Nekromanti Rollspel.nu-grupp i WoW …

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Horde ftw!

inget fjamsigt alliance!

orka spela på pve.. springa runt och vara carebears.. :gremmad:
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
haha fair enough :gremsmile:

1. Horde är roligare att spela tycker jag. Har 2st lvl 60s en horde och en alliance.

2. Pve verkar sjukt tråkigt att inte kunna attackera folk från alliance/horde om dom inte vill det.

3. Man kan pve:a om man vill på pvpservrar också.

4. Okej att man blir gankad av lvl 60s på pvpservrar men det hör ju till mmorpgs imo

for the horde

va det bättre?
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Jag har spelat upp karaktärer till högnivå på både PVE- och PVP-servrar. PVP har sin attraktion, och jag förstår definitivt de som fastnar för det.

Det är snorkul att leka katt- och råtta med en motståndare runt sin egen nivå. Att vara på helspänn medan man levlar/grindar istället för att bara slögrinda. Etc.

Det är inte snorkul att bli oneshottad av en lvl 60-rogue som håller terrorvälde i en questhub när man försöker levla sin lowbie. Att bli gankad av ett smärre hord drägg som sprider sig med vinden så fort signifikant motstånd samlar sig. Att behöva slösa en massa tid och resurser pga någon fjant fått för sig att corpsecampa. Etc.

Det roliga är nästan såpass roligt att det uppväger det tråkiga. Jag saknar den spänningen när jag spelar på PVE-server. Nästan. Men för min del, inte riktigt. Jag förväntar mig inte att hålla ska hålla med, och för deras del finns det ju PVP-servrar.

Och vill man samla folk från ett forum såhär är det nog enklast att köra på "minsta gemensamma nämnare" så att säga.

(Fast jag vet inte varför jag lägger mig i; jag kommer inte att spela med i vilket fall—kontot är stängt, och även om jag återöppnar det blir det för att fortsätta spela där jag har RL-polare som, ärligt talat, vägar över er wrnu-drägg. :))

va det bättre?
Nej. Det hade t ex varit bättre om du skrivit med stor bokstav i början av varje mening, punktation i slutet, och kunnat stava till t ex "var". På det sättet hade du bekräftat färre fördomar om PVP-spelare... ;-)



(EDIT) Det är irriterande att på det här forumet funkar det inte att skriva i stora bokstäver för att få fetstil. På ett annat forum jag frekventerar funkar det inte om man använder små bokstäver. Inte första gången jag blandar ihop vilket som är vilket.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Kunde inte sagt det bättre själv.

PVP i all ära, men att hävda att ganking är kärnan i MMORPG's? I wholeheartedly beg to differ. :gremsmile:
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Kunde inte sagt det bättre själv.

Det är det ju.

I EVE Online. Där är hela spelet uppbyggt kring PVP. Men det är ett helt annat tänk än vad WoW har. Som tur är.

De är väldigt bra på sina saker. :gremsmile:
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Re: För att få slut på diskussionen …

Tufft. Jag sätter upp en troll rogue så snart jag kommer hem.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Re: För att få slut på diskussionen …

Rhozka har börjat vittja fickorna på demon kritterna i Valley of Trials. :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Jag har guild chart!

Nu har jag (Heavjin) köpt en guild chart för Raiders of Wrnu så jag kommer sparka på er eller så får ni sparka på mig så fixar vi en signatur så att gillet kan dra igång. Sen vore det kul om någon kunde dela med sig av en slant för jag är pank efter den ohyggliga summan på 10s (och vi får spara till 10g så vi kan göra en tabard). :gremsmile:
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Re: Jag har guild chart!

Hum vi har nu fått en Rogue till och då jag även har startat en Warlock som heter Mordtak kanske det blir den jag spelar istället. Har upptäckt hur mycket jag suger som melee spelare i grupp så en 'lock kanske är rätt istället. Skulle även den gå dåligt så kan jag ju alltid bygga mig en drutt eller präst och köra. De kan jag spela :)
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Ni är välkomna till vårt nya forum.

Istället för att ta upp värdefull plats från annat i detta forum, har jag skapat ett nytt forum för allt kring gillet.

Önskar någon mer bli med är det bara hojta till någon Redaktör så adderar dem er till gruppen!
 
Top