Jag har precis (i förra veckan) snubblat över Fandible. Det jag har lyssnat på är deras acutal play-avsnitt där de spelar Numenera, och jag är helsåld.
Bra ljudkvalitet, kul karaktärer, lite roliga speltekniska idéer stundtals. Numeneras regelsystem är ju lite sisådär när man tittar på det för faktiskt spel, men det har den klara fördelen att det märks av ganska lite i det faktiska spelandet. Strider och annat regelstyrt går fort och de gör dem intressanta genom kul beskrivningar och idéer.
(kan vara värt att nämna för att hänga med lättare att i Numenera så använder man färdigheter och bränner poäng för att sänka svårighetsnivån, och när man sänkt den så mycket man kan så ska man sedan slå över med en T20, till skillnad från exempelvis DnD där ju svårighetsgraden är oföränderlig och det istället är tärningsslaget som modifieras av färdigheter).
De verkar ha lite annat också där de faktiskt pratar om spel istället för att spela. Har inte kommit till de avsnitten än, men jag tycker de verkar intressanta.