Nekromanti Rollspel när man är full

Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Tjafs hit och dit

Så bra att du är mogen. Det beror nog på att du pluggat så mycket matte, tror jag. Fast du kommer aldrig att disputera....det säger alla som jag har talat med om dig.....



Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Härlig debatt grabbar!

Vill inte gå in och förstöra stämningen, men måste bara säga att ni har gjort min måndag roligare /images/icons/smile.gif

Tack för det, väntar med spänning på utvecklingen av den här tråden!

"When the DM laughs it is already to late"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Härlig debatt grabbar!

Targon tjafsar alltid med allt och alla.....och sen kommer han med något mähä om att det är med glimten i ögat. Berätta sen för mig om Magic of Faerûn är något bra.....




Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Disputerade i våras [NT]

/images/icons/tongue.gif

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Att spelleda Starwars med hembränt! (långt)

För många år sedan (7-8 tror jag), hände detta. Jag och en kompis hade suttit i solen och spånat på en karaktär som han skulle spela i SW. Vi drack en massa öl, det var varmt och vi blev lite rusiga.
På kvällen skulle vi spela, och jag skulle vara SL (som vanligt). Vi passade på at köpa mer öl på vägen till spelmötet. Dock lyckades min kompis få in plastpåsen i sitt cyckeldäck, varpå all öl föll i marken.....
....vi kom fram till slut, fast med tämligen omskakad öl.

Spelandet började, och vi fortsatte att dricka öl. Ölen tog slut, ock stämningen skönk markant i rummet. Förslaget var att köpa mer, men vi hade inte tillräckligt med pengar.
"Jag har ju hembränt hemma" sade en av oss....varpå alla jublade.
Snabbt fram med lite groggvirke, som tog slut snabbt skall tilläggas. Stora glas togs fram, och humöret var nu på topp.

Spelarna hade precis landat på en djungel planet, när den första spelaren började må illa.....lösningen: hans karaktär dog, medan han spydde, för att sedan åka hem för att sova.

Äventyret fortsatte, likväl som drickandet...detaljerna började nu att bli suddiga för mig som SL, men jag visste att spelarna skulle ta sig in i en bunker kontrollerad av imperiet. Ungefär samtidigt då första striden skulle bryta ut, somnade den första av spelarna i soffan....
....medan de andra slog sina t6:or vaknade han till då och då, med fnissande och svamlande utsagor om att hans karaktär skulle återvända till skeppet.

Själv hade jag börjat att tappa konceptet helt, men som ett mirakel lyckades vi spela klart äventyret...
...jag snabbade upp processen genom ett genidrag som bara en SL kan ta till: ha ihjäl alla och det snabbt.

Nej, sprit och rollspel går inte hand i hand...om det inte är måttliga mängder av bägge /images/icons/smile.gif

"When the DM laughs it is already to late"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Disputerade i våras [NT]

Attans också! Jag som ville chockera dig med ett påstående taget från luften.

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Att spelleda Starwars med hembränt! (långt)

Fast det låter som om ni hade väldigt kul.....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Att spelleda Starwars med hembränt! (långt)

Det var jätte kul....fast snurrigt. Skall berätta om Gabri L's och mina strapatser en annan gång.....alkohol är med där också/images/icons/smile.gif

"When the DM laughs it is already to late"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Caen har visst skaffat sig en hobby! ;) [NT]

ratata ratata ratatata ratatata
rototo rototo rotototo rotototo



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Caen har visst skaffat sig en hobby! ;) [NT]

Näää, jag bara trackar Targon för att det är kul, det är inte så seriöst jag går in för det....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: full & seriöst... tror inte det..

<I>Visst allt blir så mycket roligare när man är lagom full.</I>

Tror jag har nämnt den nån gång förut, men "dungeonröj á la Socker-Conny" kan klart rekommenderas. Monster dödas med splatterljud från Bad Taste, alla raggar ohämmat på alvprinsessor och lyckligt jubel uppstår när det kommer en orch (ev försöker nån ragga upp den också).
Däremot bör man undvika fällor som de måste lösa gåtor för att ta sig förbi o dyl. (-:

--
Åke
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: full & seriöst... tror inte det..

Du får inte raggar på nån! Du har ju sagneeta!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: full & seriöst... tror inte det..

<I>Du får inte raggar på nån! Du har ju sagneeta!</I>

<SMALL>(Nitpick: Sangeeta - fast vi försöker få henne folkbokförd som 'Sangita')</SMALL>

Jo, men jag räknar henne till kategorin alvprinsessor. (-:

--
Åke
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter ju spejsat !!

Hehe !
Det låter ju helt klart som ett bra fyllespel !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Låter ju spejsat !!

<I>Det låter ju helt klart som ett bra fyllespel !!</I>

Där sa du nåt... Man kunde ju göra ett <I>spel</I> på det (antar att ett lätt modifierat Playelf skulle funka bra, dock).
När mina spelgäng har lirat sånt har det oftast varit i Rolemaster, nån gång i WFRP - ett ganska enkelt spelsystem är förmodligen att föredra, fast det brukar ändå inte vara nån som minns efteråt ifall reglerna följdes eller inte. (-:

--
Åke
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mmm !

Exakt, man brukar följa reglerna de första 4 ölen. Sen allt eftersom man blir mer packad så skiter man i reglerna. Så man kanske ska ta och göra nått bra systemlöst 6 regelfritt spel som passar till olika fyllerollspel....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Mmm !

Tavelsjö RollspelsKlubb (TRK) som gav ut fanzinet Hypnosis en gång i tiden gav också ut ett spel avsett att spelas under inflytandet av kröken, "Vin, Kvinnor och Sång". Det kom aldrig riktigt i tryck när Hypnosis avsomnade, men jag har ett ex hemma. Det utspelade sig i vad som i brist på bättre måste beskrivas som vår verklighet, fast såsom den skildras i Douglas Adams' böcker om Dirk Gently. Bland annat kan jag nämna att tabellen för "tidigare sysselsättning" innehöll "Gud" och att man som nackdel kunde ha "Attraherar Jehovas Vittnen".

Sedan finns ju Drakar och Demoner Rese från de somgav ut Armageddon. Utrustningslistan inkluderade "Dan Hörning i en hink". ('Va'? 'Ja, han kan alltid vara bra att ha.')

Slutligen lanserade Paul Mason i sitt prozine Imazine som slogan "Ett rollspels regler skall vara så enkla att jag minns dem när jag är packad", vilket väl är en test så god som någon...

Nightowl, har som nämnts roligare nykter

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Se där ja !

Ok, det finns ju tydligen en hel del fyllerollspel ändå. Låter ju bra ifall man skulle få för sig att spela när man är onykter...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Nej nej nej nej!!!

<I>Sprit och rollspel hör lika väl ihop som sprit och bilkörning. Inte alls, med andra ord.</I>
Har du testat eller? /images/icons/wink.gif

Mac - har inte ens körkort
 
Top