Rollspelsmemes, -skämt och annat trams.

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,559
Ouh finns det något läsvärt du kan rekommendera från Age of Sigmar? Jag har noll koll; det här memet får det verka spännande.
Oh, jag har några rekomendationer!

Beastgrave av C.L. Werner - Okej, så det är egentligen super klassisk quest fantasy. Vår huvudperson får en vision om var han kan hitta en magisk sak som gör honom till den nya härskaren och ledaren för sitt folk i klassisk Kung Arthur stil. Så han samlar ihop en grupp han litar på och en trollkarl han inte riktigt litar på för att questa till saken. Förutom att vår huvudperson är en fruktansvärt ondskefull bestman och saken är hjärtat på en monster gud

Samtidigt får en av dryaderna, som är typ Xenomorpherna från Aliens fast av träd, en vision om hans vision och ger sig av för att försöka stoppa honom med sin egen äventyrargrupp av onda mordiska träd!

Det är hög fantasy as fuck!

Cursed City av C.L. Werner - En seriemördare är lös i en stad härskad över av vampyrer. En ragtag grupp av dödliga invånare slår sig samman för att lösa morden och stoppa attackerna medan stadens odöda härskarklass mest bryr sig om att dricka blod och förtrycka folket. Castlevania stämning!

Soul Wars av Joshua Reynolds - Fick mig att gilla Storm Casts! Så det är Storm Casts vs spöken. Men mer än det handlar det om hur fucked up det är att återfödas med mindre av sig själv varje gång man dör och hur man tror på en gud man vet finns men som man vet inte är perfekt. Har också en chaos lord i tält av jaguar päls, en själabsorberande bestman och den ljugigaste vampyren vilket är awesome.

Dark Harvest av Josh Reynolds - En förredetta präst till Sigmar som förlorat sin tro och blivit en nihilist dras in i ett Wicker Man liknanse skräck mysterium i ett fruktansvärt träsk. Ett kul mysterium som jag inte ska spoila där både huvudpersonens backstory och vad som pågår i träsket sakta avslöjas.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,142
Location
Stockholm
Ouh finns det något läsvärt du kan rekommendera från Age of Sigmar? Jag har noll koll; det här memet får det verka spännande.
Måste erkänna att jag inte läst den färdigt men jag gillar Hallowed Knights: Plague Garden har bl.a. en Nurgle svuren riddarorden som tar heder och chivaleri seriöst.
 
Top