Nekromanti Rollspelsfilosofisk fråga

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Re: Eh...Ok?

Du vänder dig mot att det var fundamentalt för mig? Det var minst sagt missunnsamt. Hur ska jag spela för att få ditt godkännande? :gremsmile:

Du behöver inte svara, utan jag ville mest visa på att du med din citering fick det att se ut som att jag på något sätt var emot att alla spelgrupper kan göra som de vill.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Eh...Ok?

Jag tror att utgångspunkten på de här forumen är att folk diskuterar sina egna åsikter. Det gör dem inte mindre viktiga att bemöta. Jag vänder mig alltså inte mot att det är fundamentalt för just dig. Du har ju genom din övriga argumentation försökt föra fram din åsikt som något som skulle kunna appliceras på PVC och hans spelgrupp också.

Men du, det här är en fånig deltråd. Jag ber om ursäkt för att ha startat den :gremwink:
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Jag tror absolut att det kan funka, men jag hade nog helst använt det som något att göra någon gång ibland, inte hela tiden. Kanske ett möte i månaden?

Innan spelade jag och några kompisar ofta igenom gamla konventsscenarion, men karaktärerna utdelade randomly. Men jag föredrar oftast att ha långa kampanjer där man kan gräva ner sig rejält och gotta sig i sin älsssskade, fascinerande rollperson.
 
Top