Nekromanti Rollspelstjejer - Var hittar man dem?

Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Ja, nu har man blivit singel igen efter en kort, men trevlig relation med en väldigt trevlig nörd-/rollspelstjej... Och nu känns det som man gärna vill bli ihop någon igen... Allra helst en rollspelstjej eller annan tjej med liknande nördegenskaper. Frågan är bara; var hittar man dem egentligen? Det känns som att de är ganska få och att de flesta är upptagna :gremblush:

Har ni själva nördiga flickvänner och hur träffades ni? Några som har något/några förslag/tips/råd? :gremconfused:
 
Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
hmm själv så ser jag problem i att dela för många intressen... har den erfarenheten att ibland behöver man vara ifrån varandra... och då funkar det inte om man delar en så tidsödande hobby som rollspel. Hmm fast då är ju frågan, har man tid med tjejer som rollspelare? om tjejen inte är rollspelare dvs :p
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Har ni själva nördiga flickvänner och hur träffades ni?

Ja. Sedan 9 år. Vi hatade varandra på Fidonet och kastade dynga fram och tillbaka pga olika åsikter. Som hund och katt - envisa och hatiska. Vi träffades på riktigt vid en fest där jag dissade henne och åkte iväg med en annan tjej. Ett halvår senare träffades vi och gick på middag. Efter den kysste jag henne överraskande, hon frågade fräsande "Vad fan vad det där då?!" varpå jag svarade (och jag vet än i dag inte varför) "Håll käften och acceptera." Varpå hon sprack upp ett leende och trippade vid visslandes och lycklig.

Sedan firade Milleniumfirandet på Stenungsbaden med bankett och festmåltid och fysiskt umgänge vid panoramafönstren mot det rasande havet när tiden slog nytt årtusende.

Minnen...
 
G

Guest

Guest
Jag träffade en av mina nuvarade tjejer på ett tidigare gemensamt jobb. Vi satt i rökrummet och spydde galla över Rollspelare, Synthare, Stinkande nördar rast efter rast. Efter någon vecka frågade jag henne om hon hade lust att ta några drinkar efter jobbet, ett par hundra Tom Collins senare mitt under en vansinnigt eldig diskussion huruvida Star Trek var tuffare än Lexx och hur vi skulle misshandla nästa person som visade sig gilla Star Wars så klämmer bruder ur sig "Akta så jag inte hånglar på dig" mitt självklara svar var "Kom då om du vågar" En taxiresa förbi min kran och 7 år senare sitter jag här och mår bra.

Grejen är att nästan alla tjejer är mer eller mindre nördar, precis som många män är. Det gäller bara att lyssna på dom. Kolla runt på arbetsplatsen/skolan, gå ut och rök med dom som röker (rökare är oftast trevligare människor). Dra igång en diskussion om nördämnen, fast gå inte igång fullt ut, skrapa lite på ytan. Du ska se att du kan hitta guldklimpar där du minst anar. :gremgrin:
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,901
Location
Port Kad, The Rim
När jag var ung -- host, host -- tja, på 1980-talet alltså, träffade jag många trevliga gamer-tjejer i tolkienfandom och SCA. Huruvida det är så nuförtiden vet jag inte, eftersom jag är lyckligt gift sedan 15 år. Hustrun har varit gamer i liten omfattning: endast Space 1889, och när vi fick barn lade hon av helt.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
hmm själv så ser jag problem i att dela för många intressen... har den erfarenheten att ibland behöver man vara ifrån varandra... och då funkar det inte om man delar en så tidsödande hobby som rollspel. Hmm fast då är ju frågan, har man tid med tjejer som rollspelare? om tjejen inte är rollspelare dvs :p
Jag har tid med alla tjejer som mina karaktärer har. Jag borstar deras hår… jag talar med dem på fritiden och köper små presenter. De brukar uppskatta sådana små gester.

//erik. fullt upp
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,619
Location
Rissne
(rökare är oftast trevligare människor)
Det stämmer faktiskt. Jag var mycket trevligare när jag rökte, och jag märker att jag tar betydligt mindre kontakt med människor. Rökrutan var alltid ett strålande tillfälle att börja snacka med random människor.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Min fru är ganska nördig.. hon har bland annat varit inblandad i Klubb Super 8, ordnat vernissage med amerikanska rockomslagsdesigners, gillar Angel, StarWars, StarTrek, går på SF-mässor... osv... Och hon har alltid dejtat killar som har vart lätt nördiga... fast inte bara. Exkillar har även vart diverse mer eller mindre kända skådisar, musiker och liknade.

Sen har hon en annan sida också som kanske inte är lika nördig; hon har vart modell för HM, jobbat på Spray, vart stylist... fast det var ett tag sen då.

Att jag lyckades ragga upp henne (på nätet!) berodde lite på att hon nämnde att hon hade Mac på en sida. Och då började vi prata om det (bland annat). Också det lite nördvarning.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag har fått för mig att problemet är att alla rollspelstjejer är lesbiska. I alla fall de som inte är upptagna. Eh, eller något åt det hållet.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Dimfrost said:
Jag har fått för mig att problemet är att alla rollspelstjejer är lesbiska. I alla fall de som inte är upptagna. Eh, eller något åt det hållet.
Det är bara något de säger för att du ska gå din väg. :gremelak:
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Hej,

Solen skinner och jag är på topphumör(ett ack så ovanligt karaktärsdrag hos mig de senaste månaderna), så jag tänker dela med mig om alla mina erfarenheter om nörderier och flickvänner, plus att jag, i bästa bloggstilen, tänker berätta om halva mitt liv.

Fall 1 Min första erfarenhet av nördiga flickvänner hade jag i 7-8, nån gång under högstadiet. Hon gick i min klass, läste fantasyböcker, gillade hästar och tittade på Xena och Hercules på tv varje dag. Utseende mässigt var hon rätt alldaglig, brunt rakt hår med röda slingor, löjligt putande läppar och rätt mainstream klädsel. På den tiden var jag rätt kort och fet och de flesta av mina kvinnliga relationer var till släktingar eller klasskamrater. Jag vill minnas att jag var okysst men inte opussad(någon förbarmade sig säkerligen över mig på något parti av ryska-posten) så oerfaren men inte patetiskt oerfaren enligt mitt något pubertala sätt att bedöma läget på. Rasterna på den tiden spenderades över Wastelands och EON böcker. Jag hade en spelgrupp i klassen och en tillsammans med ett gäng från 9an. Då och då satt denna tjej med och lyssnade när vi spelade på våra 20 minuters raster och någonstanns verkade hon ha fattat tycke för leken för hon bjöd hem mig och en på den tiden nära vän för att lära henne och hennes bästis hur man gjorde. Vi spenderade 4-5 timmar med att göra karaktärer med dem sedan tog vi en promenad och vi killar fick lära oss att det betydde kärlek att trampa på k-brunnar, det är kanske onödigt att säga att vi båda studsade på vart enda k-brunn vi kunde hitta. Innan kvällen var över höll jag och tjejen handen för första gången(tror det var när vi tittade på tv) och några dagar senare hade vi kyssts på riktigt och var alltså i dåtidens moral ett riktigt par. Från början var allt toppen, vi spelade rollspel tillsammans, tittade på film tillsammans och hånglade som kaniner, på ett sådant där underbart oskyldigt sätt som tonåringar gör. Jag borde nog ha varit lycklig men eftersom jag var en liten och fet skitstövel var jag mest fokuserad på att hon inte ville ligga med mig(eftersom hon ville vänta tills det kändes rätt) och lyckades därför sabba förhållandet och hennes självförtroende rätt ordentligt efter några månader av förhållande.

På den tiden ville hon bli skjutjärnsjournalist och avslöja skandaler inom politiken. Idag arbetar hon på en pizzeria och är sambo med en lätt alkholiserad snubbe i Iron-maiden t-shirts och som har blivit gripen två gånger för att ha pissat på offentligplats. Kan inte säga att jag är helt nöjd med hur jag påverkade hennes liv. Men hon spelar iaf fortfarande rollspel och är numera riktigt gothig så någon inverkan hade jag tydligen.

Fall 2 Första året på gymnasiet, min kropp hade slutligen växt ifatt sig och jag var rätt vettigt byggd. På den här tiden var kläder och utseende helt plötsligt jätte viktigt och jag var tom så mainstream så jag kastade de flesta av mina nörderier över bord och satsade på dataspel, alkhol och discotek istället. På ett av dessa fruktansvärt deprimerande ställen av neonljus och rökmaskiner träffade jag ännu en söt liten rödhårig tjej, kan inte ens minnas vad hon heter idag. Vi hånglade en del och bytte telefonnummer. Dagen efter skröt jag, som det totala arsle jag var, för mina vänner om hur långt vi hade gått (totala lögner och knappast troliga kan jag ju iaf berätta). Mina vänner synade min bluff och skickade ett sms till henne och frågade vad som egentligen var sant. 20 minuter senare ringer hennes vän upp mig och skäller ut mig i minst 20 minuter för att jag är en idiot tills mansgris, jag kunde inget annat än att hålla med och be om ursäkt. På något jävla sett ledde det där samtalet till att vi fredagen efter gick på en dejt(jag och kompisen alltså, den rödhåriga tjejen snackade aldrig med mig igen). Hon hade långt brunt hår och löjligt snygg kropp. Tyvärr var hon hopplöst mainstream och tyckte mina rollspelsböcker var läskiga(jag hade redan då samlat på mig en hög med WoD böcker). Däremot älskade hon fantasykultur från det ögonblick jag lånade ut en Katharine Kerr bok till henne, och vi diskuterade litteratur och filmer i timmar tillsammans. Tyvärr fuckade jag till det här förhållandet också, jag var på denna tid inställd på att bli en bitter kommunistisk alkholist och spenderade därför mina helger med att supa mig redlös på smuggelwhiskey och att förpesta min omgivning med röken av smuggelcigaretter(tycker fortfarande det var lite coolt av mig att röka Egyptiska cigaretter). På denna tid fick jag rätt våldsamma utbrott av alkohol då jag skällde på allt och alla som fanns i min närhet, tyvärr också denna flickvän. Hon grät och jag var arg över hur borgarna förstörde världen. Hon bad mig sluta dricka så mkt för det var tydligen pinsamt att ha en pojkvän som spydde varje helg. Jag sa åt henne att hon väl fick göra slut om det nu var det hon så gärna ville, hon sa tydligen att hon behövde fundera och skulle höra av sig under morgondagen. När jag vaknade nästa morgon kom jag inte ihåg något av detta utan kunde bara läsa ett sms där hon förklarade att hon var jätteledsen, hon älskade mig djupt men orkade inte med mina humörsvängingar längre och att hon därför ville göra slut med förhoppningen att vi skulle växa ikappvaranda snart. Jag blev flyförbannad och ringde upp henne och skällde ut henne för att hon gjorde slut över sms. Hon grät så hysteriskt så tom en eogistisk nolla som jag fick dåligt samvete och bad om ursäkt till henne och öppnade upp mig lite om mina egna pubertala tankar och problem.

Sedan den dagen har hon och jag varit vänner och ofta pratat i telefon. Hon läser idag till jurist och är något av en player(men det tycker jag inte är mitt fel), hon läser fortfarande fantasyböcker när hon har tid och hon var på plats på premiären av sagan om ringen, så jag klassar henne som halvnörd.

Fall 3 Vi träffades på playahead.com under mitt andra år på gymnansiet, hon var svarthårig, gick i svartakläder och lyssnade precis som jag på KoRn, Static-X, Mushroomhead och Slipknot. Hon var även piercad över halva kroppen. Jag blev blixkär efter lite mailande. Vi hade båda halebop så vi smsade gratis och därför var vi ständig kontakt med varandra de följande månaderna, jag vill minnas att jag satte rekordet i sms inom min umgänges krets, tror jag skickade runt 900sms om dagen. Detta pågick iaf ett par månader och tillslut lyckades jag övertyga henne om att vi skulle träffas, lyckades få med mina föräldrar på att jag borde få åka 60 mil uppåt i landet för att träffa en tjej som de visste precis ingenting om. De gick med på det, antagligen glada över att jag gjorde något annat än att supa med nollor. En nervös tågresa senare stiger jag av på den lilla stationen och ser henne för första gången, hon var 165 lång och löjligt söt. Vi gav varandra en lång kram och tittade på varandra för att sedan ivrigt börja prata. För att underlätta första kontakten hade hon slängt ihop en rejäl fest i sitt korridorsrum(ja hon var betydligt äldre än mig), efter några timmar och rejält med vodka senare hånglade vi som galningar i en soffa medans hennes bästa kompis som också var kär i henne låg och låtsades sova några meter bort. Ungefär runt denna tiden fastnade jag för betan av wow och hon blev nyfiken. Vi spelade tillsammans och hon blev snart betydligt duktigare än mig på spelets mekanik. Intresset gled långsamt över till rollspel och jag introducerade henne till EON efter att hon hade bläddrat i böckerna som låg på mitt golv en eftermiddag. Hon älskade det och snart spelade hon tillsammans med ett hoppraffs av gamla rollspelsvänner, hon kunde ha hittat en ny hobby om inte jag lyckats skrämma bort henne genom ett häftigt regelgräl(friform eller att ens reflekterade över att “fuska” som spelledare för spelarnas nöje existerade inte i min värld på den tiden). Hon förklarade att hon aldrig tänkte spela rollspel igen. Och har mig vetterligen inte gjort det heller. En tid efter detta insjuknade hon i allvarlig anorexia och blev väldigt kontrollerande och svartsjuk, distansen gjorde det svårt att vara tillsammans hela tiden och den där downtimen dödade vårt förhållande, tillslut gjorde vi inget annat än att gräla och ha makeup sex. Men vi var båda för kära och envisa för att ge upp så cirkusen fortsatta(trotts våra familjers uppgivna råd om att göra slut) tills hon bestämde sig för att ta ett sabbatsår från allting och åka till australien och plugga där. Jag stöttade henne i den naiva tron att vi skulle kunna börja om sedan. Vi bestämde oss för att ta en paus och fortsätta efter hennes utlandstudier, ungefär halvvägs igenom resan får jag ett mail där hon förklarar att hon varit otrogen mot mig innan hon åkte och att hon var ledsen över detta. Jag gick ner mig totalt i det där och har ett par patetiska dikter kvar som minne av den perioden. Tillslut kom hon iaf hem, men båda hade förändrats för mycket, hon var redo att slå sig ner och bilda familj, jag var filosofi student som precis börjat leva.

Idag är hon tvåbarns mamma och lyckligt(hoppas jag iaf, hon förtjänar lycka) tillsammans med en stenläggare. Hon gillar fortfarande mmo-dataspel och tittar fortfarande gärna på nördfilmer, så hon är nog för evigt en nörd hon med.

Fall 4 En industrigothare jag träffade på en studentfest, hon följde med mig hem första kvällen och morgonen efteråt hittade hon en vampirebok på mitt sängbord, vi snackade om övernaturliga saker tills hon var tvungen att gå hem, för hon hade saker att göra. Vi träffades flera gånger, oftast för att ha sex men vi snackade även mycket rollspel, hon ville gärna testa och jag började försöka få ihop en grupp bland mina icke nördiga vänner. Hon fick även låna en av mina rollspelsböcker för att läsa hemma. Plötsligt får jag veta av en kompis att hon hade minst tre andra “pojkvänner”, tydligen var hon nymfo. Jag konfronterade henne om det, vi beslöt oss för att sluta träffas på det sättet och blev istället vänner. Tyvärr gick den vänskapen i sank något år senare då hon inte tålde en av mina senare flickvänner.

Hon har fortfarande kvar min rollspelsbok och hon verkar från vad jag hör då och då fortfarande gilla övernaturliga saker så jag tänker mig henne som en nörd inprogress.

Fall 5 Kort, hårdrockstjej jag träffade på en sittning, hon hade en HIM-tröja på sig och en stor svart mössa, jag blev blixkär och vi satt och snackade. Visade sig snabbt att hon älskade anime och manga. Vi träffades några gånger och pussades väl en del också. Men något kändes fel så det gick aldrig mycket längre. Hon visade upp en del intresse för min rollspelssamling och vi snackade lite om det, men gjorde aldrig några planer. En dag kryper det fram att hon har en pojkvän i sin hemstad som hon inte tänker lämna. Vi skiljdes som vänner men hälsar mest på varandra idag.

Okej intresse för rollspel, manga/anime nörd. Så hyfsat nördig.

Fall 6 Lång, rödhårig industrigothare med dreads och skumma piercingar överallt. Min arvikafestivalen kärlek för något år sedan. Hon var lajvpolare till min dåvarande bästa vän och vi träffades på en förfest till arvika. Hon spelade brädrollspel och lajvade minst en gång i månaden. Vi blev båda svinfulla och hånglade på festen. Dagen efter smsade vi en del och snackade om att träffas igen. Det passade sig tom så väl så min kompis var kär i hennes kompis. Vi åkte upp och hälsade på dem ett par tillfällen under sommaren. Allt gick bra med mig och min utvalda, förutom att hon uppträdde jävligt skumt. Ibland struntade hon i att svara på sms eller ignorerade mig på msn. Vi bestämde oss iaf för att tälta tillsammans på festivalen och jag var kär upp över öronen, funderade tom på att hoppa av mina studier och flytta hem till skåne för att få vara närmare henne(löjlig tanke jag vet). Hon sköt dock mina planer i sank när hon förklarade att hon kände att vi som ett par var ett misstag och att hon hellre ville vara vänner.

Idag är hon fortfarande lajvare och rollspelare och tillsammans med en industrigothsångare som tyvärr är äckligt snygg. Jag är lite bitter än men det är skoj att det går bra för henne, hon är en härlig tjej!

Fall 7 Ännu en tjej den där sommaren, denna gång efter arvika. Egentligen är detta en gammal vän till mig. Hon är 3 år yngre än mig, sjukt söt och jävligt rolig. Hon arrangerar lajv och spelar en hel del brädrollspel. Även hon var en liten svartklädd sak med dreads. Vi umgicks en hel del den sommaren, men när höstterminen närmade sig fick jag kalla fötter och började försöka trappa ner relationen. Det gick åt helvete och slutade med att vi låg och myste vid stranden sista kvällen innan jag skulle åka. Weirdpoäng till mig för att hennes bästa vän var med i myset.

Hon är mig vetterligen fortfarande nörd och tillsammans med en av mina barndomskompisar. Idag jobbar hon som undersköterska och verkar trivas bra med livet även om hon är sur på mig för att jag inte ville ha ett distansförhållande igen.

Fall 8 tillbaka på studieorten tog jag mig ett uppehåll från tjejer och satsade på att lära känna de andra nördarna från linköping, spelade rollspel med Feuflux, Utopi, Gud och Haltageten., fick in en annan fot i spelgrupp med Snigel. Träffade Ackerfors och Walium. Blev bjuden på forumsöl där jag sprang in i blandannat Thark, Dimfrost och Gurgeh. Började känna att jag var trött på att vara singel, hängde en del på studentpubarna på denna tiden, träffade en utbytesstudenska som spelade WoD en del, hon åkte dock hem nån vecka senare. Gick på en fredag ut som vanligt och blev råraggad på av en halvfet 45-årig kvinna som uppgav sig “tända enormt mycket på söta pojkar i kajal”. Gav upp och insåg att jag skulle få vara singel för evigt. På lördagen(dagen efter alltså) var jag bjuden på prejulfest(studenter är fjantiga och gillar konstiga fester vid fel tillfällen), drog på en HIM t-shirt och en munktröja och drog dit, var rätt bitter och seg och tänkte nog mest dra hem efter att ha stulit några pepparkakor och snackat lite skit med mina andra mednördar. Allt förändrades så fort jag satte en fot innanför dörren. På golvet rakt framför mig sitter nämligen den sötaste tjejen jag sett, hon var kort hade stort upptupperad svart hår, nitbälte, mängder av tattueringar och mer metal i ansiktet än vad amerikanska tullen skulle gilla. Vi tittade lite på varandra i smyg och jag bedömde henne som totalt ouppnårbar. Drack en del öl och snackade skit med Gud och Feuflux som också hade kommit rätt tidigt. Insåg att den söta tjejen gick ut och rökte en del tillsammans med en snubbe som jag då tyckte var skitdryg. Snodde åt mig en cigg av någon(minns inte vem, förlåt iaf vem du nu var) och inväntade min chans, ungefär 20 minuter senare gick jag fram till henne och frågade om hon ville dela den med mig, hon sa ja och jag insåg att hon hade den där fruktansvärda dialekten som alla från stan hade, men det gjorde inget, det var gulligt när hon snackade så. Vi gick ut på trappan och delade på ciggaretten och snackade om sexualitet, religion och spädbarnspsykologi vill jag minnas. Tillslut var både ciggaretten och min flaska med vin slut och vi var båda sjukt kalla. Vi gick in och satte oss i trapphuset och snackade vidare, jag berättade att jag tyckte hon var jätte söt och rolig. Hon sa att hon tyckte jag var jättefin också, men att hon hade kille. Jag sa okej och sjönk ner 2dm i marken. Vi fortsatte prata tills klockan var tre, halv fyra då hon var tvungen att gå hem, vi stack in huvudena till festen och sa hejdå till dem som var kvar där och sedan följde jag henne hem, vi bytte nummer innan vi skiljdes åt och jag råkade av gammal vana skriva “puss” i smset som jag skickade till henne för att hon skulle få mitt nummer. Tydligen var detta uppskattat för 20 minuter senare skickade hon tillbaka “haha puss på dig med din sötnöt”, vi smsade lite och bestämde oss för att titta på film dagen efter, jag bjöd över några stackars kompisar som förkläden(tack Snigel, Gud, Geten och Alva!). De kom och hon kom och vi tittade på 2 filmer allihop, jag lyckades krångla in min hand bredvid hennes och hon tog tag i den! Efter det gav Alva menade blickar till de andra pojkarna och sa lite lätt övertydligt “Jag börjar bli trött, vi kanske ska gå nu Snigel?” Tillslut gick poängen hem hos dem allihop och tillslut var det bara jag och tjejen kvar. Vi satt och snackade med en varsin tékopp tills klockan blev 6 på morgonen och hon kom på att hennes dåvarande kille väntade på henne. Jag lyckades övertyga henne att vi skulle träffas dagen efteråt också och hon sa efter lite tvekan okej. Jag spenderade resten av morgonen med att städa lägenheten och baka scounes som jag sedan gräddade innan hon skulle komma tillbaka någon timme senare. Vi åt eftermiddagsfrukost tillsammans och jag berättade att jag var intresserad av henne, hon sa samma sak och hon tänkte lämna sin kille och flytta till en egen lägenhet, men inte ville göra något innan de hade gjort slut. Jag gjorde frivolter inombordes. Vi träffades inte på någon dag, tills hon kom förbi en kväll och sa att hon hade gjort slut med sin kille, vi pratade om det en stund och jag tröstade henne för att han hade varit elak. Sedan kysstes vi för första gången och jag gick på moln.

Jag hjälpte henne att inreda sin lägenhet som till min chock var fylld med fantaykonst och böcker jag själv gillade. Vi började snacka film, musik och böcker och det visade sig snart att vi delade dem alla. Hon fick intresse för mina rollspelsböcker eftersom de hade mycket illustrationer och hon älskar att rita. Tillslut sade jag upp mitt korridorsrum och vi flyttade samman i hennes lilla lilla etta. Vi fick ihop en nyspellgrupp och spelade ett par tillfällen i källaren och hon lyssnade väl en del kan jag tänka mig. Tillslut började hon ställa frågor om rollspel och jag frågade om det inte var lättare att bara testa, vilket hon gjorde. Tillsammans med utopi och hans flickvän bildade vi en grupp och spelade EON. Hon gillade det och hade nog gärna fortsatt men pga av utlandsstudier och avhopp föll gruppen samman. Hon började intressera sig för tv-spel istället och vi köpte vårt första Wii tillsammans. Jag fick ett ryck och började wowa igen, hon hatade det, det tog för mycket tid och tillslut tvingade jag mig själv(hon skulle aldrig ha gjort det, men jag har försummat tillräckligt med flickvänner i mit liv) att välja mellan henne och wow, jag valde självklart henne. Vi spelade istället sims tillsammans. Hon var med på spelkväller med mina nördälsklingar och umgicks lika mycket som jag gjorde med dem. Tillslut öppnade jag mitt wow-konto igen och övertygade henne att rulla en egen karaktär, hon gjorde det och spelade sex timmar i sträck under mitt guidande. Vi flyttade till en ny lägenhet som är lite vuxnare inrett även om hon tvingar mig att ha mina rollspelsböcker synligt i en hylla vardagsrummet (ftersom de har så snygga ryggar)

Idag har hon ett eget wow-konto, läser fantasyböcker på löpande band, spelar en hel del tv-spel och hade nog också gärna rollspelat om det inte tog så himla mycket tid jämfört med de andra hobbiesen. Och förhållandet går förövrigt bra, vi har precis tittat på titanringar och jag sitter och grubblar på vad fan man egentligen ska skriva i en förlovningsring?

Vad fan är då min poäng med denna sinnesjukt långa rant? Att kärlek och nördhobby kan uppstå lite överallt? Att det kan vara okej att “stjäla” partners? Att delade intressen inte alltid behöver vara bra? Jag vet inte ens själv ^^ kände bara för att skriva av mig lite och min blogg är nedlagd :gremtongue:


\Rävnos som hoppas att sagan om mina relationer slutar här.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Ett inlägg att visa för Lisa? :) [NT]

/Han som tyckte det var en söt läsning och som kommer ihåg när du sade på irc när du först träffade Lisa och ville ha råd om vilket SMS du skulle skicka tillbaka
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Haha! Jag tycker att det är sött hur du efter sju relationer och vid drygt 20 tycks inbilla dig att ditt kärleksliv för evigt är slut och över. :gremlaugh:

Du är verkligen en lite barnslig känslomänniska. Men hellre det än att vara gammal och bitter (eller ha hår på axeln men inget på hjässan :gremfrown:).
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Ett inlägg att visa för Lisa? :) [ANT]

Tror hon hade tagit det mesta med ro och skratt, förutom möjligen formuleringarna om att flera av dem är söta :gremtongue:

Och sedan skulle hon säkert minnas hela vår historia helt annorlunda :gremsmile:

\Rävnos som minns det på sitt sätt
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
walium din gullegris!
jag hoppas du syftar på min lilla pubertala period innan lisa då jag gick runt och trodde jag skulle vara singel för evigt (i verkligheten var jag nog ensam i högst 3-4 månader). och inte att jag hoppas på att jag och lisa ska hålla samman ett tag?

Och jag tycker faktiskt det är fint med kallt huvud och ludna axlar, det första är mysigt att slicka på och det andra är skönt att burra in sig i när det är kallt ute! Så hos mig är du alltid mitt andrahandsval :gremsmile:

\Rävnos som brukar smygspana på walle.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Har ni själva nördiga flickvänner och hur träffades ni?"

Ja, min fru är värre än mig (menar jag, hennes åsikt i frågan är absurd och sekteristisk) när det gäller nördiga saker. Tyvärr får jag inte längre berätta hur jag fick henne på kroken, hon håller väl på att fabulerar ihop en mer passande historia för eftervärlden eller något.
Det enda tipset jag kan ge är att vara dig själv (om du inte är som typ Feliath, i vilket fall jag råder dig att vara Quan'talis eller Kalcidis istället) - och att du söker på rätt platser. Oddsen att hitta en nördinna är större om du hänger på internetforum för nördar, i nördiga boklådor, i nördiga föreningar eller på nördiga kurser än om du sitter hemma och förfinar schlieffenplanen om och om igen.


Storuggla, parentesvulgäritet
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,901
Location
Port Kad, The Rim
Sedan ska man tänka på att det finns en massa trevliga, nördiga utländska tjejer också. Jag känner flera som är gifta med svenskar, men av diskretionsskäl nöjer jag mig att nämna att min indiska hustru är totalnördig på crime TV, som CSI eller Discovery-dokumentärer om seriemördare.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Svartkonst och fruntimmer

Min första kontakt med rollspel var Jack Chicks fantastiska serier, som övertygade mig om att det var det bästa sättet att ingå en pakt med Satan och få hett häxsex. Tyvärr var serierna ganska vaga och ospecifika vilket försvårade för mig. "Drakar och demoner" kändes som en lovande titel och jag sparade min veckopeng tills jag äntligen kunde gå till min lokala rollspelsaffär/knarkarkvart och köpa ett exemplar.

Med svettiga händer och febrig frenesi så bläddrade jag igenom böckerna i jakt på mörka hemligheter och demonframkallande ritualer. Tyvärr var det ont om den varan, fokus verkade mer ligga på att möta monster och slåss med dem snarare än att framkalla och kontrollera dem. I hopp om att lära mig mer om hur man skulle avkoda det hemliga budskap som konstruktörerna lagt in, så blev jag en del av en mer erfaren spelgrupp.

Jag förväntade mig att finna en samling kunniga och hedonistiska mystiker, men de visade sig vara finniga, osäkra och uppenbara oskulder. Ännu en besvikelse på min väg mot demoniska krafter och välsvarvade kvinnofolk. Inte ens när jag offrade en av dem i ett pentagram konstruerat av utrivna sidor ur "Drakar och demoner" hände något av intresse. Visserligen kan han ha ljugit om sin bristfälliga sexuella erfarenhet, men det verkar osannolikt.

Ett tag funderade jag seriöst på om det inte vore enklare att helt enkelt strunta i hela sälja-min-själ-till-Satan-för-brudar-grejen och lägga min energi på att dansa disco och satsa på börsen istället. Men då upptäckte jag "Kult" - ondskefullast av rollspel. Det stod nu pinsamt klart för mig att "Drakar och demoner" var en amatörmässig efterapning, berövad på verkligt värde. De riktiga hemligheterna fanns i "Kult". Varje dag så övade jag mig i flera timmar på mötet med min ljusa avbild så att jag kunde övervinna den och påbörja min vandring mot helvetisk upplysning. Men tiden gick och inget hände. Varje dag kröp hårfästet allt högre upp, min axel blev allt hårigare och intet spår syntes av vare sig Satan eller några sexiga häxor. Jag började åter tappa hoppet.

Men då snubblade jag över en liten skrift kallad "De övergivnas armé" som visade sig vara en ovärderlig hjälp när det gällde att avslöja det dolda budskap som rollspelen rymde. Det fanns så mycket som jag hade missförstått! Idag är jag en level 65 häxmästare med egen armé av vandöda och ett helt harem av sexiga kvinns. Den dag i framtiden då jag forskat fram en formel för att återställa mitt hår kommer ingen att kunna stoppa mig. Muahahahahaha!
 
Top