Rollspelsmemes, -skämt och annat trams.

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,342
Location
Helsingborg
Är det ordskämtsmotsvarigheten till en logikparadox? För det är inte kul om det finns en punchline, men punchlinen är att det inte finns en punchline men iom att det inte finns en punchline så finns det en punchline.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Är det ordskämtsmotsvarigheten till en logikparadox? För det är inte kul om det finns en punchline, men punchlinen är att det inte finns en punchline men iom att det inte finns en punchline så finns det en punchline.
Jag tror den riktiga punchlinen är hur arga vi är på vägen!
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Jag som inte har humor... kan ändå inte låta bli att lägga upp den här, för det är kanske den mest crisp:a idén jag har sett på flera år.
FB_IMG_1687723014509.jpg
Disclaimer: inte min mini, inte min bild, jag vet inte ens vems det är, det dök bara upp i något flöde någonstans jag inte kommer ihåg. Så jag kan inte ge cred till rätt person här. @Magnus, om det är jätte illa - ta bort inlägget bara.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Disclaimer: inte min mini, inte min bild, jag vet inte ens vems det är, det dök bara upp i något flöde någonstans jag inte kommer ihåg. Så jag kan inte ge cred till rätt person här. @Magnus, om det är jätte illa - ta bort inlägget bara.
Jag tror det här gäller för >90% av bilderna i tråden. Shoppingspöket var för övrigt fantastiskt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,734
Location
Göteborg
Jag tänker att hur många av skämten i den här tråden man fattar är ett tecken på hur äkta rollspelare man är.

Jag … ligger inte bra till.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,113
Location
Stockholm
Jag tänker att hur många av skämten i den här tråden man fattar är ett tecken på hur äkta rollspelare man är.

Jag … ligger inte bra till.
För min del är det en fråga om att jag har hängt på anglikanska forum för mycket, så jag fattar referenserna, även om jag inte själv har upplevt dem.

Likt seriesidan ovan som bygger på att i DnD (o möjligen andra 'spel) är det en process som kräver special grejer att återuppliva en person, om du nu inte har någon typ av artefakt som snabbar på det - som skriftrullen den återupplivade hade i fickan, o inte kunde berätta om eftersom han var död. Har aldrig varit med om det men känner till det.
 
Top