WRNU Rollspel.nu-monter på Bokmässan 2026

Fy fan va roligt! Jag älskar mässor! Jag vill också vara med. Vi kanske borde upprätta en arbetsgrupp för att göra det lättare för oss att planera upp och så? Dum fråga kanske men vart kommer nästa års mässa äga rum?
Arbetsgrupp är bra. Det svåra brukar vara att få ihop monterbemanning i flera dagar (som väl påpekats), men det beror förstås på hur pass ambitiöst program som man vill ha.

Arbetsgrupp är bra. Det svåra brukar vara att få ihop monterbemanning i flera dagar (som väl påpekats), men det beror förstås på hur pass ambitiöst program som man vill ha.
Börja med arbetsgruppen först och kolla sedan intresset bland oss forumiter om vi kan bemanna montern under de aktuella dagarna.
Jag kan absolut vara behjälplig med att bygga upp/inreda om det behövs. Jag kan även bemanna, men be mig inte hålla i panelsamtal och sådant, det finns det andra som är mycket mer lämpade för. Däremot kan jag agera glädjespridare och rollspelspeppare till mässbesökarna.😁

Eftersom folkbildning också är ett tema kan man ju fundera om det går att göra något med VoF om spel och folkbildning.

Nej! Monterprogrammet måste reflektera vad wrnu ÄR. En evig diskussion. Ett evigt panelsamtal.

Upplägg:
Vi har panelsamtal med olika ämnen på vanligt manér som avhandlas 20-30 min
Det är aldrig paus mellan ämnena.
Paneldeltagarna byts ut pö om pö, aldrig alla på en gång, enligt ett schema. Ämne ett glider in i ämne 2 som glider in i ämne 3
Vem som helst i publiken kan ”tap in” och ta en paneldeltagares plats.

Theseus panelsamtal!
Briljant! Stafettpanel : )

Back