Nekromanti Rollspelare och?

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Hmm, massa skumma intressen:

Spel - Blir ju tyvärr mest bara brädspel för min del nu.
Dans - (Medeltidsdans). Borde verkligen försöka lära mig vissa modernare saker som bugg och vals etc...
Teckna - Någon gång då och då.
Sjunga - Vi hade en kör i medeltidsföreningen innan, men kören ligger nere just nu. Är "Tenorish", med betoning på ish.
Träna våld i form av kampsport. Har trots allt gjort det i ca 15 år.
Träna bågskytte med min långbåge. Kom på 34:e plats på inomhus-SM i våras och planen är att bli ännu bättre.
Läsa massa böcker och diverse serier och se på film (och tv). Discoverymix är den kanal som är på mest.
Språk är intressant.

Projekt just nu:
Försöka få ett jobb.
Ta sista delprovet för en MCSE på Windows 2000.
Försöka hinna med att även få en MCDBA.
Ut på krogen och försöka finna en flickvän.. =^_^=
Någon gång bli klar med min magisteruppsats så jag kan få ut min examen. Har ju poäng så det räcker och blir över..

/Ulfgeir
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Vin, kvinnor och sång

Tja, det bör vid det här laget vara klart att jag, likt många andra forumiter, är en storkonsument av alkohol; älskar att dansa oavsett vad och att jag ständigt omger mig med vackra kvinnor. Jag sätter även någon slags ära i att ha åtminstone hyfsad koll på de senaste hiphopsläppen. Jag fikar och pratar strunt i stort sett varje dag också.

Sedan har jag också lite mindre intressen, som genom att klumpa ihop sig i någon slags nördkategori lyckas växa till att bli en ganska stor del av min dag; och då talar jag om japanska tecknade TV-serier, asiatisk film, seriealbum, rollspel, programmering och fantasyböcker.

Och så Simpsons. Förstås. Mitt förmodligen största enskilda intresse :gremwink:



Projekt:

Bygga intranät och personalpool åt en eventbyrå.
Bli rik och börja köpa balla kläder på Jiv och Sportif.
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Ok, här kommer en liten lista över intressen jag har/har haft och vad jag vill pyssla med i framtiden:

1. Träning

När jag var yngre tränade jag friidrott på elitnivå. När jag blev äldre vaknade mitt intresse för styrketräning och kampsport och jag tränade aktivt kanske 10-15 pass i veckan, dels styrketräning, dels löpning och dels kampsport. Jag blev frustrerad över att just styrketräningen gick så långsamt (då fattade jag inte att jag tränade åt h-e för mkt och åt för lite för att göra några rejäla framsteg med lyftandet). Jag la ner all träning förutom styrketräningen under ett par års tid och var noga med allt runtomkring. Nu gick det plötsligt bra som fasen. Sen dess är styrkelyft/styrketräning min absolut främsta hobby, man lär sig nya saker hela tiden. Jag tränar kampsport sporadiskt, men satsar inte på det. Har jag råd en dag ska jag ta ett par licenser och försöka jobba deltid som personlig tränare.

2. Kampsport (shootfighting, K1, NHB)

Då menar jag inte utövandet, utan intresset för sporten. Dels tittar jag på K1-tävlingar när jag får chansen (global kickboxningstävling med japanskt ursprung) där Sverige har en del talanger också, dels på olika NHB (No holds Barred) tävlingar som t ex Pride. När man väl förstår vad utövarna pysslar med blir det intressant.

3. Datorer

Ja, jag har ett visst intresse av datorer i o m min utbildning till systemvetare. Mest intresserar jag mig dock för projektledning och systemutveckling på en övergripande nivå. Jag kan en del programmering, men det är sånt jag måste kunna, jag har inget djupare intresse av att programmera för skojs skull.

4. Fiske

Även om det intresset har legat nere ett tag finns det inget som är mer fridfullt än att tidigt på morgonen ge sig ut på sjön med ett fiskespö, en termos kaffe och en låda mackor. Dessutom kan jag filea fisk (hmm, hur var det nu man gjorde...).

5. Fantasy på engelska

Stereotypt och tråkigt, så jag skriver inte så mycket här.
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
557
Location
Gävle och Åland
Jobbar 75% på ett dataföretag (MySQL AB)
Har bondgård med får, hästar, hundar och katter
Är med mina döttrar (Grotebelia och Melbrigga för den som förstår)
Läser mycket historia och litteratur, gärna klassiker
Skriver (del två i konfluxserien planeras)
Ser mycket på film
Spelar gärna dataspel och TV-spel
Sportar - tennis och innebandy

/Erik G
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
De flesta av mina intressen är relaterade till rollspelandet på något sätt - tex gillar jag att skriva och har en del författarambitioner, men mycket av det kanaliseras just nu ut genom mitt frilansjobb för Neogames. Egna skrivarprojekt är för tillfället ganska insomnade, men får jag idéer är jag väldigt förtjust i novellformen. Det är först i novellförfattandet som skrivandet blir mindre rollspelsrelaterat (ibland), egentligen. Men jag lägger ju upp hälften av alla noveller här eller på Drunoks Drängar, så, ja...det är väl fortfarande ganska hårt förknippat med rollspelandet.

Jag gillar historia och andra humanistiska ämnen (kulturhistoria, religionshistoria, genushistoria, idéhistoria - allt som slutar på -historia, men också språk, geografi och så) mycket, men det innebär ju mest att jag läser en hel del facklitteratur och pluggar historia på högskola, liksom. Så det är väl min nuvarande sysselsättning snarare än en hobby. Det är också väldigt relaterat till rollspelandet, såtillvida att jag hämtar väldiga mängder rollspelsinspiration från historien och givetvis vill rollspela i varenda epok jag går och blir fascinerad av. För tillfället är cirkeln därmed sluten, eftersom min senaste fascination rör kulturerna och statsbildningarna kring Sidenvägen under senantiken och medeltiden, och vad skriver jag för Neogames? En modul om en pseudoislamistisk kultur som mycket väl kan likna dessa mycket. Med andra ord kan jag ösa inspiration ur mina fikonkunskaper och kanalisera dem i rollspelsskrivandet.

Jag älskar fjällvandringar, ett intresse jag tyvärr får praktisera alltför sällan här nere i Malmö. Men en gång per år håller ju fascinationen uppe, förstås. Det är känslan av naturens storslagenhet och karga charm som ligger mig varmt om hjärtat där, men rollspelshobbyn går faentamej igen här med - fjällen är den bästa plats jag vet för inspirerande tankepromenader. Mer än en kampanj har kläckts i mitt huvud på högplatåerna :)
Resor överlag är förstås roliga, men jag reser så, så sällan. Kina och Grönland är de platser jag helst hade rest till nu.

Utöver rollspelandet är dock asiatisk film mitt största intresse. Jag skulle kunna hålla utläggningar om orsakerna, men förenklat rör det sig helt enkelt om verklighetsflykt, en fascination för filmmediet och en stor uppskattning/fascination för asiatiska berättartekniker och filmmediet och asien överhuvudtaget. Östasien gör överlägset intressantast film, helt enkelt, även om min allmänna asienfetisch definitivt gör sitt till. En asiatisk film på bio här i stan (de visas oftast bara vid ett tillfälle) är det enda som definitivt kan få mig att ställa in ett lovande spelmöte. Historiska filmer i största allmänhet intresserar också mycket, oavsett ursprungsland. (Jag vill sååå se 'Troja' nu...).

Jag när också en stor kärlek till god mat, men kvalar det verkligen in som ett intresse? Äter gör man ju ändå.

Mina hobbies tenderar mao att ingå i det stora, rosafluffiga paket som stavas verklighetsflykt.

- Ymir, kreativitetskatalysator
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
A Tribute

Detta inlägg är en hyllning till det inlägg som tidigare idag försvann i cyberkosmos. Jag hade suttit och pillat från och till när jag plötsligt upptäckte att jag nått till det som i allmän mun kallas perfektion. Mitt inlägg var vackert. Som en korrekt matematisk algebra. Som en panoramamålning. Därför hyllar jag den här. Jag tycker synd om alla de som aldrig fick skåda den.

Nåväl, till mina hobbies:

Jag har en hobby som ligger mig varmare om hjärtat än alla andra - babylonisk grottsvamp. Detta mångfaseterade ämne, med dess historik, betydelse och infallsvinklar, är nog det som sammanfattar mina andra intressen. Tyvärr ligger diskussionsforumet rörande babylonisk grottsvamp nere just nu, men titta ändå in på www.babyloniandungeonswamp.com/forum vid tillfälle. Folk som dedikerat sitt liv till grottsvampen huserar där, och kan svara på alla tänkbara frågor.
Ända sedan Gehiresh upptäckte den första grottsvampen på etthundratalet före kristus så har dess utveckling haft en brokig bana. I början tillverkades den mest i träfiber (i en process som liknar den vid tillverkning av linne), för att idag göras mer och mer av syntetiska material. Användningsområdena har varit många, samt tillvägagångssätten.

Man kan säga att babylonisk grottsvamp är själva navet för mina andra hobbies. Dessa är:

Historia:
Jag har alltid varit intresserad av historia. Sedan jag var liten knatte har jag läst och sugit åt mig som en svamp (hehe). På mellanstadiet mästrade jag mina lärare, och hade väldigt svårt med deras återkommande faktafel. I höstas roffade jag åt mig 20 högskolepoäng i historia, och högmedeltiden har blivit lite av en favoritepok.

Sport:
På fotbollsplanen kallas jag älgen. Med mitt stora kliv har jag spurtat förbi mången en motståndare. Min spelstil kan liknas vid Ian Wrights men utan någon egentlig bollkontroll. Mål gör jag dock från tid till annan. Min "fotbollskarriär" slutade vid 18 års ålder, då jag spelade i B-laget till ett division 4-gäng (alltså snäppet under Hans, men inte mycket...). Numera spelar jag korpfotboll och har det jätteroligt. Laget heter Dynamo Fussball, och ni kan besöka oss på www.dynamofussball.se .
Förutom "riktig" sport så har jag börjat med kampsport. Eller... inte riktigt kampsport, för det är capoeira det rör sig om, och det handlar lika mycket, om inte mer, om dans. Capoeira har jag tränat sedan början av november månad förra året, och från att ha varit lika smidig som Robocop, är jag nu världens lirare. Eller nått. Dans är också väldans roligt på dansgolvet, och jag har förmågan att dra brudarnas uppmärksamhet till mig när jag levererar mina funky moves.

Sedan har jag även fler intressen som är för uppenbara för någon längre presentation: kvinnor, sex, pimpande, böcker, film, skrivande, musik, serier, öl och läder.

Allt detta är dock oviktigt. Det som definierar mig som den jag är, är trots allt babylonisk grottsvamp - allt annat är petitesser.
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Dator och Kaosfanatiker

Sysslar med datorer på många olika plan, suger i mig all information som går att få tag på om ny hårdvara, bygger, meklar med och använder dem. De flesta av mina intressen bortom rollspelandet är relaterade till teknik och vetenskap av olika slag, ett ganska brett spektrum av båda även om elektronik och videoteknik tenderar att ha lite högre prioritet.
Dock har rollspelandet kraftigt påverkat min vardag, mycket av det jag gör är på något sätt relaterat till rollspelande. Utöver datorer är jag en scifi-fanatiker som slukar serie efter serie. När det gäller SciFi böcker har jag många favoriter, Heinleins Tunnel i Skyn är väl en av mina allra äldsta favoriter, en som jag läste redan som mycket liten.
Är också till ganska stor mån fantasy-fanatiker som primärt gillar verk skrivna av Michael Moorcock och diverse författare från GWs Black Library, men vilken också läser övrig fantasy-litteratur jag kommer över. Bland de favoriter som inte faller in i de två primära grupperna hör följande; The Color of Magic (Terry Pratchett), The Light Fantastic (Terry Pratchet), Robert E. Howards böcker om Conan, vilket kanske på sitt sätt gör att jag är mer inne på Sword-n-Sorcery genren än renodlad Tolkien fantasy. Tolkiens böcker är några av de träigaste och tråkigaste jag vet (fast filmerna är helt ok).
När det gäller fantasy rollspel gillar jag kampanjvärldar som har en mörkare ton, i stil med; WFRP, Stormbringer, L5R, och Fading Suns. För scifi rollspel går de flesta former av scifi bra.
Min vardag spenderas till 70% framför datorn, arbetandes eller skrivandes på rollspelsmaterial. När jag inte befinner mig framför datorn utför jag något av livets nödvändigheter, spelar rollspel eller målar figurer.

Namn: Johan Eriksson
Yrke: Fritidsforskare
Ålder: 30 (huga!)
Favoritfilm: Bladerunner.
Favoritmusik: Songs of Distant Earth, Gregoriansk sång, Filmmusik.
Favoritlåt: Tears in Rain från Bladerunner soundtrack.
Favoritfärg: Grön eller Chaos Black :gremwink:
Favorit-rollspels-system: Basic Role-Play i form av CoC 5 eller Stormbringer 5th ed.
Husdjur: Hund (Drever lvl 5)
Klädstil: Funktionell och bekväm.
Seriösitetsnivå: Inte så hög, var glad och njut av livet.

Gillar: Vänner (Hej till alla på #RPGOnline), Datorer, RPG, Figurer, Bygga eller modifiera saker, Livet, Pizza, Coca Cola (Light), Film, Internet.

Avskyr: Sjukhus, Cellgiftsbehandlingar, d6 systemet (Star Wars d6) och Neo's Ob-tärningsystem (det ligger på samma nivå som cellgifter i avsky), anime-fanatiker, folk som absolut måste sjunga med i en låt som de hör, folk som måste prata under film.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Jag har aldrig sett Buffy eller Star Trek. Jag är annorlunda, helt enkelt. Jag är helt ointresserad av manga, anime och hentai.

Saker jag gör förutom hobbyspel:
Utbildar mig. Det mesta är intressant, matematik (sannolikhetslära och tärningar...), fysik, filosofi, historia, språk, religion, politik, ekonomi m.m.
Lyssnar på progg (Bo Hanssons bokmusik till Sagan om ringen är riktigt bra).
Går på café. Ett sätt att umgås i Alingsås, och kaffe är gott.
Försöker lära mig hur jag ska hantera mitt video-in-kort till datorn.
Lyssnar/tittar på (och spelar in) svensk radio- och TV-humor såsom Rally, Pippirull, Varan-TV, Räkfrossa, Hipphipp m.m.
Detsamma med Monty Python, Seinfeld och Simpsons.
Grubblar över svåra ting (livet universum å allting). Men det gör mig bara deprimerad så jag måste lägga av me't.
Är nostalgisk. Även det kan ge svårmod.
Drar klyschor för att profilera mig.
Tittar på fotboll två gånger om året (lagom är bäst).
Förargar mig över nazismen i Alingsås.
Förargar mig över new age i västvärlden.
Längtar att kunna resa till Latinamerika.
Beundras över hur bra spel Civilization är.
Formulerar civilisationskritik.

Det blev lika mycket en beskrivning av hurudan jag är som vad jag gör. Sanningen att säga så bränns ledig tid iväg på internet.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Är en allsysslare, främst för att jag har svårt att definiera vad jag verkligen vill göra (...jag väntar fortfarande på svaret).

Jag pysslar med datorer, men aldrig som ett självändamål. Jag borde ha programmering som hobby, men har det inte, eftersom det är trist att göra på fritiden. Så datorn är ett verktyg, inget konstverk. Jag försökte visserligen sparka igång en Linux-server nyss men stöp på USB-modemet, så datorer får f-n hålla sig borta från mig nu framöver.

Musik kan vara fantastiskt att bara lyssna på, men det är ganska sällan jag kommer in på rätt humör för det. Musik kan dock fortfarande vara oerhört fascinerande...

Film är ett stort intresse men det tillåts inte uppta så vansinnigt mycket tid. Jag har inte så mkt till övers för vare sig kultfilmer, asiatiska filmer eller liknande utan gillar visuella och skådespelarmässiga underverk som Magnolia, The Thin Red Line, Requiem for a dream, etc. Jag minns dessvärre aldrig de riktigt bra filmerna :gremlaugh:

Läser gör jag sällan men jag har en passion för faktaböcker om diverse små och stora saker. Är för det mesta för snål för att köpa dem nya dock utan förlitar mig att jag kan sno dem från släktingar.

Heminredning är intressant, men jag är kass på det och brukar mest lägga ned mig på att planera vad jag ska köpa in, men aldrig komma längre....(5 l terrakottafärg, våtrumsspackel, epoxystenmassa...).

Jag brukar få många reprimander för min dragning åt att, under utvalda tidsperioder, titta på såpor som Bachelor, Joe Millionare, Fame Factory etc. För tillfället är jag dock "clean". DiscoveryMix går dock nästan alltid hem (är det inte irriterande att de inte visar dygner runt??). Scrapheap, Thunder Racing och halva dokumentärer om världskrigen är trevliga.

Jag spelar bara högkvalitativa dataspel och bara under utvalda korta perioder. Max Payne, Half-life, Mafia, GTA3: Vice city, etc är underbara men ack så korta. Har en liten sjuklig passion för NHL-spelen också, men det är så långt mitt sportintresse sträcker sig.

Men det är bara min fritid, och jag har inte så vansinnigt mycket av den varan. Läser till ingenjör på Chalmers, plus extrakurser på Chalmers plus Historia A (snart klar). Om jag bara kunde hade jag läst hälften av GU:s kurser (lingivistik, antropologi, religonsvetenskap, antikens samhällsliv, filmkunskap, etc, etc, etc).

Just det...det är ganska kul att betala räkningar också... det är nog mitt ordningssinne. Mjölk är också gott.

Projekt:
Skriva klart Neotech America
Läsa min studielitteratur i Latin
Programmera en språkverkstad
Skriva mer på världen Leom
Få upp nya NoGo
Slipa och lacka om golven
Ta MC-kort

/RipperDoc
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Badgerbadgerbadgerbadgerbadgerbadgerbadger

En hobby jag har är att göra seriösa rubriker på inlägg på ett visst forum. Äh, var det seriösa vi skulle vara här...? Nåja...

Skämt å sido, räknas bara rollspel som i att spela rollspel så har jag ju visst arbete på www.rollspel.nu att pilla med, och så försöker jag ju att påbörja mina egna rollspelsprojekt, men det går mindre bra just nu.

Jag skriver. Mest blir det noveller och artiklar, dock är det få som passar in här på www.rollspel.nu. Jag hoppas på att kunna ge ut en liten novellsamling eller så i framtiden, men det krävs så mycket och jag har så lite.

För de som hängt med i svängarna i min webdagbok vet att jag har fullt upp med att reda ut skola och kärleken. Har ni tråkigt kan ni ju läsa ikapp och skratta åt mig. Eller något.

Både film och musik avnjuts flitigt. Mina drömmar innehåller dock skapande av de båda också.

Förr läste jag en del, men det har nedprioriterats, tyvärr.

Projekt:
Livet
www.rollspel.nu
www.spelwebben.se
www.the-haven.tk
www.yassilus.tk
Noveller
Artiklar
Spelmakande
Skolan
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag pluggar matematik och filosofi, så jag önskar ibland att det var mina stora fritidsintressen också, men tyvärr är det inte så. Det är kul att plugga och jag skulle gärna jobba med endera ämnet, men det finns roligare saker att göra på fritiden. Egentligen ser jag mig själv som aspirerande författare, även om jag inte skriver något längre på grund av tidsbrist. Terone började som en värld där jag kunde låta mina berättelser utspela sig, och övergick till att vara ett rollspel först senare. För närvarande är det just Terone som är mitt stora projekt när det gäller rollspel och skrivande i allmänhet.

Annars sysslar jag med diverse blandade nördhobbies: läser en del serier, spelar en del tvspel (Gamecube och GBA), kollar på en del film, läser en del böcker (fast jag har tröttnat rejält på fantasy; för närvarande läser jag Rosens namn av Umberto Eco) och så vidare, även om forumet tar tid från alla dessa aktiviteter. :gremsmile:

Förr spelade jag massor av Magic, men det har jag dragit ner på ganska rejält. Dock kommer jag ändå att ägna fredagen och lördagen på Lincon åt att spela SM, vilket jag planerar att vinna.


/Dimfrost
 
Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Jag är väl inte så mycket rollspelare längre, spelar mycket sällan numera.

I stället så spenderar jag mycket tid med europeisk kampkonst inom ARMA Uppsala. Studerar också mycket historiska manualer och allmän militär litteratur.

Jag är också en inbiten yoga-utövare och har länge gått på Satyanandayoga i Uppsala. Kör ett solo-yoga pass 3-5 gånger i veckan. Det har hjälpt mig oerhört med att bli av med ett antal typiska yrkesproblem för en dataknappare.

Jobbar för nuvarande som IT-konsult, men ska byta till massör i höst. Har under senaste året pluggat massörutbildningen. Planerar på att bredda detta med lite annat skojsigt så småningom. Gillar att plugga in nya saker så jag kommer nog fortsätta att läsa lite anatomi och grundmedicin.

Från universitetet har jag en civilingenjörsexamen i teknisk fysik, men är ändå något av teknikhatare. Har alltid (i alla sammanhang) ogillat saker som inte fyller någon funktion.

TV har jag ingen tid eller lust till så det är helt meningslöst att försöka prata tv-program med mig. Film ser jag på ibland men då hyr eller köper jag en DVD för att själv få välja tidpunkt och film.

Gillar att diskutera, fundera och vara kreativ så det är skälet till att jag fortfarande hänger kvar på rollspelsforum trotts att jag egentligen inte spelar.

Kan ibland hamna i en dataspelskoma som varar i 1-2 veckor. Senast var det Morrowind och det är nog ett och ett halvt år sen eller nåt.

När det finns möjlighet så gillar jag att sänka ett par stop mörkt öl tillsammans med vänner.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Just det...det är ganska kul att betala räkningar också... det är nog mitt ordningssinne.
Vill du ha riktigt roligt kan du få betala mina också! Jag har någonstans kring 20 000 i räkningar den här månaden, så mycket roligare än så kan du inte få det!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
The horror, the horror!

AOOOWOWOOOWOOOAOOOWA (fullmåne)
Säg inte att du har gjort något så smaklöst! Ett sådant skräckslaget vrål då en fullmåne visas kan bara bara betyda en sak: Naken-Janne!

Nu får du skärpa dig!

(Och jag också...)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
spel: rollspel, arkadspel, tv-spel, kortspel, söta spel.

film: allt utom skräck. Gärna filmer som folk faktiskt kommer ihåg 20 år senare. Därför ser jag helst filmer som är minst 50 år. 20-talet var en bra tid för filmen.

serier: nu har det sinat lite, mest för att jag aldrig kommer ihåg vilket usagi-album jag ska köpa härnäst och för att jag lägger för mycket pengar på annat.

musik: jag drömmer om en komplett samling av merzbow och muslimgauze. Jag står ut med det mesta som är elektroniskt så länge det inte är fultechno, happy hardcore eller skräp. Men jag trivs bäst när öronproppar är ett måste och förstagångslyssnarna står och håller för öronen och försöker skrika "det här är inte musik". praise hardcore noise.

religion: jag har ett ganska nyligen uppväckt intresse för en viss religion.

politik: öh. jag har ÅSIKTER. okej?

socialt: fika, öla, klubba. Film är inget socialt, för om jag ens hör att det finns någon annan i biosalongen så förtjänar den personen att dö.

datorer: ja.

läsa: ja, mest cyberpunk och homosexuella heroinister.

elektronik: nyvunnet intresse av att bygga saker. Sirenen bör vara klar hyfsat snart, om jag bara kan lista ut varför den inte funkar :gremgrin: Sen vill jag hitta ett kopplingsschema för en dubbelchippad, midistyrd synth. Mos 6581-chippet då. hjälp mig med det! :gremgrin:

projekt:
få tummen ur och avsluta ouat-varianterna.
få tummen ur och påbörja rollspelsprojektet.
få tummen ur och få igång server-burken.
få tummen ur och få klart en demo.
att om ett år vara mcse i både windows 2000 och windows 2003.

öhm. sen liksom gillar jag bra saker också. typ.

chrull
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,234
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Inte Rollspelare längre och...

(om man nu kan sluta vara rollspelare?)

Jobbat som lärare inom rörlig grafik för film och TV (gjort animation som rullat i melodifestivalen sen 2000 : "prinsesskronorna blir till ljus")

Jobbat med filmeffekter på kortfilmer, varierat resultat. (green/bluescreeen, composite, wow-effekter)

funderat om och läser nu till lärare på umeuniversitet.

Ritar


pluggar in trivialfakta när andan faller på

läser hellre faktaböcker än skönlitterära verk
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Jag är nog inte riktigt lika inbiten som många andra här i "nördigheter" som många andra verkar vara. Fast jag förnekar ju också att "nördighet" existerar.

Förutom rollspel, tja, då gillar jag att läsa skönlitteratur, lyssna på musik, diskutera (precis vad som helst). Sen lirar jag fotboll, fast bara amatörmässig, och lyfter skrot. Träffa medlemmar av det andra könet brukar också ligga högt upp på listan. Men lite dator då och då skadar inte heller...Fascistisk politik är också "skoj", samt att göra sig rolig på andras bekostnad.

PS.
Sen dissar jag anime, arkadspel, film, serietidningar och TV-spel alla dagar i veckan också.
DS.

/MovinGalt - Skadeglädje är den enda sanna glädjen
 
Top