Varulv rollspel.du - R3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Spökena har inte tagit ställning till RÖSTA UT SPELLEDAREN-planen. Betyder det att de är på Fjodors lag nu?

D.v.s.:

1708418598495.png
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Once more unto the breach…

@fjodorsenuba gav mig möjligheten att få R1-skydd, vilket innebar att jag fick komma tillbaka i R3 till priset av att jag inte läser eller på något sätt interagerar med R2.

Så nu är jag här igen och undrar om det var en bra idé med comeback eftersom ni just skickade iväg siar- @Basenanji

Innan ni röstade ut mig var jag bybon Textmästaren. Förmågan var TLDR som innebar att så länge alla mina inlägg var 140 tecken eller mer så kunde jag ge en annan spelare en extraröst alternativt ta bort dennes röst.

Så jag gav @Anthrox en extraröst i slutet av R1 och tänkte att nu åker Xyas garanterat. Tji fick jag…

Men nog om mig - är det något man borde känna till som nygammal i spelet?
Ofta du gav mig en extraröst? Jag ville ju ha ut dig tidigare under rundan? Vad var tanken bakom det?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Also, var det WH som mördade BB7? MEN DET är det ingen som hakar fast sig vid. What the actual fuck?
Men det här ÄR jävligt skumt förstås. @Simhall får gärna förklara lite närmare än bara "jomen han var säkert ulv". Om du hade den förmågan jag tror du hade så hade du knappast nån anledning att tro att förmågan skulle gå vidare till en annan lirare i R2. Så det borde inte ha varit någon brådska att använda den.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag kommer för övrigt att vara borta under stora delar av den här dagen (nånting, nånting, katter etc). Så jag kommer inte hinna gräva en massa, men förhoppningsvis kommer jag kunna hinna med att hänga med i tråden i alla fall.

Förra rundan hade jag en tanke om att röständrande förmågor är dåligt för byn (eftersom det blir kejko med vem som åker ut då) så jag struntade i att använda min förmåga. Verkar dock som att jag kanske var ensam om den punkten. Men om byn kan komma överens om en riktning för förmågeanvöndning nu när vi ändå verkar ha rätt bra koll på vad som finns i spel så skulle det höra mig glad. Ju bättre koordinerad byn är desto bättre spel.

Och för att lägga mig på något mer relevant än att randombråka med SL:
Röst: @Waterhouse

Jag kommer som sagt ha begränsat med utrymme för att spela den här rundan så jag vill veta vad din deal är.
Du claimar siare och siar Sidd röd, som i nuläget är oemotsagd väktare och har fått ett rejält tåg med dig på den fronten. Eftersom vi fått multipla siarclaims är det sketchy at best, och om du faktiskt är bybo så tror jag minsann att du är paranoid/galen. Det här kan bara förändras om någon motclaimar Sidd. Om ingen motclaimar Sidd hoppas jag att ni tar ert förnuft till fånga OCH INTE RÖSTAR UT VÄKTAREN. Trodde du själv i slutet av R2 att Sidd verkligen var röd?

Du mördade BB7 på riktigt sketchy grund. Vad i hans spel var rödande tycker du? Han spelade med superöppna kort om sin förmåga (ju öppnare kort desto grönare liksom, byn behöver informationen). Och jag tror inte en ulv hade försökt vara så tydlig med vad de håller på med som BB7 var. Så varför mördade du honom?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Såg i skummandet att någon tyckte jag skulle steppa upp. Men hur skulle det gå till? Finns ju varken något att stå på eller ta på. I det här spelet.

Är helt med på att rösta ut spelledaren. Det enda som talar emot är väl att sidd rödsiades förra rundan, och i ett sådant upplägg borde det väl inte vara några ulvar med? Men det är väl egentligen inte svårare än att Basse var galen siaren. Men kanske sidd denna rundan och så spelledaren nästa?

Röst: @Sidd
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Fan vilka är det ens som lever nu? Allt är så stökigt. Visst är det bara Basse och Häger som är ute?

Om vi låtsas att vi har rätt i att alla utom SL var bybor från början, och att Andersson, BB och Imp återvänt som ulv-zombies, så är vi alltså 8 bybor mot 4 ulvar (om vi räknar med Fjodde). OM Basse och Häger kommer svansande nästa runda är de alltså 6st ulvar. Det vill säga vi är rökta om de har två nattmord. MEN se det är jag ganska säker på att de inte har denna runda. Så bara vi ger fan i att häga en bybo så är vi safe till nästa runda. Så vi kan hänga Fjodde denna eller nästa, tänker jag.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Ja du @Brynolf jag har läst mitt PM ett gäng gånger, vad är det som du menar att är en feltolkning? Ja du kan ju inte svara för det ju bara @Impetigo och @Andersson som får snattra om sina tidigare förmågor..

@Waterhouse nattmord är ulvigt eller uselt bybospel.

@Vimes verkar ha fått rollen galenpanna den här rundan…

Suger om vi ska rösta ut SL för att det inte finns några ulvar, ogillar den typen av design där vi egentligen borde spela nåt annat än vi tror att vi spelar.

@Anthrox pingar rött av att dreva ut Siar-Basse i stället för en rödsiad Sidd (om jag fattat rätt hur det gick till i R2, Messiasgänget, eller de tre vise männen, får ju som sagt inte läsa R2)
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Utifrån röstresultatet säger jag att @Xyas är en bybo. Sorry för misstänksamheten. Och jag med. Utifrån att jag använde min förmåga på mig och Xyas borde jag kunna bekräfta det
Du hör visselpipan ljuda högt. Fjodorsenuba visar upp det röda kortet. Du är utvisad!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
w176 visas av planen och fråntas sitt bybokort. Det visar sig också att hon hade rollen Lögnaren.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Jag önskar att vi hade låtit basse vara men nu är det som det är. Ny dag och nya förvirrade tankar.
Jag använde ej min förmåga förra rundan.
Ps. För att ytterligare banka in poängen att jag är grön vill jag påminna om att rollen ”Brunsmetaren” uppenbarligen pssar in i metat och jag hade inte som ulv kunnat gå ut med den utan att riskera att den äkta brunsmetaren motclaimat. Ds.
Jag är ganska säker på att det finns fler av samma roll.

Den här rundan har jag lite feeling på att det kan bli två nattmord, jag har en känsla av att @Yem_86 också misstänker det? Känns som en udda runda där allt kan hända eller vad säger du?
Jo förvisso. Min känsla är att möjligheten till det fanns förra rundan också.

Fan vilka är det ens som lever nu? Allt är så stökigt. Visst är det bara Basse och Häger som är ute?

Om vi låtsas att vi har rätt i att alla utom SL var bybor från början, och att Andersson, BB och Imp återvänt som ulv-zombies, så är vi alltså 8 bybor mot 4 ulvar (om vi räknar med Fjodde). OM Basse och Häger kommer svansande nästa runda är de alltså 6st ulvar. Det vill säga vi är rökta om de har två nattmord. MEN se det är jag ganska säker på att de inte har denna runda. Så bara vi ger fan i att häga en bybo så är vi safe till nästa runda. Så vi kan hänga Fjodde denna eller nästa, tänker jag.
Tror du är ngt på spåren Brynolf. Det vore obehagligt om vi tror att det ger mer tid att spökena kommit tillbaka men det i själva verket leder till att vi har mindre tid. Fjordor skulle mkt väl kunnat designa spelet så.

Kan tänka mig att rösta ut sl i dag. Annars vill jag som vanligt ha 2 fina kandidater till galjen.

Alternativen för mig i dag är xyas( det finns för mkt oklarheter kring förmågan och missförstånd som grönar eller inte grönar honom så jag bortser lite från den även om jag inte tror v75 ljuger. Jag sa i runda 1 att jag inte ville rösta ut honom första rundan men nu är det daxs. Antingen en bybo som är helt vilsen men mer troligt en lågflygar ulv.

Sidd. Det uppenbara med en ulv träff men jag vill inte nog inte hänga honom om en väktare ej kommer ut.

Waterhouse Osäker på honom. Siare med en träff + att han gjorde ett val som jag inte hade gjort? Fördelen med att hänga waterhouse vore att det ger oss info om honom själv, Sidd och vimes.

Röst: @Xyas
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Förtydligande då det efterfrågats i PM.

Nattfasen går i följande ordning
Röstberäkningar / Rollförmågor
Utröstning
Nattmord / Powerroller
 
Top