Nekromanti Rollspelstjejer - Var hittar man dem?

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Ska nog sla fram mig en ny tjej ikväll! :p Tror det får bli en halv orch!"

Övre eller nedre halvan?


Storuggla, it's like Earl all over again
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
De kommer in på ens kontor bara, och sen är man gift och har barn. Jag svär!

Jag var visserligen tvungen att flytta från Göteborg till London först, men ändå.

Min fru flikar in att ett bra sätt att hitta en nördig tjej är att fråga andra nördiga tjejer (de som är upptagna alltså) om de har några singelkompisar.

hälsar
Örnie
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Jo konvent funkar nog oftast bra Enda nackdelen är ju att man kan "råkar" fatta tycke för någon som sedan visar sig bo i andra delen av landet (även om man kanske kan lösa det på något sätt).
Vet exakt vad du menar, men nu har jag lärt mig trivas bra i Göteborg också :gremtongue: Även om det var lite trixigt att börja dejta och spendera en hel del tid på tåg och flyg...

Förresten min erfarenhet utöver konvent och spex, så lajv är (eller var i alla fall) en guldkälla till mysiga rollspelstjejer. Teater och improgrupper har bra potenisal. Helgon.net gav mig ett par dejter (utan att jag försökte ragga där), nån av dem var t.o.m inne på någon annan typ av rollspel.
Och dans har en oväntad potensial, jag har träffat på lite mer rollspelare på Lindy Hop-kurser än jag någonsin kunnat tro, och mer tjejer än killar, vilket har bonusen att man kan impa på en del av de med sin nördighet (bara kruxret att man helst vill kunna impa med dansen också).

-Gunnar (med mysig fru i knäet)
 

Immith

Veteran
Joined
30 Apr 2008
Messages
1
Location
Alingsås
Jag som är flicka kan väll upplysa med det otroligt trevliga "gemensamma vänner". Jag kan medge att det kanske inte är så informativt, men det funkar. Det är alltid någon som känner någon som vet om en spelgrupp med sagda flicka som man kan hoppa in i. Det är i vilket fall ungefär så det brukar gå för mig, med tanke på att jag har träffat alla mina pojkvänner på spelmöten.

Om inte annat så funderar konvent eller liknande alldeles utmärkt. Eller så kan man alltid köra Raspens utväg och efterlysa flickor som nya spelare. Kanske inte helt renhårigt, men ändå.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Gemensamma vänner

Jag träffade min flickvän genom en gemensam vän, och BAM! 1.5 år senare var vi ihop. :gremlaugh:
Däremot så vet jag inte om hon är så nördig. Mina rollspelsböcker fick till min förvåning stå framme efter att vi flyttat ihop, men hon har inte uppvisat nåt direkt intresse av att testa att spela. Carcassonne och liknande har vi pratat om att spela, men det blir liksom inte av.

Överlag bygger mitt tips angående att träffa tjejer (som sedan får visa sig nördiga om man har tur) på följande citat:
<a href="http://bash.org/?416654" target="_blank">(oSiRuS) I'm 19 years old and I have absolutely NO experience with women. Never had a kiss, never had a hug, never had so much as a handshake, and I have no idea why.
(oSiRuS) I'm not a nerd. I don't have acne or glasses, I'm not fat. There's really nothing wrong with me, I just can't understand why I'm such a worthless candidate for dating.
(@KillJoy) try walking out of the front door</a>

Jag har suttit ensam hemma och varit singel i större delen av mitt liv, och till och från tyckt att "varför får inte jag någon flickvän?" (lite överdrivet kanske). Nå, det var ju ganska uppenbart. Så ut och träffa folk och räkna med att snubbla över nån trevlig tjej förr eller senare. I Linköping så ordnar Dragons Den spelkvällar till och från (antar att sånt händer i flera städer), det finns amatörorkestrar/körer att gå med i, din kommuns hemsida har kanske nån kultursektion med info om bokcirklar och liknande. Sen får du hoppas att din själsfrände inte är lika kass som den gamle Feuflux och håller sig borta.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Fan Marco, du _är_ en Noir-karaktär...

:gremlaugh: Jag har aldrig sett det så själv, men du har ju rätt! Cirkeln är sluten och jag uppnår kosmisk status.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Har faktiskt frågat mina rollspelskompisar ifall de känner några trevliga flickor. Men än så länge har det inte blivit något napp :gremtongue: Får väl kanske anstränga mig mera och försöka träffa fler av mina kompisars tjejkompisar.

Spelade faktiskt rollspel med en rätt trevlig tjej som jag försökte ragga på lite granna. Fast hon var upptagen och så upptäckte jag lite senare att vi troligtvis inte skulle passa så bra ihop ändå. Så det låter som en rätt bra plan att leta efter tjejer runt rollspelsbordet. Den enda "nackdelen" är väl att man kanske måste byta grupp då och då så man får träffa nya flickor (om man inte har hittat "rätt" d.v.s.).
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Re: Gemensamma vänner

Jo det låter ju egentligen rätt självklart när man läser om det så här. Har varit rätt dålig på att vara social men har jobbat ganska länge på att bli socialare. Har funderat på att gå med i en rollspelsklubb eller liknande. Men det har aldrig blivit av. Skulle gärna komma ut lite mera det är väl mest att jag har fastnat framför läxor eller datorn istället för att leta upp någon klubb eller liknande att gå till.
 
Top