Nekromanti Rollspelsminnen

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,481
Location
Helsingborg
Detta ämne har varit uppe en del gånger men nu vill jag få reda på folks rollspelsminnen som ni aldrig kommer att glömma. Roliga minnen eller metoder som ni kom på, för att lösa en uppgift, som ni är stolta över.

För mig är det en sak som hände i Shadowrun.
Vi står utanför en lada och har börjat en eldstrid mot några som är inuti ladan. Vår magikershaman försvinner runt en knut för att kolla om det finns någon annan ingång än genom ladudörrarna. Döm till min förvåning när jag ser alvshamanen fladdra tillbaka genom luften och slås medvetslös till marken. Runt knuten kommer det en vampyr som får syn på mig och med lugna steg närmar sig mig. Jag höjer häftigt upp min pistol, siktar på vampyrens huvud, avfyrar <EM>ett</EM> skott och träffar honom rätt i pallet.
Spelledaren tittar upp på oss från sin spelledarskärm, tar upp en bok och frågar sig "Kan han verkligen göra så?". Efter lite nervöst bläddrande i en bok kommer han fram till att man verkligen kan göra så och ger mig ett ont öga. Tydligen hade han planerat en häftig slutstrid som jag tydligen satt punkt för.

Det som jag så väl kommer ihåg är inte att jag dödade vampyren med ett skott utan att SL blev så överraskad utav att jag lyckades. SL svor många gånger över min karaktär, men blev ledsen å mina vägnar när den dog för den var välgjord och jag var verkligen fäst vid karaktären.

/[color:green]Han</font color=green> som blir glad när en spelare blir lycklig över det denne åstadkommit, när själva verket det var [color:green]han</font color=green>, som SL, som lät denne lyckas med sin bedrift
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,908
Location
Nordnordost
För länge sedan, precis när Mutant RYMD hade kommit, slog vi oss ner och spelade det. Vi spelare fattade inte så mycket av världen, men det var en som hade spelat KULT innan, så han kände igen en del, raskt befodrad till gruppens ledare.

Iaf vi landsattes på nått slagfält nånstans, kommer inte riktigt ihåg vad vi skulle göra där :). Iaf så rycker vi fram längs en skyttegrav då vi stöter på en legionär och en nefarit, nefariten roar sig med att misshandla legionären, så de har inte märkt oss. Gruppen börjar genast diskutera vad vi skall göra, och håller på ett tag, tills nefariten tappar intresset för legionären och vänder sig mot oss. Gruppens ledare skriker "Skjut mot huvudet!", och alla spelarna slår träffslag. De tre rollpersonerna, utrustade med Deathlockdrums och liknande doningar, gjorde alla perfekta och särskilda slag, nefariten dåsade i backen, efter att ha tagit sådär 250KP i skada i huvudet.

Jag vill minnas att SL var en aning upprörd. :)
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Nidlänska Reningen...

...Är ett av de starkaste rollspelsminnen jag ligger inne med. Det var en sån fantastisk stämmning under hela trilogin. Det var oxå ett av dom första äventyr vi körde till DoD. Från början, när vi hörde legenden om Vicotnic, ärketrollmannen från Nidland.
Om ett dussin dussin år skall... o.s.v. Sen listade vi ut vilket årtal det var och sen fortsatte hela äventyret i en underbar känsla. När man fick höra om hur mäktig han var, trotsatt gudarna, fängslade bestraffaren o.s.v.

Ett annat äventyr är till Mutant Chronicles. Ett spel som jag tycker är bra, vilket många andra inte tycker. Det är äventyret som följer med i Mörka Legionen: Algeroth boken. Väldigt trevligt.

Men Nidlänska Reningen, ja säger bara, den stämmningen

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Överaskade RPs

Tänk er detta framför er: Spelarna har gjort feta MUTANT
karaktärer - inte till grundegenskaper och färdigheter utan
tjock bakgrundshistorik.

De har hållit på att spela en kampanj under min regi och
de anade nu slutet på kampanjen när de forcerat dörren
in till ett hemligt labb ute i en öken i Europa. Den
datakunnige rollpersonen bryter sig in i centraldatorn och
skriver ut lite häftiga papper bara för att ha något att
läsa. Jag ger honom två A4 och säger att bara han får läsa
det. De båda andra rollpersonerna är ju givetvis nyfikna
på vad som står på pappren men de har en eldstrid att
härja i innan. Hackerspelaren börjar fnittra. Han börjar
gapskratta, ramla av stolen och sedan behärskar han sig.
De två andra vill nu läsa och hackern säger ett varningens
ord om att det inte kan vara lika kul för dem.
De river åt sig pappren, grymt upprörda, och läser.

Vad som nu följer är det klassiska från en känd rymdfilm.
De två spelarna, en tjej och en kille, som i spelet är
ihop visar sig vara syskon. Vad jag gjort är en liten
utgrenande intrig från spelarnas bakgrund, där forskarna
födde de två spelarna på laboratoriskt sätt.
Spelarna visste inte hur de skulle reagera, men jag och
hackerspelaren fick oss många skratt sedan dess.

Incest - Familjefest ?
Inte i detta fallet

/Alexander Gyhlesten
Korpiir

This is my dice. There´s many like it, but this one´s mine
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Detta ämne har varit uppe en del gånger men nu vill jag få reda på folks rollspelsminnen som ni aldrig kommer att glömma. Roliga minnen eller metoder som ni kom på, för att lösa en uppgift, som ni är stolta över."

Ett antal höjdare från Warhammer Fantasy Roleplay-kampanjen Enemy Within kommer alltid ligga oss nära om hjärtat.

Till att börja med löste vi Shadows over Bögenhafen på ett originellt sätt. Jag skriver den med bakgrundsfärgen för att undvika att spoila folk. Markera texten (eventuellt klipp ut den och klistra in i en texteditor) för att läsa:

[color:"#d0d0d0"]Den hemska kulten skulle utföra sin ritual vid midnatt. Det måste finnas ett skäl till det, resonerade vi, förmodligen ett magiskt sådant. Eftersom vi också lade märke till att folk faktiskt gick efter stadshusets tornklocka så mutade vi vaktmästaren att ställa tillbaka klockan en timme, så att ritualen utfördes klockan ett istället för vid midnatt.</font>

En annan höjdarepisod var i delen Power behind the throne, där vi hade hittat ett gömställe och började leta efter ledtrådar. Spelledaren ville dock att vi skulle beskriva vad vi sysslade med lite närmare, men det framgick inte förrän spelledaren frustrerad frågade, "men var letar ni?"

En spelare vrålar, lika frustrerad, "ja, jag kollar om det finns en låda med hemliga papper under sängen!"

Spelledaren tappar hakan. Det står nämligen i äventyret att det finns en låda med hemliga papper under sängen.

Sen lär jag aldrig glömma när min rollperson (kvinnlig) vaknade upp, i födelsedagskostymen och bakfull som ett ägg, i samma säng som en manlig rollperson, även han i födelsedagskostymen och minst lika bakfull. Ingen av oss hade några som helst minnen om vad som hänt kvällen innan och skämdes som hundar.

Det visade sig vara ett spratt - våra rollpersoner hade däckat under en fest, och de andra spelarna ville busa och bäddade ner våra rollpersoner i samma säng...

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Oj oj...

jag har en massa minnen. Tyvärr har jag inte så många roliga som spelare utan bara som rollspelsledare. De flesta är från Neotech 1 då vi spelade en kampanj.

Rollspelarna var ute och körde jeep på en väg någonstans i USAs öknar. Föraren var hög och på flaket står en skjutgalen ryss (som svettas konstant och luktar illa av nån underlig anledning). I alla fall så kommer polisen efter dem och föraren gasar på lite för att dra. Dessutom så brydde sig ingen av de som satt i bilen om i fall polisen tog dem eller inte. De hade inte gjort nått fel. Men Ryssen ska så klart ta ett bra grepp om den feta 'kanonen' på flaket och skjuta på polisbilen (!). Han träffar bilens hjul och den kör av vägen ner i diket och ligger nu på taket.
Samma spelare fick skjöt ett par forskare så fort de kom ut ur en dörr när jag och en till skulle leta reda på just en forskare! Han är inte klok den killen. Det där var ett par år sen dock och han har bättrat sig.

Eller en gång när en av rollspelarna råkar spränga en annan rollspelares lägenhet... hon var inte glad!

För att inte tala om den gången då spelarna skulle in i en lägenhet och stoppa en bunt ghettonegrer från att göra något dummt. En av rollpersonerna (David) var en liten fet kille (160 lång, vägde 150 kg!) med svåra hudproblem gick in först och blir fälld av en ghetto-nisse. Resten av gruppen kommer in och en i gruppen (Peter) kliver över David (fettot) och drar sitt vapen. David ställer sig upp och smetar in sitt ansikte med hudkräm, sen tar han upp en granat ur fickan och en av rollspersonerna (som var medlem i ghettopacket och sitter framför David och Peter) ser en lång smal kille med två armar utstickandes från midjan, varav en av dem hade en granat i handen! David är ganska klumpig och tappar granaten... PANIK!!

Då skrattade alla gott!


/Pelle

<a href="http://www.lostminds.com/glad">[ Glad v 2.42 ]</A>
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Det visade sig vara ett spratt - våra rollpersoner hade däckat under en fest, och de andra spelarna ville busa och bäddade ner våra rollpersoner i samma säng...
*Garvar Hejdlöst* trevliga polare.

Kom även att tänka på när vi nyligen spelade Zor, ett äventyr till DoD 4.0. Vi skulle nämnligen in hos en skomakare och snoka runt efter en gömd bok. Det står klart och tydligt i äventyret att "RP skall ha en BRA anledning till att dom skall få komma in i huset".
Skomakeran, som inte har en aning om att det ligger en bok i hans lägenhet, är mycket tjurig och grinig. Så första dången vi knackar på så börjar han tjafsa och ropar på stadsvakten. Vi får skullden för att ha bråkat och fängslas i 24 timmar. Då jag kom att tänka på det där sjörövar båten vi lyckades sno, vi säljer den tillslut och går bort och mutar skomakaren med 10.000 SM, och ni skulle sett minen på våran SL efter den enorma summa pengar vi erbjöd den fattiga och griniga lilla skomakaren.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Rollspelsminnen och senilitet

NU kom jag på något.

Jag är SL för en kampanj i Skuggornas mästare. En av grundstenarna i kampanjen är en herrgård där en rad tilldragelser slår in. Herrgården används som konferens och jaktställe (för allehanda olika dignitärer). Bland annat kungar och annat skoj folk från världens alla hörn.

En av mina kära spelare har fått ledtrådar till att något skall finnas i biblioteket så han går ner på natten och snokar runt. Chockar stirrar han på ett spöke som förflyttar lite böcker och diskret slänger upp boksidor på ett sånt där otvetydigt sätt - här finns min gåta i ord och bild för tusan ditt blindstyre. Spelaren är inte sen att fatta vinken och beger sig hastigt upp till sina kamrater som kamperar på andra våningen. Väl där får han dem på fötter och lurar ner dem till biblioteket. Där förklarar han allt om spöket och ledtrådarna han fått. Men trots att spöket låter en och annan bok falla över dem så menar bägge två att det måste finnas en rationell förklaring till det hela. Bägge har nämligen tagit nackdelen rationalist, de tror sålunda inte på små gröna män från Betelgueze och absolut inte på spöken.

Min arme spelare vred sitt hår. Han var maktlös mot deras försök att hitta dolda snören, kameror och annat som kunde förklara situationen. Tro mig, jag hade väldigt svårt för att hålla mig för skratt. De var suveräna helt enkelt... *skrattar fortfarande åt minnet av minen hos min kamrat*

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Roliga minnen eller metoder som ni kom på, för att lösa en uppgift, som ni är stolta över.</I>

Några stycken på rak arm...

Mest oväntade lösning:
Khelataar. En ung dam (kvinnlig RP, kvinnlig spelare) är nyanländ och ensam i Stora Staden. SL (jag) bläddrar lite i modulen för att hitta nåt för henne att göra tills andra RP dyker upp, hittar ett litet äventyr som i stort går ut på att rädda en snygg tjej som hålls fången hos en elak handelsman. Vi spelar igenom äventyrsinledningen, hon får reda på vad som är på gång och får se den nödställda ifråga - och får sån antipati mot den j-a bimbon att hon vägrar utsätta sig för fara bara för att hjälpa henne. Istället går hon iväg till stadsvakten och berättar för dem vad hon vet. De gör senare en räd mot handelsmannens hus och räddar bruden.
Sensmoral: Vissa äventyrsuppslag må vara klassiska, men de <I>funkar</I> liksom bara med ett gäng killar.

Mest oväntade räddning:
WFRP. Min alv skjuter en pil på en skaven-magiker. Till min fasa ser jag hur pilen börjar svänga av i luften och vänder runt i en halvcirkel för att åka tillbaka mot mig själv. Gruppens magiker utropar genast att han ska kasta en besvärjelse för att stoppa den. SL: "Ok... Vad kastar du för nåt?" Spelaren: "Jag kastar... (tärningsrull) ...en FISK!"
Alla stönar högt när de kommer ihåg att de enda spells han behärskar är Protection from Rain och Summon Small Creature.
SL: "Jahadu... Ok, slå en tärning. Slår du under 03 så lyckas du. Spelaren slår 1T100 och får... 02.
Några decimeter från mitt ansikte säger det plötsligt *SLAPP!* när pilen träffas från sidan av en kastad fisk och flyger åt sidan. I spelet går det några rundor när samtliga inblandade bara står och stirrar oförstående på varandra. Utanför spelet går det några minuter medan alla ligger på golvet och vrider sig i magkramp.
Sensmoral: Det är roligare med tärningar.

Mest döda RP:
Traveller. Storskurken har flytt från slutstriden och håller på att starta upp en skyttel (raketdriven, inte gravitationsdito) för att fly från planeten. Skrovet är alldeles för kraftigt för att beskjutas, men det tar några minuter för honom att värma upp motorerna, så jag får en lysande idé. Jag springer ut på startplattan med ett granatgevär och springer in <I>bakom</I> skytteln för att skjuta in några granater i raketutblåsen. Där står jag, ca fem meter från dem, SL slår tärning, jag lyfter granatgeväret på axeln och siktar in mig... och skurken slår på efterbrännarna och drar på full gas. WHOOM!!
Efteråt hittar de andra en liten svartnad fläck på marken; de förmodar att det är jag.
Sensmoral: Goda idéer är bra. Tajming är bättre.

Mest förnedrade RP:
WFRP igen. Hela gänget har blivit tillfångatagna av grönskinn på krigsstigen och förda till deras härläger; där står vi och blir utstirrade av ca tusentalet orks, goblins och andra fula saker med stora betar. För att göra en lång historia kort så har de dock goda anledningar att <I>inte</I> döda oss, så deras ledare går med på att släppa iväg oss om vi framför ett meddelande till en lokal adelsman - men eventuella alver och dvärgar får bara gå på villkor att de tar av sig sina vapen och rustningar och går därifrån spritt nakna (jo, det står så i äventyret). Fair enough, deras raser hatar ju varann och allt sånt... men min RP är inte bara alv, utan dessutom tjej.  Så, en säker död med hedern i behåll, eller..?
Det <I>tar</I> en stund att promenera ut från ett härläger med 1000 grönskinn, och de vrålade och jublade <I>hela</I> tiden.
Sensmoral: Ha alltid rena underkläder. Just in case.

Mest kortlivade RP:
Rolemaster. Det tar tid att göra en RP till RM, så en av spelarna hade i förväg gjort en reservgubbe att kunna behändigt kastas in om hans föregångare skulle gå hädan. Vid ett tillfälle befann sig hela gänget i ett hus, och utanför stod en magiker som hade fått nåt tokbryt och skjöt blixtar på alla som visade sig i fönstren.
SL: "Det har varit tyst därute ett tag nu." Spelaren: "Jag tittar ut!"  KA-BOM!  Tärningsrassel... en RP utan huvud.
Spelaren: "Fan... Men vänta, jag har ju min andra gubbe!" (plockar fram formuläret) "Ok, var är jag nånstans?" SL: "Du är också inne i samma hus. Du hörde just en kraftig smäll utanför." Spelare: "Jag tittar ut."  KA-BOM!
Total speltid med den RP:n, ungefär 10 sekunder.
Sensmoral: Akta huvet.

--
Åke, som också kommer ihåg historien om den fängslade RP:n som satt i en källare och skalade potatis i tre dagar innan han kollade om dörren var låst, men den får vara till nån annan gång. (-:
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Ett par saker som jag kom och tänka på...
När en i våran spelgrupp fick hjärnsläpp och tyckte vi skulle gå till "Under världen" för han visste verkligen vart det låg han hade ju 15 i färdigheten... /images/icons/smile.gif

En annan sak som är rolig var när jag och 2 till nästan sträck spelade DoD i en helg (sov väl kanske 5 timmar typ) då koboldade vi ner oss ordentligt det var jätte kul =)

En mindre rolig sak (hade inte min rollperson dött av det hade jag nog skrattat) var när en 235 cm lång Trukh skulle överaska ett band skurkar, Vi står i en gång som kanske är 1.80 hög...
Spelaren: "Jag hoppar ut"
De andra spelarna: "NEJ!!!!!!"
SL: "Du slår huvudet i taket och ramlar ut och dunsar ner i golvet" /images/icons/laugh.gif

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,754
Location
Göteborg
Ett härligt minne från Shadowrun...

Jag var en hypersnygg alvbrud (Carisma 8), den för övrigt snyggaste RP var en orch med Carisma 2...
Nåja, jag körde en motorcykel och de andra åkte i en bil. I baksätet låg en megafet och megaolaglig bamsekanon, redo att monteras på taket om det skulle behövas...
Vi blev stoppade av Lone Star-snutar som skulle göra en rutinkoll... Oj då tänkte jag, flörtade lite med en av dem som sade: "nåja, damen kan väl åka vidare (blink, blink...)"
Jag log mot honom och brände iväg, lämnandes mina "kompisar" med långa näsor. Snuten tittar runt i bilen, säger att "Vi måste naturligtvis kolla i bagageluckan också..." Gulp.
En bit bort stannade jag dock, vände mig om och blåste av de förvånade snutarnas huvuden just som de upptäckte kanonen.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ett av mina minnen från rollspel är när vi skulle spela DoD & jag tror at vi skulle spela Den Nidläsnka Reningen. Då är det en hackspett som skulle hacka in ett medelande på dörren till det världshus som vi skulle sova på. Sagt & gjort, fågelen kom och min dvärg blev ofantligt störd av detta oljud, han satt och drack öl....., så han tar sin yxa och dödar kort och gott fågelen. Men som tur är så han fågelen hacka in det mesta så det gick ganska bra ändå....

Fast de andra i gruppen blev lite småsrua på mig, av nån konstig anlendning.../images/icons/smile.gif


[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Kul med tärningar...

Jag är ju också en tärningstok, men man skall akta sig för: "OK, om du slår det där talet där det är en på miljonen att lyckas så går det." Såsom bevisats av mr. Pratchett innebär detta nämligen oundvikligen att spelarna lyckas!

Harnmaster. Jag är SL. Spelarnas karaktärer har spårat ett gäng ökenrövare till sin lya, som är på toppen av, uh, heter det "mesa", en sådan där enorm stenpelare. I alla fall, det är inte alla rövare som är "hemma", så medan spelarna fajtas med de hemmavarande håller jag koll på tiden. Efter vaddetnuvar hur många rundor kommer nämligen förstärkningen att nå fram; de håller på och kubbar uppför den uthuggna väg som vindlar runt mesan upp till toppen.

Nå, av någon anledning - minns inte varför - kikar en av karaktärerna nedför bergssidan och får syn på förstärkningen. RP blir givetvis hypernervösa! Endast någon sekund efteråt dabbar sig en av rövarna däruppe och skall enligt reglerna slå ett slag för att se om han tappar vapnet, vilket han naturligtvis gör. Eftersom hans motståndare drivit honom mot bergssidan bedömer jag att den flyger iväg utför stupet.

"Finns det INGEN chans att den träffar någon av rövarna i trappan?" frågar en av spelarna cyniskt.
Jag flinar. "OK, dubbelnolla, så..." och utan att mena det slår jag en t100... dubbelnolla. Tja, man får ju bokstavligen stå sitt kast.

Nu klipper vi alltså ned till rövarna. De är också stressade, de springer i full karriär... och så ser en av dem äntligen en gilmt av dem som slåss där uppe. Han stannar och kisar uppåt för att se bättre, känner igen en av sina kompisar, denne verkar tappa något, vad är det... CHOP! så sitter det ett kortsvärd mitt i pannan på honom. Han faller ned från trappan (jag hade bedömt att de var mer än halvvägs). Resten av förstärkningen tycker att det dåliga omenet räckte, vänder på klacken och börjar kubba ned igen...

Sensmoral: Jubla inte som RP gjorde. De överlevande låg i bakhåll nästa dag. :)=)

Nightowl

"Varje gång jag trampat ned rabatter, doftar mina stövlar av blommor."
Sifu Nightowl
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Korrekt [nt]

.

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Kommer ihåg ett äventyr till Gamla Mutant som jag spelade, en kompis var spelledare, Spelledaren hade gjort en en rip-off på madmax filmen. Vi blev anlitade för att försvara en gammal bensinstation som det fortfarande fanns bensin i från ett motorcyckelberidna ligister. Vi befinnner oss inne i bensinstation attackerade av ligisterna i våg efter våg. Kulorna viner runt omkring oss, vi trycker på golvet under fönstrena, kvickt upp, iväg med ett skott som förhoppningsvis träffade, ned igen. Det var action rakt igenom, inte så mycket rollspel, men kul var det. Tog inte många timmar spela igenom

Har även ett mindre roligt minne från Mutant. Vi hade spelat igenom Bris Brygga och hade på påbörjat fortsättningen, Hindenburg tro jag det hette.(börjar visst bli lite dement) Vi hade väl kommit ungefär halvvägs, vi hade lämnat motståndarrörelsens fäste då vi i ett slumpmässigt möte stötte på en jättegräshoppa som anföll oss. Gräshoppan får in en perfekt träff på mitt huvud, på vilket jag har en motorcykelhjälm men vad hjälpte det. Min kompis kan bara se på medans min kropp sjunker ihop medans en motorcyckelhjälm innehållandes mitt huvud studsar iväg från min kropp. Det blev slutet på den kampanjen.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Åhh, det var grymt, första äventyret till EON. Vår grupp består av följande: jag, raun, Filip, kraggbarbar, Aron, nån form av människa i alla fall och Pelle dvärg. Jag kommer inte ihåg rollpersonernas namn.

Vi var av någon anledning ensamma på en båt på väg mot takalorr Jag hade en jaktfalk som jag var mycket fäst vid. Nu kommer Aron och Filip ihåg att de ska öva bågskytte på falken. Filip sätter den mitt i prick, då blir jag sur och sätter mitt jaktspjut i ryggen på Filip. Som den gigantiske kraggbarbar han är dör han inte av det, utan jag får slåss mot dem båda. Aron slår till mig så jag blir rätt skadad och jag lyckas slå filip avsvimmad överbord, Pelle tycker dom är skurkaktiga som är två mot en och skjuter en krell-spaz pil på Aron. Nästa runda lyckas Aron slå mig avsvimmad över bord. Aron och Pelle slåss lite, Aron slår till Pelle i huvudet och gör knappt någon skada med sin dubbelyxa, Pelle slår aron på foten och gör massor i skada. Förkrossad över detta lyckas Aron sluta fred. Aron går under däck och slår hål i skrovet. När Pelle upptäcker vad han håller på med skjuter han ihjäl Aron och försöker att med hjälp av en planka fly den skunkande båten. Tll slut faller han offer för en haj, som dragits hit av mitt och Filips blod.

Äventyret blev en total katastrof innan det knappt börjat.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Under en spelsession i Mutan Chronicles utbröt det en häftig biljakt på Heimburgs gator. Det tråkiga var att motståndarna hade en skottsäker bild, vilket inte våran var.
Allt såg verkligen mörkt ut tills dess en av rollpersonerna fick en idé.
Han var en Revisor ur brödrasakapet och lånade en dynamit som vår vetenskapsman alltid bar på sig. Tände den och teleporterade sedan den in i motståndarnas bil.
En underbar lösning. men som sagt.. Dynamit löser ju det mesta.

Only dead fish float with the stream.
 
Top