Varulv rollspel.du - R3

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Om vi utgår från att alla Messiastyper som återuppstått har fått samma deal, vilket man med tanke på Vimes epos ovan kanske inte kan utgå från, så är det tre spelare utan förmågor och två döingar, det är en jävla massa spelare med dubbla förmågor då…eller trippla. Galensåsen är potent
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
@Vimes antar att du siade mig grön så du är antingen naiv, normal eller ulv.
stämmer det också att någon/några har fler än 2 förmågor?
Nja, man har ju dels roll/förmåga som man inte får prata om (men där gränsdragningen är lite oklar) och där tycks man ha en förmåga varje runda och de går runt.
Sen är iaf jag powerroll Siare hela tiden, Vimes och Basse har hävdar det också, och Sidd har hävdat väktare. De är permanenta.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
@Vimes antar att du siade mig grön så du är antingen naiv, normal eller ulv.
Nja, man har ju dels roll/förmåga som man inte får prata om (men där gränsdragningen är lite oklar) och där tycks man ha en förmåga varje runda och de går runt.
Sen är iaf jag powerroll Siare hela tiden, Vimes och Basse har hävdar det också, och Sidd har hävdat väktare. De är permanenta.
just det jag glömde att ni inte får prata om varken nuvarande eller tidigare förmågor vilket givetvis försvårar för då kan ju ingen bekräfta att min,Impes eller Anderssons påstådda förmåga inte är påhitt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Sidd har claimat väktare. Med tanke på att vi fått spökhjälp har vi goda chanser att utvärdera claimet: VILL NÅGON MOTCLAIMA?

Jag har siat Waterhouse som bybo.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Spökgenget:

När jag funderat på olika spökmekaniker (från spöktåget i Varulvar på ett tåg och framåt) har jag ibland landat i en idé om att spökena får vara kvar i tråden, men att de inte kan rösta. Så därför (och alldeles oavsett) undrar jag: vad gäller för er spöken? Har ni några begränsningar eller annat vi måste känna till?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
Spökgenget:

När jag funderat på olika spökmekaniker (från spöktåget i Varulvar på ett tåg och framåt) har jag ibland landat i en idé om att spökena får vara kvar i tråden, men att de inte kan rösta. Så därför (och alldeles oavsett) undrar jag: vad gäller för er spöken? Har ni några begränsningar eller annat vi måste känna till?
Du blev övertygad om att rösta ut Basse Vimes, trots att du siat honom grön. Jag skummade bara på slutet i R2, men uppfattade det som att Anthrox var väldigt drivande där. Var väl bara jag, Basse, Yem_86 och AFK-xyas som låg kvar på Sidd? Hur lyckades han övertala er alla att rösta ut en grönsiad claimad siare?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Det här är en helt idiotisk idé, men jag kunde inte släppa den på hundpromenaden imorse, så ni får stå ut med den:

Tänk om @Hägerstrand hade rätt? Det vill säga, tänk om det här spelet inte alls går ut på att hitta och rösta ut ulvar. Utan om att få stopp på galenskapen. Fjodor har stoppat in oss i en helvetisk mardröm av galenskap och absurda mekaniker. Det är ju trots allt metavarulvsspel, tänk om vi ska rösta ut spelledaren? Jag menar kolla på bilden som Fjodor använde i anmälningstråden:
1708411759509.png

Vem är den onde jäveln på stolen? Ja, inte fasen är det Mäster Ulv, Robespierre, Sabbarnas ledare, utan spelledaren!? Det är han som frammanar varulvarna, kaoset och hemskheterna runt omkring sig. Det finns inga ulvar och vi är alla fast i Fjodors mardrömsgrepp. Låtom oss hänga honom!

---

Eller ja, kanske inte ändå. Men jag behövde få det här ur mig.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
Det här är en helt idiotisk idé, men jag kunde inte släppa den på hundpromenaden imorse, så ni får stå ut med den:

Tänk om @Hägerstrand hade rätt? Det vill säga, tänk om det här spelet inte alls går ut på att hitta och rösta ut ulvar. Utan om att få stopp på galenskapen. Fjodor har stoppat in oss i en helvetisk mardröm av galenskap och absurda mekaniker. Det är ju trots allt metavarulvsspel, tänk om vi ska rösta ut spelledaren? Jag menar kolla på bilden som Fjodor använde i anmälningstråden:
View attachment 16754

Vem är den onde jäveln på stolen? Ja, inte fasen är det Mäster Ulv, Robespierre, Sabbarnas ledare, utan spelledaren!? Det är han som frammanar varulvarna, kaoset och hemskheterna runt omkring sig. Det finns inga ulvar och vi är alla fast i Fjodors mardrömsgrepp. Låtom oss hänga honom!

---

Eller ja, kanske inte ändå. Men jag behövde få det här ur mig.
Jag hoppar gärna på ett drev mot SL. När han började prata om att extraröster adderas och subtrakeras innan ev multiplikation och addition så kände jag att min röst nog inte är så viktig.
Gör ditt drag på BGA btw!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
grönsiad claimad siare
I ett spel med tre outade siare.

Men visst, Hägerstrand och Anthrox fick med mig att rösta på Basse, trots att det var fel. Men jag vet inte om det hade varit rätt att rösta ut Sidd heller. Sidd har claimat väktare, och om något av spökena motclaimar ska Sidd åka ut med huvudet före förstås. Men om varken @Impetigo , @BiobunkerVII eller @Andersson var väktaren har jag svårt att se att det kommer vara rätt att ta ut Sidd denna runda.

Tills vidare gör jag såhär:

Röst: @Xyas - han har fått två rundor på sig, men är fortfarande lika inaktiv som tidigare. Om det är något de senaste spelen lärt oss är det att inte acceptera flagrant lågflygeri på detta sätt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag hoppar gärna på ett drev mot SL. När han började prata om att extraröster adderas och subtrakeras innan ev multiplikation och addition så kände jag att min röst nog inte är så viktig.
Alltså på riktigt. Om alla okejar att rösta på spelledaren denna runda vore det helfestligt. Ulvarna får lova att inte nattmörda!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
5Morsning korsning (tänkte skriva God morgon men vete tusan..)

Tackar @Basenanji och @Hägerstrand för tappert kämpaspel.

Basse: ”Äh Sorry, vi borde skärpt os, tusan…”
Hägern: ”Jag fattar en massa men har liiiite svårt att sortera det finstilta så det landar rätt”

Nu när Siaren rykt så passar det några tydligen strålande att även skicka Väktaren till de sälla jaktmarkerna - suck!

Kommer nog inte palla att tokförsvara VÄKTAREN även denna dag så välj drevmål med större omsorg än vanligt.

Fattar inte riktigt allt med om vad vi går prata om eller ej och om spökena är goda gröna bybor eller tvek men är övertygad om att byn reder utdet i sammarbete. Kämpa kämpa kämpa.

Ni kan komma med önskemål om vad som ska Väktas i alla fall. 💂‍♀️
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Det här är en helt idiotisk idé, men jag kunde inte släppa den på hundpromenaden imorse, så ni får stå ut med den:

Tänk om @Hägerstrand hade rätt? Det vill säga, tänk om det här spelet inte alls går ut på att hitta och rösta ut ulvar. Utan om att få stopp på galenskapen. Fjodor har stoppat in oss i en helvetisk mardröm av galenskap och absurda mekaniker. Det är ju trots allt metavarulvsspel, tänk om vi ska rösta ut spelledaren? Jag menar kolla på bilden som Fjodor använde i anmälningstråden:
View attachment 16754

Vem är den onde jäveln på stolen? Ja, inte fasen är det Mäster Ulv, Robespierre, Sabbarnas ledare, utan spelledaren!? Det är han som frammanar varulvarna, kaoset och hemskheterna runt omkring sig. Det finns inga ulvar och vi är alla fast i Fjodors mardrömsgrepp. Låtom oss hänga honom!

---

Eller ja, kanske inte ändå. Men jag behövde få det här ur mig.
Jag hittar ingen rim och reson i spelupplägget så det här är minst lika vettigt som något annat vi kan försöka oss på. Och rätt coolt om det är sant faktiskt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Om inte någon blockerade min förmåga i R1 (och om nån kunde det så känns det som en rejäl designmiss) så är @Xyas alltså grön för om han varit ulv hade han fått 12? röster, det skulle ha behövts ett jävla fifflande för att få Andersson över det. Det vore ju ypperligt om du drog nytta av den här grönheten och steppade upp nu Xyas.
Nja som Häger sa till mig: du får nog läsa den förmågan en gång till. Jag trodde först det var precis som du säger, och såg också Xyas som tokgrön en stund, men det visade sig bygga på en miss i läsningen.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Utifrån röstresultatet säger jag att @Xyas är en bybo. Sorry för misstänksamheten. Och jag med. Utifrån att jag använde min förmåga på mig och Xyas borde jag kunna bekräfta det
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Ooooookej. Såatteh. 😅
Jag orkar inte.

Jag tyckte mitt case mot Basse var hyfsat solitt, han gjorde massa skumma saker som inte hade med metaspelsroll att göra OCH han försvarade inte sina val särskilt bra. Ja, jag drev uppenbarligen på en bybo till galgen, men tyckte ni andra ärligt talat att han hade särskilt grönt spel? Och nu siade Vimes grönt igen, vilket då betyder att Vimes antingen är äkta eller naiv eller hur?

Det som dock gör mig förbryllad den här spelstarten är att folk lägger röst på vår väktare som är oemotsagd OCH när vi fått tillbaka spelarna som annars kunde varit väktare in i spel igen. Det hoppas jag ni fattar själva hur korkat det är. INGEN motclaimade Sidds väktarclaim förra rundan och ingen har gjort det nu heller, men ni ska rösta ut honom för att galen/paranoid-siarn WH sagt att han är röd. Skärp er.

Vi har dessutom ingen färg på er som åkte ut. Förra rundan spekulerades det i att två av er var ulvar. Jag tror att iaf en av er är det.

Also, var det WH som mördade BB7? MEN DET är det ingen som hakar fast sig vid. What the actual fuck?

Röst: @Waterhouse
Du mördar spelare på eget bevåg, du claimar siare och försöker röda spelare. Jag tycker du har en del att förklara själva här.

Noterar för övrigt att under en runda kan olika spelare ha samma förmåga. Tänker exv att Häger och BB7 både hade lågflygarn i R1.
 
Top