Nekromanti Rollspelsutförsäljning på EB

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
På EB i Göteborg har de massiv utförsäljning av alla rollspel de har - allt från D20, svenska spel, White Wolf, ja, allt. Priserna är mellan 20-50% av nypriset. Skynda och fynda.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Utförsäljningen gäller bara i butik och inte över internet antar jag?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Jag såg just att de har det i Stockholm också. Antagligen betyder det att de helt tänker sluta med rollspel, så jag funderar på att inte köpa något bara för att tvinga dem att ha kvar en rollspelsbok på hyllorna.

/tobias
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Deras internethemsida har varit ur funktion för nätshopping i evigheter nu. Koncernen vet väl inte vad de skall pyssla med helt enkelt. De har ju inte riktigt anpassat alla Traditionbutiker in i den nya EB Games-uniformen innan de blev uppköpta av ett ännu större företag. GameStop (om jag minns rätt) äger nu alla Tradition & EB Games-butiker och de saluför inte rollspel i USA. Därmed verkar det fullt logiskt att de inte tänker göra det i Sverige heller.

Och jag håller med Gurgeh. Jag funderar skarpt på att låta dem ha kvar sina böcker i hyllorna på grund av deras dåliga bemötande av kunder och över hur de ser på rollspelen.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Fast köps inte böckerna så bränns dem. Jag vet inte vad som är tråkigast...?

Det känns som om SF-Bokhandeln kommer att få en ledande roll för rollspel i framtiden - deras expansion är intressant.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Inget än vid EBG Triangeln, Malmö [nt]

Gick in där en snabbis på vägen hem från jobbet. De hade 3 böcker till Forgotten Realms, 3 till M:UA, kanske 10 till DoD6 och runt 5 random böcker. 21 böcker totalt. Imponerande :gremwink:.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Humm, alltid trevligt att få sådan rabbat...
Synd bara att man inte får lön förrens på onsdag..
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Re: Inget än vid EBG Triangeln, Malmö [nt]

Ytan i GBG motsvarade ca en dubbelsäng, men jag räknade inte böckerna - men det var i hundratal iaf.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Har du kollat på Nova om de har utförsälning?
(det finns alltså ett tradition där)
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Enligt uppgift från den kassörska jag pratade med kommer de att sluta helt med rollspel och endast ha ett mycket begränsat utbud av utländska brädspel. Göteborgsbutiken (Nordstan) är tämligen utplockad, men man kan säkert hitta en hel del fynd (de hade i alla fall en hel del till Excalted och Shadowrun + en massa ex av Lone Wolf RPG). Man kan generellt säga att det mesta som är hårdinbundet kostar 149-199 kr och mjukinbundet 49-99 kr (med vissa undantag). Själv köpte jag Conan RPG (199 kr), Conan Scrolls of Skelos (99 kr), Star Wars: Living Force (1 kr), Eberron CS (199 kr) och D&D: Book of Excalted Deeds (99 kr).
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Just det ja...

Ja jädrar !!
Det gör det ju, att jag glömmt det.... :gremblush:
Då är det ju inte helt omöjligt att man tar sig en tur ut dit imrogn då...

/ Johan K, som äntligen får lön imorogn..
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Tänk om de haft ett så stort utbud i butiken i Stockholm - då hade jag köpt något av dem. Nu var det Dreamlands till CoC som jag var nära att köpa, men jag lät bli och köpte All Flesh Must Be Eaten på SF-bokhandeln istället.

/tobias
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Just det ja...

rapportera tillbaka hit då!
Jag kommer nog att försöka rädda några böcker från bokbål.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Jag fick det berkäftat av EB själva idag, via deras avgående rollspelsinköpare, att det är sant - EB kastar ut rollspelen. Ryktet har varit igång i två månader men nu är det bekräftat iaf.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Surt för förlagen [halvt OT]

Det måste väl vara förbannat surt för er och de andra "etablerade" svenska rollspelsförlagen (Riot, Rävspel och Järnringen) att förlora Trad som återförsäljare? I Göteborg och Stockholm är det nog inte en särskilt stor förlust, eftersom det finns andra bättre butiker med svenska rollspel i sortimentet, men i resten av landet kan jag tänka mig att det är svårare för er att nå ut. Hur ser det ut i "obygden" - kan man få tag på Eonboxen i t ex Kalmar eller Skövde?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Skövdes avsaknad av Atlas

"Hur ser det ut i "obygden" - kan man få tag på Eonboxen i t ex Kalmar eller Skövde?"

Kanske Akademibokhandeln har den (men jag vet inte, jag har inte varit där, emedan Flemmings Böcker är en mycket, mycket bättre boklåda), men det finns i alla fall inget EB Games här. En gång i tiden fanns TV-spelsbutiken här där det fanns rollspel (jag köpte min stenfeta jubileums-Cthulhu där), men den upphörde.

Nä, här är det postorder eller dagsturer till Götet som gäller. Det finns en Västergötland Runt-biljett för typ 200 pengar, så ska man göra storinköp så är det faktiskt billigare att åka raka vägen in till Götet och strosa runt i butikerna, än att handla via postorder. Men å andra sidan så är man ju lat...

Konsekvensen för Skövdes del är i alla fall lustigt nog att Andra Imperiet och Svenil är de rollspel som är lättast att få tag på här, emedan vi allihopa känner Flemming Mouritzen. :gremgrin:
 
Top