Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2017 v23

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Där är en del andra filmer som jag är intresserad utav (kanske en handfull eller så)... men de ligger på en ren "kanske bio"-lista för mig. Där "kansket" helt och hållet beror på antingen "jag kommer antagligen inte ha råd att se den", eller den mycket större "I can wait... i'm in no hurry".

Transformers t.ex, även om jag gillar de flesta av de filmerna, och gillade de tecknade serierna som liten, och att jag kommer se de filmerna, så har jag aldrig sätt dem på bio.

Sådana filmer kommer bara ses om jag har pengar, och om de råkar gå under samma dag som jag ser de där 9 "måste/vill se på bio" filmerna där jag kan puzzla ihop visnings tiderna med varandra.


Edit: Oooh... nice! "Teaser Trailern" för Black Panther dök upp för en del timmar sedan! Ser intressant ut! Och är ju totale en "must see" för mig. :grin:

Fast... kan man verkligen kalla en video på nästan 2 minuter för "teaser"? XD

 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,003
Location
Ett häxkräl
Jag har sett Bamse och häxans dotter.

Gång på gång har häxan Hatiora och hennes (adoptiv)dotter Lova blivit bortjagade av andra för att de tror att häxor måste vara onda. Nu bor de i Kullarna och Lova vill hitta vänner och leva ett vanligt liv. Men när Krösus Sork ber Hatiora hjälpa honom att lägga vantarna på guldet i bävrarnas damm låter hon sin mamma övertala henne om göra något väldigt, väldigt dumt ... Ska Lova falla in i sin mors elaka fotspår eller finns det en väg ut ur den onda cirkeln - för dem bägge?

De här filmen är riktigt snyggt gjort, men i övrigt lämnade den mig rätt ljum. Ståryn är varken bättre eller sämre än många andra Bamseberättelser, sångerna rätt bleka, röstskådespeleriet inget utöver det vanliga. Bamse är i allmänhet en rätt blek figur (utom sin självgodhet) så det är inte mycket att säga om att han är det här också, men att både Skalman och Lille Skutt är bleka är inte ett gott betyg. Visst, det är Lova som är huvudperson, men ändå, med sådana väl inarbetade karaktärer måste man lyckas.

Nu är detta inte en film med cyniska 45-åriga gubbar som målgrupp. Enligt min medrecenent är det här en film som är "lite läskig och mycket rolig".
 
Top