Rollspelet Skodon

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,445
Location
Helsingborg
Low-level-fantasy eller grisodlarhistoriskt, nåt som inte fokuserar/anspelar på heroiskt berättande (även ett ord som funkar utomlanders och låter ”nordiskt”).
Jag förstår inte hur ordet i sig får ihop det med den associationen.

För jag blandade ihop det först med "skohorn" och sedan tänkte jag bara på detta.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,199
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Funderade först i stil med ”Tidigmodern urban periferi” men kände att den titeln skulle bli för säljande, så jag valde något mer neutralt. Engelsk variant skulle ju kunna vara ”Donjons & Wagons”, men … fastnade istället för Turnshoe.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,445
Location
Helsingborg
(Ska bara skriva in efterdyningar och konsekvenser men någon av er kanske vill läsa den ändå) Google doc.

Flodvågens skugga/Umbrarum
Började läsa, men gick över till att ögna igenom texten efter ungefär halva. Det är rätt rörigt. Nu har du redan skapat en tråd om äventyrsskrivande men jag hade gärna sett några grafiska förklaringar snarare än att allting är i löpande text. Lägg till att du ibland (exempelvis "hundarna") pratar om saker som inte förklaras förrän efter några sidor.

Den grafiska stilen gör det också väldigt rörigt. Tror det skulle kanske ta mig 5-6 timmar att strukturera om allting för att få det tydligare.

Språkmässigt är texten annars väldigt bra.
 
Last edited:

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,199
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Ja den var ju först menad att vara två sidor. Men det gav jag upp och la fokus på att få med mer fakta och detaljer.

Kommer lägga till en grafisk översikt och får väl lägga till en rad eller två i början om ”hundarna” så det blir tydligt.

Texten funkar uppläst, bara synd att jag inte valde inDesign från start.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,199
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Uppdaterat äventyr. Lite mer text, tydligare uppdelning, fler rubriker.

Saknas, men ska läggas till. Områdeskarta, schematisk teckning över äventyrets delar.
 
Top