Nekromanti Rollspel på GothCon XXX

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
"Vad planerar folk att spela, i rollspelsväg, på årets gothcon?"
Jag tänkte åka ner med husbilen fullpackad med rollspelare och umgås. Och så spelleda Skymninghems Girighet, om jag får. Vet inte om Fogge registrerade att jag var intresserad. Eventuellt kan jag tänka mig att spelleda Ereb med mina egna BRP-regler eller Feng Shui, helt utanför något arrangemang.

/Han som kanske borde göra en intresseanmälan som är lite seriösare än att skriva "Jag kan tänka mig att spelleda Girighet" på irc
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Ska spela Girighet, honungssommar, fjälldåd, nyckeln och silver city... så jag är rätt fullbokad he he :gremwink:

Jag söker dock spelare till de flesta utav dessa spel (grupperna är inte fulltaliga). Så om någon är intresserad så kan ni titta i kontakt forumet eller skicka ett PM så får ni mer information. I övrigt så ska jag nog spela dungeon of doom åtminstone en gång, "guld och bly" och eventuellt något krigsspel. Sedan så kommer jag att prova/spel diverse andra spel som vi stöter på under konventet.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Re: Dungeon of Doom

»Vi har nämligen bestämt oss för att hoppa över det i år […]«

Ett litet förtydligande kan vara på sin plats: Det är inte så att vi bara hux-flux beslutat oss för att inte köra Dungeon of Doom på GothCon XXX. Däremot har det visat sig att de flesta av oss som brukar hålla i arrangemanget inte har möjlighet att åka till GothCon i år – och de flesta av våra »ordinarie vikarier« är även de upptagna med annat.

Så vi åberopar force majeure och kommer tillbaka med buller, bång och Dungeon of Doom 2 till GothCon XXXI.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Dungeon of Doom[OT]

Om du läser resten av inlägget så förstår du varför de hoppar över det i år. Det är inte direkt så att de plockar bort det utan en god anledning. Jag kan inte se någon ironi i ditt inlägg, om det nu finns någon, så det känns lite onödigt att anklaga någon för att vara en dålig och ond människa.

- Jocke
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Re: Dungeon of Doom[OT]

Fast nu är det ändå så att vi är onda och dåliga människor. :gremgrin:

Jag har också träffat Blaren – som dött ytterst entusiastiskt i DofD – ett par gånger och känner mig ganska säker på att hans inlägg bara var ett ironiskt sätt att påpeka att han är en smula besviken över att inte få dö i DofD i år igen.

Men tack för att du rusade till vårt försvar.
 

Blaren_UBBT

Veteran
Joined
26 Jul 2001
Messages
58
Location
Göteborg, SwärjE
Re: Dungeon of Doom[OT]

Jag ska försöka att markera ironiska inlägg med stora fluffiga och rosa skyltar där det står "observera ironin" i fortsättningen.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Dungeon of Doom[OT]

Fast nu är det ändå så att vi är onda och dåliga människor.

Ondare och dåligare!!! Jag vill ju dö! *blir sju år och ligger och skriker på golvet*

,-)

Okay - jättetrist men går det inte så går det inte - man skall dessutom göra saker som man tycker är kul, inte för att man "måste" eller stressa ihjäl sig. Så det låter som ett bra beslut även jag kommer att sakna era sadistiska leenden och pokeransikten som säger positiva saker som "Oj, Crit", "Paralyserad i... 9 rundor" eller "Den träffar, träffar, träffar och ... träffar".
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Det brukar vara möjligt att hitta nån grupp med för få spelare att hoppa in i. Ett tips kan vara att sätta upp lappar med telnummer, vad du vill spela och sånt vid kafeterian.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: Dungeon of Doom

Jävlar vad synd! Nu måste jag förmodligen anmäla mig till Gothcon nästa år igen... Morr o fräs! :gremtongue:

Och dessutom leva med vetskapen om att jag aldrig fått spela Dungeon of Doom 1. Snyft...
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
För min spelgrupp blir det Girighet, Hämndens kalla rätt, Nyckeln och Vitt kontrakt. Hade dessutom velat spela Honungssommar och Fjälldåd, men den onde och synnerligen elaka skräddaren Avatarex sade bestämt nej. Jag misstänker att han hatar Riotminds...? :gremgrin:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Attans !

Det var ju välldans synd att det inte blev nått Dungeon of Doom på GothCon. :gremfrown:
Hade ju sett ifram emot att lira det hela ! Jag får väll helt enkelt ta igen det vid nått anat konvent,... :gremtongue:
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Fotnot [OT]

Jag har också träffat Blaren – som dött ytterst entusiastiskt i DofD – ett par gånger

Jag bara måste påpeka att jag först läste den där förkortningen som "Dungeon of fucking Doom"...

--
Åke
 

Blaren_UBBT

Veteran
Joined
26 Jul 2001
Messages
58
Location
Göteborg, SwärjE
Re: Fotnot [OT]

Jag bara måste påpeka att jag först läste den där förkortningen som "Dungeon of fucking Doom"...

Vilket naturligtvis skulle vara en lämplig förkortning... Även om vi lyckades spela bra länge på senast GothCon :gremgrin:
 

malmkvist

Warrior
Joined
9 Oct 2004
Messages
236
Location
1) Halmstad 2) På sjön
Om min anteckningar inte sviker mig blir det nog följande rollspel för SF Demagogerna:
1)Prinsessa försvunnen, Past Sins
2) Casus Belli
3) Honungssommar
4) Hämndens kalla rätt
5) Nyckelen, Vitt kontrakt
6) Bakom hans ögon
7) Dude where´s my booze

Utöver dettta kommer medlemmar att spela WHFB också.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Tuvas Konventsguide [OT]

Kanske börjar bli dags att uppdatera den? Sverok VG heter Sverok Väst nuförtiden, och bussresor till konvent brukar komma och gå i takt med att distrikten byter styrelser.

Och släng in mer tips och tricks, typ överlevnadshandbok, så att folk kan "opta" sina konvent. Ta med några värstfallsscenarion och hur man klarar sig ur dem, och några bästafallsscenarion och hur gött det är med dem. :gremsmile:

Fogge - längtar till Gothcon
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,642
Location
Uppsala
Jag kommer hoppa över GothCon i år. Det gav mig några roliga år, men förra året kände jag mig mest som en katt bland hermeliner. Skulle jag åka dit i år så skulle det vara för att träffa skoj folk. Och max en dag...

Men oavsett vad så har det en speciell atmosfär - absolut. Enjoy. Om några år lär man väl vara tillbaka igen, när man fått sina prioriteringar redigerade igen. Hehe.
 
Top