Brior
Swordsman
Re: Hmm...
Jag har faktiskt alltid varit förtjust i stenar och försökte förra sommaren tillsammans med min dotter tumla en näve ädelgrus till blankhet, men efter två veckors oväsen i stentumlaren såg de likadana ut som innan och då tappade vi liksom sugen.
Själv märkte jag dock att jag har en hel del gemensamt med folk häromkring, men jag har också intressen som ingen annan har. Vilket gjorde mig både glad och lite smått ledsen, det finns nämligen ingen här jag kan sätta mig ned och diskutera/bolla kring tex stenslipning... Varför det gör mig ledsen? Jo för att då måste jag ju söka mig kontakter på andra platser som inte förstår sig på min envisa koppling till just rollspel. Jag kan inte mitt upp i ett bubblande samtal kring varför smaragden är ett helvete att slipa säga att "det löser säkert dvärgarna jättesmidigt. Deras slipstenar måste ju vara perfekta eftersom dem kan tekniken", min samtalspartner skulle bara stirra på mig....
Jag har faktiskt alltid varit förtjust i stenar och försökte förra sommaren tillsammans med min dotter tumla en näve ädelgrus till blankhet, men efter två veckors oväsen i stentumlaren såg de likadana ut som innan och då tappade vi liksom sugen.