[Rollspelsbokcirkel] Omröstning, bok #3!

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Hej och välkommen till WRNU:s tredje rollspelsbokcirkel!

I den här tråden röstar vi om vilken, eller vilka, böcker vi kan tänka oss att prata om! Rösta på så många böcker du vill, men inte mer än max en röst per bok!

söndag 4/7 21:00 stänger jag omröstningen, och postar en dedikerad tråd om boken på WRNU i vilken vi kan bestämma tid och datum då vi diskuterar boken över videochat. Fram tills dess är det såklart fritt fram att skriva om boken i den dedikerade tråden, i #wrållådan, eller var du nu känner för det!

Röstar gör du genom att följa den här länken:

Givetvis får du vara med på precis de aktiviteter ovan som du tycker verkar roliga, utan krav på att hänga på de andra!

Vissa av böckerna kommer med fagra löften från forumiter att göra en massa bonusskoj, se listan nedan.

Här är listan på nominerade böcker, samt vilken bonus som följer med om just den boken blir vald!
  • Drakar och Demoner: Chronopia, grundboken
  • Oktoberlandet
  • Microscope RPG
    • Bonus! @Khan leder en spelomgång.
    • Bonus! PDF finns att låna inför spelmötet.
  • First Contact Team
  • Alien
  • Mutant: År Noll (igen)
  • Lancer
  • Ökenros
    • Bonus! Wilhelm's Games sponsrar bokcirkeln med Ökenros-PDF:er för de som vill delta men saknar spelet.
  • City of Mist
  • Neotech Edge
  • Grey Ranks
  • Svenska Kulter
  • MÖRK BORG
  • Umläut - Game of Metal
  • D20 Modern
  • Classic Traveller
  • Polaris
  • Dogs in the Vineyard
  • Fiasco!
    • Bonus! Jag leder en spelomgång!
  • Pendragon 5.2
  • Skuggornas Mästare
    • Bonus! Rea på mylingspel (oklart hur länge)
  • CoC Svenska versionen
  • Skjut dom i huvudet
  • Shadow of yesterday
  • nya Delta Green
  • Lemuria (Blixt / Sundelin)
  • Nobilis 2e
  • Trail of Cthulhu
  • Kutulu
    • Bonus! Gratis PDF!
  • Tenra Bansho Zero
  • Meikyuu Kingdom
  • Judge Dredd RPG
  • Bortom
  • Sci-Fi!
 
Last edited:

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Känner att jag inte riktigt har tid-ork för detta, men i ett svagt ögonblick lovade jag ju bort mig själv så ... röstade på Kutulu, världens bästatste Lovecraft-rollspel med intressant design, och Lancer, som ento sålde så fint i sin recension, också.

Om det är rätt version av Dredd lägger jag en röst där också, har frågat Maxade korpen vilken utgåva det är vi pratar om här.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
The Shadow of Yesterday finns gratis online och om @Dimfrost inte har kvar sin layoutade version kan jag dela med mig av den. Det var spelet som började med "keys", vilket skapade en yra på Rollspel.nu. :) Solar System och Lady Blackbird är typ bearbetningar av detta spel.
Vänta, det här har jag inget minne av alls. Är det verkligen något jag har gjort?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Vänta, det här har jag inget minne av alls. Är det verkligen något jag har gjort?
:D

 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
:D

Hahaha. Det var ett tag sen. Numera har jag spelet samt Solar System i tryckt form i hyllan med.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Ordningsfråga: Nån mer än jag som tyckte att nomineringsrundan kändes lång? Nu var den visst bara en och en halv vecka, men sista nomineringen ramlade in 21/6 med deadline 27/6.

Och så har jag röstat!

View attachment 6593
Och jag misstänker att även röstningen kommer att upplevas som utdragen - vi har redan fått in 26 svar, och har fortfarande hela veckan framför oss.

Om det upplevs som bättre kan jag såklart ha kortare perioder för respektive aktivitet nästa vända (om det finns ett fortsatt intresse för rollspelsbokklubben).
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Även jag har röstat.
Hittade min gamla Chronopia bok å bläddrade i den. Givet val att rösta på!
Sen kan man väl lugnt säga att jag röstade taktiskt på de jag tror jag kommer kunna läsa under sommaren.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Kan man inte se resultatet som en önskan om att få diskutera bägge spel? Jag skulle gärna vara med på två träffar där vi diskuterar de här toppenkandidaterna!

/Basse, ni vet vad jag gillar mest, men låt inte en sådan självklarhet påverka.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Kan man inte se resultatet som en önskan om att få diskutera bägge spel? Jag skulle gärna vara med på två träffar där vi diskuterar de här toppenkandidaterna!

/Basse, ni vet vad jag gillar mest, men låt inte en sådan självklarhet påverka.
Om inte annat kan vi ju spika att tvåan blir automatisk vinnare till nästa vända? Så kan vi hoppa över en helt nominerings- och omröstningsvända nästa gång – och hinna snacka ännu mer rollspel!
 
Top