Nekromanti Rollspel -> film och spel

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Smäda på du bara! [NT]

Nej då, de behöver inte vara anatomiskt korrekta för att man skall kunna tejpa fast kinapuffar på dem och spränga dem till glömska, eller skjuta prick med luftgevär på dem
Jo, om man ska skjuta prick på de områden där det känns.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Min dröm har gått i uppfyllelse redan !

Men vore det inte rätt fräckt om man skulle använda de där gigantiska leksaksfigurerna som miniatyrmodeller när man gestaltar slagsmål i typ MERP eller LOTR-RPG? Plötsligt får jag idéer...
 

Boll

Veteran
Joined
28 Jul 2003
Messages
179
Location
Stenungsund.
Re: Rollspel -> film och spel [RotK-spoiler]

Du, det var ingen dum idé alls, Tasslehoff Burrfoot är ju bara bäst!

Hoppas bara att inte Elijah Wood blir tillfrågad om rollen...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Min dröm har gått i uppfyllelse redan !

Men vore det inte rätt fräckt om man skulle använda de där gigantiska leksaksfigurerna som miniatyrmodeller när man gestaltar slagsmål i typ MERP eller LOTR-RPG?
Jaoo, det var ju iof en ganska bra ide..
Då kan det kanske var trevligt att ha sådana figurer
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Ja, många har misstänkt det, de flesta av oss har haft det på känn länge, och ännu några har faktiskt varit säkra på sin sak. Men nu är det bekräftat, bevisat och skrivet i sten. Lajv är världens dummaste hobby.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Mmm... Latexsvärd... [ant][ot]

...Har de ju inte, men hade de haft det hade den varit, om möjligt ännu dummare. :gremsmile:
 

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
Re: Rollspel -> film och spel [RotK-spoiler]

Hoppas bara att inte Elijah Wood blir tillfrågad om rollen...

gaah! nej gud va hemskt! visst, har inget direkt emot herr Trä... men han är ingen Tofsing. :gremsmirk:

hm.. vid närmare eftertanke... skulle nog vara knixit att casta folk till en Dragonlance-film.... fast, så är det nog alltid. :gremcrazy:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Rollspel -> film och spel [RotK-spoiler]

Hoppas bara att inte Elijah Wood blir tillfrågad om rollen...
Ingen risk. Jag förutspår att han efter LotR kommer att vara så dyr att ha med i en film att ingen har råd med honom och han kommer att supa upp pengarna han fick från LotR och dö av svält som en nedgången föredetting.

Ville bara reda ut hur det är.
 
Joined
8 Sep 2002
Messages
172
Location
Halmstad
Re: Dibbe!

För min del skulle det gärna få vara en datoranimerad film (av animatörerna på Blizzard of course). Jag rådiggade nämligen filmerna i datorspelet.
Blizzard har blivit tillfrågade ett par gånger om de inte kunde göra en längre animerad film som utspelas i Warcraftvärlden (vad den nu heter) eller Sanctuary.
De sa att visst fanns det folk som var intresserade av ett sådant projekt, men om de använder lika mycket tid och samma tekniker som de har gjort på introsekvenser o dyl. till de spelen så skulle det ta en sjujävla tid och en fruktansvärd massa folk.

Så vi får nog vänta på det ett tag till är jag rädd. Men det finns folk på Blizzard som är intresserade av det.
"And that is an encouraging thought"

(om inte det var Bill Roper och resten av gänget som försvann...)


/Lars, som verkligen skulle gillat en sån film.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Smäda på du bara! [NT]

Hmm, jag trodde mer att du var typen som köpte hoberna och lekte lekar med dem som kräver att de är anatomiskt korrekta.
De anatomiskt korrekta hobbitmodeller som finns är bara opraktiska. Till och med Rosa Kattun-modellen är för trång!

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag vill se Castle Falkenstein som en välgjord TV-serie.

Jag vill se WoD-spelen som en TV-serie som är en Vänner-parodi.

Jag vill se Dragonlance som Disney-film, bara för att.

Erik
 
Top