Re: Teori och praktik
Jag menade "invandrare", inte "invandrare som ser ut som invandrare (dvs inte ariskt blonda)". Om du nu har flyttat till USA och sedan tillbaka så räknas du väl bara som invandrare om du var amerikansk medborgare, annars borde det vara "hemflyttad svensk" eller något annat dumt?
När det kommer till anledningarna till den konstigt frånvaron av invandrare så faller idén om klassskillnader platt. Alla invandrare som jag känner / kännt har en medklassbakgrund, det finns akademiskt utbildade föräldrar osv. Ingen spelar rollspel. Det vissa Hade språkproblem i 10-12 årsåldern, då jag började men de problemen var försvunna vid slutet på högstadiet. Jag kan som jag sa inte peka på någon enskilld anledning till denna frånvaro. Det borde helt enkelt finnas fler invandrare som spelar rollspel, men borde har mycket lite med gör att göra...
Nåväl, det är väl förmodligen ett problem som minskar med tiden, men lite konstigt tycker jag det är (att det är ett problem är väl uppenbart om man betänker på det potetiella antalet spelare som inte får avnjuta ett av de roligast fritidsnöjen som finns, och som skulle ge en välbehövlig ökning i antal rollspelare.)