PROMOTION Rollspelsdags

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Cats of Catthulhu - Svartåns dolda fasa skrapar på fönstret och vill in. Släpp in det i ditt sinne.

Drömmar om en fasansfull framtid plågar tigerdrömmaren. Han vet att tvåfotingarnas värld är i fara, men som nyinflyttad i grannskapet är allt utomhus läskigt. Ovant. Det luktar konstigt. Hans desto modigare, och mer äventyrslystna, bröder ger honom dock sitt stöd. Med en ny bekantskap från grannhuset ger de sig av, för att lista ut vad ån egentligen döljer för hemligheter. Men det är en konstig lukt som ligger över det annars så lugna samhället. Må Fftar-axlan vara med dem. Med gäst Tobias Josefsson, som spelar grannkatten Einstein.


CoCattavsnittsbild.jpg
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Trial and Terror - Ett bryskt uppvaknande är över oss! Följ den spännande sagan där vi gör allt för att tortera våra gäster, Robert Jonsson och Jörgen Niemi (och givetvis även oss själva).

"Hej mamma!
Jag lekte med en kille i skolan idag. Han pussade mig, då blev jag glad. Sen hände det något läskigt. Jag svimade pappa tog mig till sjukhuset. Jag fick stanna en natt. Jag är kanske sjuk. Jag saknar dig mamma snäla komm hem. Jag börjar bli rädd. Så komm hem mamma.
XXX XX Isabelle"


T&T1.png
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Trial and Terror fortsätter i Quelle surprise. Karaktärerna är föga förvånande inte ensamma i huset, och något lurt lurar i skuggorna. Med gäster Robert Jonsson och Jörgen Niemi.

"Hej mamma. Jag har varit på sjukhuset igen. Pappa skrek på läkana. Pappa säger att jag inte ska vara orolig. Han är orolig jag kan se det. Läkana kan inte hjälpa mig. Mamma snälla kom hem. Jag vill att du ska vara här när jag är XXXX. Saknar dig Hej då, Isabelle"


T&T2.jpg
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Det är dags... att leka i mörkret.

"Hej mamma. Pappa börjar tappa sitt tålamod precis som du säger att han kan göra. Pappa har en ny kompis som heter Bo. De vill att jag ska ner till källarn. Pappa ska göra mig frisk. De testar saker på mig i källan. Det är inte alls kul där nere, utan läskigt. Pappa sa jag skulle slappna av, men det går inte. Det gör för XXX. Mamma snälla kom hem, Isabelle"


T&T3 (1).jpg
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Trial and Terror introducerar Mannen, monstret, legenden. Han är här nu.
Avsnittsbild av Per Gradin.

"Mamma, det börjar göra ont igen. Jag drömmer konstiga drömmar, läskiga drömmar. Jag är arg på städerskan varenda ljud jag hör från henne gör mig arg. Jag skulle vilja skada henne. Mamma jag är rädd tänk om pappas o Bos tester gör så jag blir galen och XXX. Mamma snälla komm hem, Isabelle"


T&T4.jpg
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Mot lösningen. Mot hoppet. Mot illamåendet. Trial and Terrors sista avsnitt, Ad nauseam, är nu ute...

"Mamma. Katten, den dumma katten. Den förtänade att dö. Det var en härlig känsla att hugga kniven igenom kattens kropp. Nu stör den mig inte mer. Jag hatar ljud ljud ljud. Mamma. Vill du veta en hemlighet? Den lyckligaste stunden sen jag blev sjuk var att se kattens XXXX. SAKNAR DIG"


T&T5.jpg
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Rollspelsdags spelar Heroes of Cerulea! Följ våra hjältar i 8 bitar i deras kamp mot ondskan. Först ut: Skogstemplet.

Upptäck legenden. Två krigare som följer ödets väg. En mörk skugga som hägrar i länder bortom. Den tidlösa striden mellan gott och ont kan än en gång utkämpas, och hemligheten bakom Trifo... Eum.. Trinity-fragmenten kan åter komma till ytan. Dra ditt svärd, nobla kämpe. Det är dags att sätta av mot det ärofyllda uppdraget.

Heroes of Cerulea är ett rollspel från Bläckfisk Publishing som för närvarande är uppe på kickstarter.


FB_IMG_1663835505007.jpg
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Rollspelsdags spelar Heroes of Cerulea igen! Vi snabbspolar spelet och tar oss direkt till slutbossen! Mot Skuggtemplet! Legenden fortsätter. Än är alla barders sista sånger inte sjungna. Gano... Hmm.. The Shadow King är nära nu. Det är bara att ta sig över dörrens tröskel. Greppa svärdet hårt. Fullfölj ert öde. Hyru.. Err... Ceruleas framtid står på spel! Heroes of Cerulea är ett rollspel från Bläckfisk Publishing som för närvarande är uppe på kickstarter. Följ länken för att backa spelet du också: https://www.kickstarter.com/project...-cerulea-pixelated-dungeon-crawl-tabletop-rpg


FB_IMG_1664372389038.jpg
 
Top