Nekromanti Rollspel -> film och spel

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
Vilket rollspel tycker du ska bli film eller spel???
Jag tycker nog att Mutant UA skulle göra sig bra som tecknad film eller MMORPG. Mutant UA som film ska vara tecknad och på svenska för att bli bra. Mutant UA som film med skådespelare, urk... Skulle bli bra som MMORPG med tanke på vapenbyggande, bildepåer finns, vapen och mutanter, skulle bli anorlunda från de andra MMORPG:en.
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Jag är ganska nöjd med det som finns på marknaden nu. Både film- och spelmarknaden. T.ex. CoC hade visst gjort sig bra på PC spel, men det finns så pass många "liknande" spel, som gör det relativt ointressant.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Rollspel -> film och spel [RotK-spoiler]

Dragonlance drömde jag om i yngre dagar. När jag såg häxmästarkungen flyga omkring i Morgul fick jag kusliga vibbar till en draklord på drakrygg. Till och med hjälmdesignen var mycket lik den klassiska från DL-utsidorna.

Den som lever får se.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Dibbe!

Jag fuskar lite och säger Diablo II (det finns ju faktiskt som rollspel, så det är egentligen inget fusk). Men det skulle jag verkligen vilja se som film. Jag tilltalas av den kvasibibliska mytologin som finns i spelet.

För min del skulle det gärna få vara en datoranimerad film (av animatörerna på Blizzard of course). Jag rådiggade nämligen filmerna i datorspelet.

/Vulf
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Tja, först och jävligt främst så kunde ju SciFi Channel få tummen ur och göra klart TV-serien på Riverworld som man gjorde en pilot på.

Sedan så kunde ju Autoduel vara kul. Kanske Illuminati eller Chtorr?

I övrigt tror jag att de favoriter jag skulle vilja se på film eller TV redan finns, då de gått andra vägen. Prisoner, Star Wars, Farscape osv.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Mmm. En Mutantfilm hade ägt. Eller Warhammer. Eller Warcraft. Eller mysig Trudvangsmatiné. Eller Fallout. Eller Space above and beyond(lite fusk kanske, men jag vill se alla säsonger!). Eller D&D. Vänta. Been done. Det sög. Vi stryker det. Eller Usagi Yojimbo (i rätt tidsperiod, inte som Turtleskompis).
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Min dröm har gått i uppfyllelse redan !

Tjaaa, om jag säger såhär..
Min dröm har gått i uppfyllelse redan. Sagan om ringen-trilogiin finns som film, böcker & rollspel.
Kan det bli mycket bättre ??

/ Johan K, som undrar varför i h-vete man redan börjar skjuta raketer..
 

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
Re: Rollspel -> film och spel [RotK-spoiler]

Dragonlance drömde jag om i yngre dagar

åh. drömmer fortfarande... :gremgrin:

har alltid tyckt att Dragonlance skulle bli väldigt häftigt på vita duken... visst, det kanske är fantasy av det mer ordinära slaget.. men ajg gillar det... karaktärerna är underbara (jag gråter och skrattar på samma ställen fortfarande, trots att jag läst krönikan fem gånger nu. :gremblush: ), settingen är fräsig...

och dessutom... there be dragons!'

Mer Drakar på Film (ny protestklubb) :gremtongue:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Min dröm har gått i uppfyllelse redan !

Min dröm har gått i uppfyllelse redan. Sagan om ringen-trilogiin finns som film, böcker & rollspel.
Kan det bli mycket bättre ??
Japp, den finns som över ett dussin datorspel också. Dessutom finns det löjliga action figures...

Johan K, som undrar varför i h-vete man redan börjar skjuta raketer..
Det gäller att skjuta raketerna innan de skjuter dig. Sådan är naturens lag.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Min dröm har gått i uppfyllelse redan !

Japp, den finns som över ett dussin datorspel också. Dessutom finns det löjliga action figures...
just det ja..
Dataspelan KAN jag leva med, det är ganska roligt. Men alal dessa J**** figurer & annat tjafs.. De är ju inte enns snygga ju.. Sånt kan jag absolut klara mig undan. Känns ju bra som de vill suga ut så mycjket som det bara går ur filmerna ju.

Det gäller att skjuta raketerna innan de skjuter dig. Sådan är naturens lag.
Kloka ord !
Ska tänka på det !
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Den slutliga lösningen

"Dataspelan KAN jag leva med, det är ganska roligt. Men alal dessa J**** figurer & annat tjafs.. De är ju inte enns snygga ju.. Sånt kan jag absolut klara mig undan."

Köp dem inte, då.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Det är ju några jeppar som har gjort en Gamla Mutant TV-serie. Såg någon trailer för den för nått år sedan.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
CoC finns väl redan som ett antal datorspel så det är väl inget att vänta på direkt..

Dessutom är det väl några stycken i produktion också tror jag.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Mechanical Dreams som CRPG tack. Ja. oh. häääärligt.. ja ja ja ja.

Jag tänker mig Bioware och Black Isle från deras bästa era. Ja. överhuvudtaget så känner jag väldigt mycket Planescape: Torment-vibbar från ett möjligt MD CRPG.
oh jajajaja.

En SLA-film vore kanske trevlig. Men det är nog mest för att jag vill se Mort på vita duken. Jag tvivlar på att någon annan än typ jag kunde göra en bra film på SLA.

Sen så hörde jag att FATAL skulle bli film...


chrull

(det där sista KAN ha varit ett skämt)
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Smäda på du bara! [NT]

jag har köpt en orch!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Smäda på du bara! [NT]

OK, du bad om det...

jag har köpt en orch!
Hmm, jag trodde mer att du var typen som köpte hoberna och lekte lekar med dem som kräver att de är anatomiskt korrekta.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Re: Smäda på du bara! [NT]

Hmm, jag trodde mer att du var typen som köpte hoberna och lekte lekar med dem som kräver att de är anatomiskt korrekta.
Nej då, de behöver inte vara anatomiskt korrekta för att man skall kunna tejpa fast kinapuffar på dem och spränga dem till glömska, eller skjuta prick med luftgevär på dem.

/Vulf
 
Top