Nekromanti Rollspelsutförsäljning på EB

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Slut med rollspel på Tradition?

Det verkar sannerligen som att Tradition/EBgames skall sluta helt med rollspel. Så sent som idag så kom ett nyhetsbrev från Neogames där de hävdade att så var fallet, och jag har hört liknande från annat håll.

Någon som kan bekräfta?
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: Slut med rollspel på Tradition?

Längre ner i denna tråd finns bekräftningen, närmligen HÄR

Tyvärr *gråter lite*
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: Slut med rollspel på Tradition?

Känns märkligt att Tradition ska sluta med rollspel. Lite som om Ica skulle sluta sälja mat. Kommer Tradition att fortsätta sälja vanliga sällskapsspel?
Nå, det förklarar varför EB Games i Gävle aldrig haft annat än datorspel.

Dewil
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Slut med rollspel på Tradition?

Tradition är sedan länge gammalt och begravt. EB Games har inte haft rollspel i sitt sortiment och det är bara de största storsäljarna som Tradition salufört.

I veckan gick även köpet av EB Games igenom, så nu är det Gamestop som äger EB Games (och de få butiker som fortfarande kallas Tradition men som är del i kedjan).

Och ja. Tradition Hamngatan i Malmö bekräftade idag att de skall sluta saluföra rollspel helt och hållet. Om jag jämförde priserna de har på TV- och PC-spel så kommer inte Tradition/EB Games/Gamestop överleva länge. De låg mellan 100 och 200 SEK över priserna som GAME har på alla spel till ps2 för att ta ett exempel.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Slut med rollspel på Tradition?

Fast EB Games i Södertälje har rollspel, och har haft sedan de öppnade. Det har aldrig varit ett Tradition, utan var ett EB Games redan från början. Det var för all del ett väldigt litet sortiment (några D&D-böcker, lite Eon, DoD, Mutant:UA och nya WoD,), och jag tror inte ens de hade tärningar till salu.

De har också rea nu förresten, så jag hade faktiskt råd att plocka upp Eberron-boken :gremsmile:
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Slut med rollspel på Tradition?

några D&D-böcker, lite Eon, DoD, Mutant:UA och nya WoD <--

Det är det rollspelssortiment som alla deras butiker hade efter att de blev uppköpta av EB Games och fasade ut rollspelen under första fasen. Detta är fas två och då ryker allt.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Game VS EB (OT)

Här i Laholm så saknas varje sorts spelbutik. Leksaksaffären har ett begränsat utbud av datorspel, magic och warhammer men det är det enda.

Om man tar sig in till halmstad däremot så finns där en traditionbutik. Senast jag var där (i fredags) så hade de ingen utförsäljning på rollspel.(som består av en del d&d, DoD, eon, och WW spel. Samt en modul till västern.)

Nu till det spännande. Hur står sig deras priser mot GAMEbutikens som ligger runt hörnet. Jag har inte genomfört någon nogrann inspektion men Guild wars kostade precis lika mycket på båda ställena. 449kr pungade jag ut för det.

Hur får jag då tag i rollspel?

Som barn av den nya tiden så använder jag det mest praktiska verktyget. Internet. Eonböckerna är alla inköpta på neogames.se , de flesta av fantasyböckerna på sfbok.se. De fåtaliga D&Dböcker vi äger. (PHB, GMG, MM, FR och Underdark.) är inköpta i ovannämda traditionsbutik.

/Marcus som hoppas att hans svamlande läses av någon
 
Top