vågar prata med henne. Sen ser jag henne ännu en gång på bussen. Vågar inte heller då prata med henne. Sen när vintern började lita mot sitt slut så lyckades jag få tag i henne på internet, av en slump. Sen så träffade jag henne på bussen, då tog jag mig själv i kragen och sa hej till henne, hon hade pojkvän som bodde i USA. *POFF, ELEMINATED* Det tog en vecka innan hon hade gjort slut och hoppat i armarna på mig. Hade skuldkänslor som fan, men vad ska man göra då man är kär. Det går någon månad, tills ungefär för fem dagar sen, då får jag veta att hon och hennes familj ska flytta tillbaka till USA så fort de har sålt sitt hus.

- Jocke, som väntar på att hon ska flytta iväg.
 
G

Guest

Guest
Jo det var så att på senaste öhlhäfvet så blev det mot de senare timmarna billigare och billigare med kokt med bröd, tillslut var de gratis, jag tog två med ketchup och cayenne, de hade inte senap eller remoulad.

Det var så länge sedan endå, så jag kan väl räknas som romantisk oskuld näst intill. Men inte riktig då men det har jag sagt i en annan tråd (dessutom har jag varit med om en hel del kk).
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Re: Militär korvätning

Så kan man ju göra. Hade min grundutbildning på S1 (resten av tjänstgöringen var förlagd till Arméstabens sambandsexpedition i sthlm). Vill minnas att de hade riktigt bra mat i matsalen på S1 (till skillnad från det oätliga som serverades i K1's matsal (eller av lukten att döma dolt stall)).

Senast ätna korv var åt lite rökt salami på en medeltidspicknick i söndags. Om det är korv av typen hot dogs som avses så var det för typ 2 år sedan på nätverkteknikerutbildning. Korven var grillad och måttligt god. Då hade vi fått ägna dagen åt tipspromenad och kluriga lekar.

/Ulfgeir
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
I Malmö äter man inte korv...

... man äter falafel, så jag berättar en romantisk historia om hur jag träffade min första flickvän istället.

(Edit det blev lite väl smörigt, vi tar en falafelhistoria istället: Falafelkungen, Stor, Hommos, Mild, med en Ayran att skölja ner den med)
 
Top