Nekromanti Rollspelsminnen

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Mest Döde Rp ...

<I>
"Mest döda RP:
Efteråt hittar de andra en liten svartnad fläck på marken;
de förmodar att det är jag."
</I>
Tja, när ajg och mina kompisar samlades för en tid MUTANT
gick det så illa för en polares RP som ville undvika
strid att när han sprang iväg fick han en svärm bestående
av 250 laserskott - 50 i huvudet - behövs det läggas till
att vi inte brydde oss om skadaslag ?

Denne Rollperson hade en illustration på sig, vilken vi
ritade om - utan över del. ;)

/Alexander Gyhlesten
Korpiir

This is my dice. There´s many like it, but this one´s mine
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Jag skulle värma ett bad åt en annan person. Jag var magiker och kunde alstra Pyrotropi och Termotropi. Så jag alstarde 19(!) filament. Det gick som det gick och jag kokade mig själv och nästan mina kompisar. Jag fick 142 långtidsutmattning.
Det ni...

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Sir Forgal

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
57
Ahh... Många fina minnen...

Men det jag tänkte berätta händer just nu...
Jag är SL på Warhammer FRP och har en grupp av rollpersoner som spelat The Oldenhaller Contract. Jag byggde sedan vidare på det och skapade en skapligt stor kampanj på det äventyret. Den ena i gruppen, Zedric Oz ( spelare T.B. ), är precis klar med sin första career som BodyGuard och är den överlägset den bästa i gruppen på att slåss.
Nu är det dock så att han börjar varje strid med att misslyckas ett par rundor och sedan fumla rejält. Efter fumlet så tar han upp sig och det brukar gå riktigt bra... =)
Den först gången det hände så improviserade jag att han snubblade och tappade sitt vapen, andra gången så viftade han lite för våldsamt med vapnet och tappade det i stridens hetta....
När detta sedan blev en tradition, som vi alla andra har mycket roligt åt =), så fick han "The Mighty Handsvätt". Det var en liten idé jag fick, och nu varje gång han fumlar så beror det på den. Han har också skaffat sig flera vapen så att han kan kasta bort ett eller ett par varje strid. Första gångerna så blev det lite jobbigt då han slängde bort sitt svärd hela tiden och fick lov att dra sin dolk...

Han har försökt bryta denna "tärnings otur" med att köpa snören att binda fast vapnen med eller handskar för att slippa handsvätten... Men den är en mycket Mighty handsvett...

/ Sir Forgal
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Vi hade en gång en RP i gruppen som var oerhört... störig. Burr, jag har aldrig använt det ordet förr. IAF, han var fruktansvärt otrevlig, paradoxalt nog utan att vi egentligen blev arga på _spelaren_.

Vi visste att RPn hade som livsmål att bli trollkarl. Så, en dag springer vi på en Mäktig Trollkarl (tm) vars uppgift i ävntyret är att ge oss information av något slag. Just den sessionen har RPn ifråga irriterat i pincip alla andra RP, och nu började vi även bli lessa som spelare betraktade.
Så när trollkarlen avslutade med "Och är det något mer jag kan stå yill tjänst med, så vet ni mitt pris..." (=mycket pengar).
Jag drabbades av en snilleblixt.
"Hur mycket tar du för att undervisa folk? Spelar ingen roll, här har du [ger honom alla mina pengar]. Lär honom trolla så länge det här räcker [pekar på störig RP]"
SL är förstummad. De andra rollpersonerna börjar tömma fickor, börsar och pengabälten.
"Ta mina pengar med!"
"Och mina juveler!"
"Jag har en magisk grunka..."
Sedan sprang vi därifrån och lämnade kvar trollkarlen och hans nya lärling. Vi såg dem aldrig igen.

Nightowl

"Bwaaah! Jag tappa' biran i bollhavet!"
Full och ledsen gymnasist på McDonalds
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ö-öh?

Kan du ta det där lite långsammare? /images/icons/blush.gif


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Top