Nekromanti Rollspelstjejer - Var hittar man dem?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Frågan är bara; var hittar man dem egentligen?
Well, enkalst är väll att man hittar tjeer med amma intresse på diverse konvent, spelföreningen, den lokala spelbutiken & så vidare.. Elelr så har man bara en ämlas tur & stöter på en av det motsatta köntet med samma intressen.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
hade nog också gärna rollspelat om det inte tog så himla mycket tid jämfört med de andra hobbiesen.
Det behöver det ju inte göra. Vi får ta och testa något mindre förberedelsekrävande spel någon gång. Det tror jag både du och Lisa skulle kunna behöva. :gremsmile:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Har ni själva nördiga flickvänner och hur träffades ni?
Jag tror jag skrivit om det här förr, men svaret är hur som ja och på GothCon.

Min fru har en hel del nördpoäng (som brädspelare, rollspelare, fantasyläsare osv) och kanske främst att hon var GothCons kassör när vi möttes. Hela historien är något åt det här hållet:

Någon gång typ 98 spelade Tex (alltså hon som nu mer min fru) och några av hennes vänner i rollspelsbaren och tyckte det var kul. Det är klart troligt att det var första gången vi spelade ihop, men ingen är säker på vem som spelledde dem (dock låter plotten med krockettspelande engelsk överklass och utomjordingar väldigt mycket som att det var jag). Fast det är bara en fotnot, på den tiden hade både hon och jag varsin sambo (båda förresten nördar, han är ASLspelare fortfarande och mitt ex har lite rollspelande kvar, men är främst sf och fantasynörd)

En bunt år senare stutsar hon fram och bokar ett scenario i rollspelsbaren, medan hennes lag dyker upp småpratar vi på tu man hand, hälsar ordentligt och lite har ett vem är du prat.

Samma GothCon spelar hennes gäng typ fyra pass i baren och tror att de hela tiden har mig som SL. Plus att det vanligtvis är hon som tar insiativet.

Lite senare samma år på LinCon spelar hon och hennes grupp en bunt gånger igen i baren. Hennes mått det året (som hon berättar vid något läge) är "jag är tjugoåtta år och desperat". Det är egentligen inte flörtigt mellan oss.

Efter LinCon i någon sån där tråd om konventet som man nyss varit på, skrev jag något om hennes gäng och att de varit kanonkul att spelleda (tycker jag fortfarande om dem) och att det skulle vara kul att ha kontakt med dem. En artig person pmade mig lagledaren (alltså Tex) namn och mailadress. I det läget höll jag på att fylla på min helgkampanj med mer utsocknes folk och jag mailade (lite framfusigt och kanske lite flörtigt) henne.

Det ledde till ett sms tillbaka, och det i sin tur till några sms, lite mail, telefonpratande, att hon hängde med ut och käkade när jag var i Göteborg med min inneboende, mer telefon och mail, hon kom upp och hälsade på mig några nätter i Stockholm, vi hånglade och kom överens om att det var en engångsföretelse och vi bara skulle vara vänner, jag åkte ned och hälsade på henne i Göteborg, hånglet slutade vara en engångsföretelse, vi hade 60 timmarsdater (var av en innehöll att vi åkte och speltestade Irrbloss GothConscenario, är jag inte en romantiker?) varanna helg och pratade i telefon varje kväll när vi inte sågs, vi konstaterade att vi nog var ihop, jag flyttade till Göteborg, vi sålde min lägenhet i Stockholm, jag skrev frågan "Vill du gifta dig med mig?" på väggen och hon fnissade i fem minuter innan hon nickade ett ja (eller ett "JAA!!!" som hon skrev det på samma vägg) och i somras gifte vi oss.

Så tjejer på konvent rekomenderas varmt :gremwink:
Eller var med i över lag spelled på konvent, ett bra sätt att träffa massa intressanta spelare.

-Gunnar (och förresten mitt nördiga ex träffade jag genom spexet i Linköping och hon träffade sin make via Rollspelsbaren)
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
1 Sätt in en annons i Allan Ladd (som inte finns längre, men postis kanske?) där du söker efter rollspelare.
2 Kom i kontakt med en tjej som spelar rollspel.
3 Spela rollspel med henne.
4 Vattna hennes blommor när hon backpackar i sydostasien.
5 Gift dig med henne.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Fortsätta att vara kompis eller inte?

Oj! Det var väldigt utförligt^^ Fick nog en del exp av det där ialla fall, för att uttrycka mig lite extra nördigt :gremtongue:

Fall 6 låter nog mest lik min situation (det finns vissa skillnader dock). Jag var/är grymt kär i mitt ex och jag började tänka en del naiva tankar att t.ex. flytta ihop inom en hyfsat snar framtid. Allt verkade gå otroligt bra och det kändes som att vi var tvillingsjälar eller liknande. Vi hade/har väldigt mycket gemensamt. Men det fanns sprickor i fasaden som jag märkte av men rationaliserade bort. Hon ringde t.ex. aldrig mig om det inte gällde något praktiskt och så SMS:ade hon aldrig om jag inte SMS:at först. En dag så betedde hon sig väldigt konstigt när jag ringde och verkade rätt... "kall" mot mig. Samma sak gällde när jag skickade ett Facebookmeddelande till henne dagen efter. Sedan när vi träffades dagen efter facebookmeddelandet så gjorde hon slut och sa nått i stil med att hon kommit fram till hon inte hade några "sådana känslor" för mig. Fick uppfattningen att hon varit osäker ifall hon överhuvudtaget tyckt om mig på det viset när vi blev ihop några veckor tidigare. Men att hon hade trott/hoppats att känslorna skulle komma fram senare i förhållandet. När hon jag skrev till henne efteråt så sa hon att hon fortfarande var osäker men samtidigt att hon inte vill att jag ska få "falska förhoppningar".

Hon har velat att vi skulle fortsätta träffas som kompisar, men än så länge har jag känt att det troligtvis skulle göra för ont. Åtminstone just nu... Om det kommer att vara mitt slutgiltiga svar vet jag inte riktigt.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Det enda tipset jag kan ge är att vara dig själv (om du inte är som typ Feliath
Det sjuka är ju att det faktiskt fungerade utmärkt för mig :gremlaugh:



/Feliath — inte Quan'talis
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Jo konvent funkar nog oftast bra :gremsmile: Enda nackdelen är ju att man kan "råkar" fatta tycke för någon som sedan visar sig bo i andra delen av landet (även om man kanske kan lösa det på något sätt). Men men ska försöka hålla ett extra öga på eventuella kvinnliga deltagare nästa konvent :gremgrin: :gremwink:.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Har ni själva nördiga flickvänner och hur träffades ni?
Jag fick ragg på ett konvent. Lagade till och med mat, men fick ändå inte knulla. Jävligt dålig stil, imho. Man lägger ju inte ner en massa energi på tråkhångel.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Låter man rollspel ta upp så mycket av sin tid så ska man nog vänja sig vid att inte ha en tjej.
 
Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Jo det kan man ju! Fast rollspel kan ju vara rätt så tidsödande... Nu har jag ju iofs inte varit med om det på bra länge, spelar ju knappt rollspel sedan många år tillbaka.

Hursomhelst, det är ju inte bara bra med liknande intressen, i de förhållanden jag haft har de som vi har haft mest olika intressen funkat bäst. Dels för att man behöver inte vara med hela tiden, dels för att man kompleterar varandra och kan utforska nya saker.
 
Top