Nekromanti Rollspelsdraken - arbetsdokument

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Bunny said:
Fenix (så att de kan skriva artikel). I övrigt ska priset vara hemligt fram tills priscermonin.
Jag håller inte riktigt med här. Att WRNU instiftar ett pris har redan det ett nyhetsvärde, så jag skulle föreslå att ett pressmeddelande skickas till Fenix redan nu, så att vi kan få två artiklar i tiningen: en inför GothCon, som lanserar priset, och en efter, när priset är utdelat. Bättre exponering. :gremsmile:
Rätt tänkt!
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Pilzeman said:
Det var faktiskt lite mer direkt med indierummet: tidigare arrangören Arvidos MC ville stiga ner från arrangörsplatsen och vände sig direkt till föreningens styrelse och frågade om någon ville ta över. Vi beslutade att göra det, först med tanken att göra det mer som ett stort samarbete inom föreningen, men numera mest med tanken att jag och Bunny gör det som ett personligt projekt. Men det var föreningen som blev tillfrågad om att överta arret först.
Egentligen så var det jag som kontaktade Arvid, inte tvärtom - han verkade, som du säger, avtänd på det, och jag hade en idé om att att en förening har större möjlighet att få arrangemang som detta att fortleva än vad en enskild individ har. Styrelsen gav förra året mandat åt (minst) två projektledare att arrangera i föreningens namn, och de två blev jag och Pilze. Sedan hände mycket lite under hösten, mest för att jag inte haft mer energi att lägga på det förrän nu, men planen för mig har alltid varit att se till att exponera föreningen ordentligt. :gremsmile:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Lite Off Topic om pengar

Kan vi få en uppdatering om finansiering? Ser vi ut att klara det?

Eller är det någon som tycker sånt borde hållas hemligt? För det gör inte jag.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Lite Off Topic om pengar

Pilzeman said:
Kan vi få en uppdatering om finansiering? Ser vi ut att klara det?

Eller är det någon som tycker sånt borde hållas hemligt? För det gör inte jag.
Det sista jag hörde var ett par hundralappar över 2000 kr - så finansieringen är fixad.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Lite Off Topic om pengar

anth said:
Pilzeman said:
Kan vi få en uppdatering om finansiering? Ser vi ut att klara det?

Eller är det någon som tycker sånt borde hållas hemligt? För det gör inte jag.
Det sista jag hörde var ett par hundralappar över 2000 kr - så finansieringen är fixad.
Föreningen har för närvarande 2200 SEK.

Fast hur funkar det här sen då? Jag ska ju överföra pengar till någon ansvarig; eventuellt betala via webben i och med att priset beställs osv.

Hur gör man med kvitton och skit sen då? Allt ska ju redovisas en vacker dag. Jag är helt ny på det här med att vara kassör så... :gremtongue: Dessutom är ju detta en webbaserad förening...
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Lite Off Topic om pengar

solvebring said:
Föreningen har för närvarande 2200 SEK.

Fast hur funkar det här sen då? Jag ska ju överföra pengar till någon ansvarig; eventuellt betala via webben i och med att priset beställs osv.

Hur gör man med kvitton och skit sen då? Allt ska ju redovisas en vacker dag. Jag är helt ny på det här med att vara kassör så... :gremtongue: Dessutom är ju detta en webbaserad förening...
Förslag: vi skannar in kvitton och mailar dig.
sedan för du över pengarna.
Vi är en liten förening med max ett halvdussin utgiftsposter på ett år.
Det är ju inte som med ett företag att skattemyndigheten kan göra en revision. :gremsmile:
 
Top