Nekromanti "Rollspel nära leda till mord"

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Var han en bra prickskytt? ;)

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Undrar om han skjöt d20:or på förbipasserande med slangbella? En riktigt duktig d&d-spelare skulle nog klara av det tror jag..

<hr></blockquote>



På den punkten skulle nog en D&D-spelare klå en GURPS-spelare. D20arna är både tyngre och mer aerodynamiska än D6orna!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Uppföljning (av annan sort)

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Jag läste USA Today på flyget hem från Geneve idag, och där uttryckte en FBI-"profiler" tankar om att "prickskytten" som har skjutit en massa folk i Washington med omnejd, "måste ha spelat Dungeons & Dragons". Bara sådär, oförhappandes, utan någon eftertanke eller analys.

<hr></blockquote>



Samma brist på tanke som när amerikaner stämplar kommunist eller terrorist på allt de inte gillar. Det behöver inte ha med saken att göra, det är en enkel retorik som funkar för den stora dumma massan.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Re: Ny artikel

"Rollekar" är ju ett klart mycket bättre ordval för vår del än "rollspel".

/Mikael - hoppas att folk kommer ihåg ordbytet
 

hyperdrive

Veteran
Joined
6 Jun 2000
Messages
193
Location
Uppsala
Hur många skrev till DN?

Var det någon som skrev till DN och framförde sina åsikter och sundare argumentation? Det låter som en 'patch' från DNs sida.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Vem fan läser Aftonbladet?

Snalla du, vet du egentligen hur många som faktiskt läser metro? Majoriteten av läsarna kollar i följande ordning;

1. serierna
2. min mening
3. Kollumnen
4. den lilla luckan på framsidan, nere i hörnet

efter detta läser människor själva tidningen, fram till det att de ska gå av, vilket vanligast är emellan 2 och 3
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Re: Vem fan läser Aftonbladet?

För att inte tala om Helsingfors. /images/icons/laugh.gif

Men det är knappast samma tidning, och ja, jag vet att den finns i Paris och Rio också...

/Berserk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Vem fan läser Aftonbladet?

blev den inte typ bannlyst från Paris? Har för mig att jag såg nått på TV:n om att alla metro blev förstörde och de som delade ut den(vissa) blev misshandlade och grejer... Tror de inte var fackligt anställda eller någe...

/Jonas, gör också onödiga kommentarer
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Vem läser Skuggvargs signatur?

Skuggvarg gråter i det tysta, men ingen ser.. Ingen ser Storugglas kamp i mörkret.. *Dum-dum-DUM!*

...Vafalls? Jag kämoar inte i något mörker! Jag kämpar i dagsljus och mjuka fåtöljer, så det så!


Storuggla, tillbaka
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Re: Hur många skrev till DN?

Jag hoppas att de som skrev till DN höll en vänlig ton. Det vore synd om något pucko förstörde för oss andra genom att spy galla över journalisten.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Dagsljus [OT]

Eh... jo, men jag kämpar inte på jobbet. Jag kämpar mestadels mot att motstå seriebutikens och SF Bokhandelns frestelser... och mot ninjor så klart.


Storuggla, fylld med Barry Manilow ch jordgubbsylt
 
Top