Nekromanti Rollspel på GothCon XXX

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Vad planerar folk att spela, i rollspelsväg, på årets gothcon?

Själv är jag, och mitt lag, anmälda till Fjälldåd (DoD), Honungssommar (Götterdämmerung) och Vitt Kontrakt (Neotech 2).

I övrigt tänkte jag testa Dungeon of Doom för första gången i år, det verkar mycket mysigt, hittade det aldrig förra året.

Så, hur ser gothcon ut för er? Vilka arrangerade scenarion ska ni spela? Vad har ni tänkt spela för övriga spel?

//Boboliwsy, i väntan på den heliga maten
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Fredag
Pass 1 - Hämndens kalla rätt (R11) - Eon
Pass 2 - Honungssommar (R10) - Götterdämmerung

Lördag
Pass 4 - Fjälldåd (R02) - Trudvang
Pass 5 - Nyckeln (R04) - Kult

Söndag
Pass 7 - Skuggor ur det förflutna (R14) - Western

Tänkte undvika zombie-passen framåt nattkröken den här gången... :gremgrin:
I övrigt kommer vi att sova i våra egna sängar eftersom vi alla bor i Götet. Lyx på min ära!
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Vid 30 års ålder tycker jag det är dags att jag besöker mitt första konvent. Men spela? Tveksam. Ska gå dit mest för att jag är nyfiken.

Torbjörn
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Utöver att få en samlingspunkt för Team Noir så skall jag konsumera en massa och snacka med mina konventsvänner.

Och Dungeons of Doom dårå.

FREDAG
Past Sins (R12) [In the Dark]
Honungssommar (R10) [Götterdämmerung]

LÖRDAG
Fjälldåd (R02) [DoD]
Vitt Kontrakt (R17) [Neotech 2]

SÖNDAG
Hämndens Kalla Rätt (R11) [Eon]

Bara svenska spel. Och två som jag varit med och skapat - tidigare har det fått vissa spelledare att bli nervösa. Jag som är så snäll. ,-)
 

quisling

Warrior
Joined
24 Jan 2004
Messages
206
Location
Göteborg
I år blir det bara dagpass. Känns lite gubbigt, det gör det, men vill ha tid både till att hänga runt på området och till att skriva klart uppsatsen som väl knappast kommer att vara klara i tid till gothcon...

Spelleder de här passen. Ska bli skönt att inte spelleda friform det här året.

Pass 1 Hämndens Kalla Rätt (EON)
Pass 4 Vitt Kontrakt (N2)
Pass 7 Hämnens Kalla Rätt (EON)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Inga fastställda aktiviteter än, men jag släpar med mig Höstdimma och tänker spelleda det för alla som är intresserade.

Finns det inga intresserade så lär jag driva runt mellan drop-in aktiviteter för att testa lite olika spel, och kanske hänga en del i brädspelsbaren för att utse några nya inköp.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Spela? Mest kommer jag spelleda, San Andreas och i Rollspelsbaren... Får se om jag ytterst eventuellt hakar på sambons lag i något, men vet inte riktigt vad de anmälde sig till.

Men ska nog även delta i Verbal Kombat :gremwink:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Ett pass skall det spelas, nämligen Skuggor ur det förflutna på Pass 7. Sedan är det tre pass som skall spelledas (Past Sins). I övrigt är det mest drällande, skitnsack och liknande som kommer vara min vardag på konventet.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Nu ska vi se:

Fredag:
Pass 1: Snöflodens Fall (Dogs in the Vineyard)
Pass 2: Indierummet, testa en massa.
Pass 3: Girighet (Skymmningshem: AI)

Lördag:
Pass 4: Vitt kontrakt (Ntech 2)
Pass 5: Nycklen (Kult)
Pass 6: Bakom hans ögon (Noctum)

Söndag:
Pass 7: Dega

Känns som om jag kommer vara lagom trött på lördagnatten men det fanns så mcyket jag skulle vilja spela, lägg därtill att jag om det inte fanns något annat att spela nog hade tillbringat hela konventet i Indierummet.

/Marcus
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, tänkte testa på Höstdimma. Det är det enda som jag ahr åplanerat sådär i förväg faktsitk.
Självkalrt så blir det ju även Dungeoon of Doom.

Annars snär det gäller andra spel så tänkte jag väll hänga n hel del hoss SARZ-gänget & se vad de har att erbjuda iår.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Hur går det till? (OT)

Jag har aldrig varit på ett "-con" tidigare och undrar hur detta fungerar. Går man bara runt och spelar eller ska man föranmäla sig eller vadå? Vilken vecka är det? Jag vet att detta inte är ett svar på Boboliwsy's fråga, men jag tycker att det var bättre att ta upp det här än att starta en helt ny tråd.

//Emil "Kanturi" Nises, uppskattar alla svar.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
We're so Screwed

We're so Screwed såklart, eftersom jag är arrangör till det hela. Utöver det har jag raggat upp tre av de bästa massmörda.. spelledarna som går att få tag på härifrån. Sedan när man vill ta en rast därifrån, tänkte jag spelleda Trudvang några omgångar också.

Så har du inget för dig, sväng förbi We're so Screwed och tävla!
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Hur går det till? (OT)

Det är i påsk, kolla in deras hemsida för att läsa mer om just GothCon. Traditionellt är det bra att föramäla sig, men nu mer finns det rätt gott om drop-in rollspel också.

Brukar och underlätta att åka i grupp, en gång i tiden fanns det inviduella arr för rollspelare, men nu är det så gott som uteslutande grupparr. det brukar visserligen kunna lösa sig genom att det alltid dyker upp grupper som saknar folk :gremwink:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Nuttin'

Däremot ska jag spelleda tre pass: Honungssommar (GD) pass 2, Honungssommar pass 3 och Fjälldåd (DoD) pass 5. Så då får jag säkert någon sådan där bekäftig forumsgrupp på halsen och kommer att bli utskämd som spelledare för all framtid. :gremwink:

Nåja, något spelande blir det väl alltid men inget organsierat direkt.
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Full fart!

Jag skall spelleda mitt scenario Dude, where's my booze? under tre pass, och spela ytterligare två pass. Förra året slutade lite sömn och många rollspelspass i rad med att jag somnade i en hög, och väcktes av mobilen, utan att veta var jag var, eller vem (!) jag var. Jag föredrar att ha mina personligheter ganska samlade, så mellanpasset på fre- och lördagen tänkte jag ägna åt brädspel och annat mindre mentalt ansträngade. Om Witch Trial Live kommer, så är det ju en given punkt!
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
För mig och min grupp blir det Snöflodens fall, San Andreas, Drömmar i silversken, Vitt kontrakt och Dude where's my booze. Ska väl försöka hinna med ett besök till Indierummet och hälsa på Jonas Karlsson och Arvid(os) också... Får väl se vad vi spelar där då, men PTA ligger varmt om hjärtat.

[Edit]: Kan tillägga att vi i år utökat till fem spelpass (plus indierummet om vi hinner då), från de tidigare årens fyra för att minska på dötiden. Det låter som en bra idé att ha tid att vandra runt på konventet och dega, men man blir bara uttråkad, så i år blir det mer spel och mindre sunkande. Kommer bli toppen, så länge spelen och spelledarna är bra det vill säga.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Dungeon of Doom

"I övrigt tänkte jag testa Dungeon of Doom för första gången i år, det verkar mycket mysigt, hittade det aldrig förra året."

Tyvärr så kommer du och alla andra få det knepigare att hitta Dungeon of Doom i år. Vi har nämligen bestämt oss för att hoppa över det i år för att satsa på en ny Dungeon of Doom för framtiden. Gothcon har inte hunnit ta bort Dungeon of doom från deras lista än, om de alls kommer göra det.

Jag ska istället spelleda We're so Screwed tillsammans med Yyy, Snigel och Zaphod. Det är Star Wars och drop-in så ni som tänkt att spela Dungeon of Doom kanske kan överväga att ta ett varv hos oss istället?
 

LukeFagwalker

Veteran
Joined
8 Nov 2005
Messages
175
Location
Hjärtum
Tänkte dra ner nån dag och kolla men det verkar som om alla har ställt upp med lag eller spelgrupper på rollspelen. hur gör man om är ensam och bara vill spela lite rollspel med några vänner man aldrig sett innan???

är gärna med på något DoD6 spel då jag vill spela med lite mer erfarna DoDare för att lära mig mer. (i skrivande stund är min enda erfarenhet av DoD att ha spelledit ett äventyr för min spelgrupp som inte heller hade spelat DoD förr)


///Lukefagwalekr
 
Top